VolvoCars
Dávid és Góliát harca. Jellemezhetnénk a Volvo versengését a német prémiumgyártókkal szemben. Ha mindezt számszerűsíteni akarjuk, elég annyi, hogy a tavalyi évben a svéd márka 534 332 autót adott el, szemben az Audi 1,8 milliójával, valamint a Mercedes és a BMW több mint két milliós eredményével.
A zászlóshajó XC90 Volvo
Az idei év első felében 277 650 autó kelt el, ami kb. negyede a német óriások eredményének, ugyanakkor pénzügyi szempontból csak a Mercedes tudott jobb eredményt produkálni. A forgalom és az adózás előtti eredmény 18, valamint 21 százalékkal emelkedett, a nettó nyereség pedig 25%-ot nőtt. Szép teljesítmény, lássuk, hogyan csinálták.
A márka hosszú éveken keresztül a Ford csoporthoz tartozott, ez idő alatt pedig szépen lassan kezdte elveszíteni egyediségét. Nem sokan hittek benne, de mára bebizonyosodott, a tulajdonosváltás nagyon jó hatással volt a márka (t.i. a Geely felvásárolta a márkát). Így az anyavállalattal közösen tudtak elektromos hajtásláncokat fejleszteni anélkül, hogy a Volvo pénzügyi stabilitása veszélybe került volna. Nem kérdés, hogy ez jó döntés volt, a márka 2019-től nem is forgalmaz elektromotor nélküli modelleket, 2021-ig pedig 5, teljesen elektromos autót is piacra dobnak.
Volvo
A svédek az önvezető autók terén sem akartak lemaradni és ezt is igen okosan oldották meg. Összeálltak az Autolivvel és az Uberrel, így nem saját forrásaikból kell fedezni a fejlesztéseket, amikkel szintén igen jól állnak.
De hogy igazán mindek köszönhető a Volvo előretörése? A válasz egyszerű és rövid: XC. A márka eladásainak több mint fele a SUV sorozatnak köszönhető, nemrég bemutatták az XC60-at és itt a vadonatúj XC 40 is. Ha az új modellek csak megközelítik a nagytestvér XC90 sikerét, a svédeknek nem kell aggódniuk.