Stuttgart
„Büszkék vagyunk rá, hogy nehéz piaci körülmények között is jelentősen növeltünk a bevételünket és a nyereségünket. Igazi csapatmunka volt,” mondta Lutz Meschke, a Porsche AG pénzügyekért és IT-ért felelős vezetőségi tagja. Januártól júniusig a Porsche 145.860 autót adott át az ügyfeleknek (2021. első félév: 153.656). A nyereség 19,4 százalékosra történő növekedésében legfőképp az előnyös termékmix, a pénzügyi hatások és más üzleti tényezők játszottak szerepet.
Fotó: Porsche
Az első féléves teljesítmény tükrében Oliver Blume, a Porsche AG vezetője optimista a jövőt illetően: „A Porsche a sportos, modern luxus szinonimája. Ezzel pedig az autóipar egyik legkiemelkedőbb helyét töltjük be.” A szakértő tanulmányok szerint a luxus sportautók, a teljesen elektromos autók és a luxus SUV modellek piaca a jövőben is virágozni fog. „Úgy hisszük, hogy a Porsche nagyon jól áll ezekben a kategóriákban,” mondja Blume.
„Fenntarthatóság tekintetében szerintünk más luxus autómárkák előtt vagyunk, mivel holisztikusan gondolkodunk az ügyről: gazdaság, szociális és érték alapon egyaránt. 2030-ra teljes mértékben karbonsemleges működést tervezünk.”
Az autóipari nettó cash flow 2022 első felében 2,39 milliárd euró volt (előző év: 2,6 milliárd euró). „A jövő projektjeibe történő folyamatos befektetése ellenére ismét erős autóipari nettó cash flowt tudtunk felmutatni”, tette hozzá Lutz Meschke pénzügyi vezető. „Úgy gondoljuk, hogy a pénzáramlásra való koncentrációnk kifizetőtő.” Annak ellenére, hogy folyamatos az ellátási hiány és jelentősen emelkedtek a nyersanyag- és energiaárak, a Porsche AG célja a 17 és 18 százalék közötti nyereségesség 2022-ra, 38-39 milliárd euró közötti árbevétellel. Középtávon a Porsche nyereségességi célja 17-19 százalék.
A 2022-es jóslatok a jelenlegi körülmények tekintetében bizonytalan feltételezésekre alapulnak, így abban az esetben érvényesek, ha a gazdasági vagy járványhelyzet nem súlyosbodik a Porsche főbb piacain, miközben nem lesznek nagyobb mértékű megszakítások az ellátási láncban, amely különösen a félvezetők piacát érinti. Az energia- és az alkatrészellátás jövője is bizonytalan, miközben tovább növekedhetnek a nyersanyagárak – emellett pedig az ukrajnai háború további kibontakozása is nehezítheti a helyzetet. A Porsche hosszú távú célja, hogy a csoport nyereségessége 20 százalék felett legyen: „A globális gazdaság számos kihívással küzd, de az első féléves számok magabiztossá tesznek minket,” tette hozzá Lutz Meschke.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!