Bemutató

Porsche Pajun – 2 évvel később érkezik?

2014.07.16.

A stuttgarti leányvállalat a wolfsburgi anyacég prioritása szerint áttervezte a középtávú modell offenziváját.

A jövőbeni termék stratégiai tervek felülvizsgálata után úgy tűnik jégre teszik egy időre a bébi Panamera projektet Stuttgartban. A 2017-re tervezett megjelenés a dolgok jelenlegi állása szerint két évvel későbbre tevődik, de akár el is tűnhet a tervezőasztal fiókjában, mint ahogy ez megtörtént a közelmúltban (Párizs, 2012) bemutatott Panamera Sport Turismoval is. Egyébként az Panamera 2009-es megjelenése óta a Macan az egyetlen koncepció, ami testet öltött a tervező asztalon készült rajzokat követően. Ettől függetlenül létezik egy négy éves terv, amiben 7 újdonság szerepel, ezek között sportautók, SUV-k és akár a középkategóriás szedánok (E-classe, Audi A6, BMW 5, Maserati Ghibli) és azok sportkombi verzióját kihívó Porsche emblémás autók várnak a menetparancsra.

A Pajun elnevezés egy mozaikszó, melyet a Panamera és Junior szavakból hoztak létre jelezve, hogy amiképp a Macan a Cayanne kistestvére, úgy a Pajun a Panameraé. Az ötajtós kupé a napvilágot látott formatervek alapján jó eséllyel viszi tovább a nagytesó hagyatékát, ugyanis a Porsche márka eladásainak robbanás-szerű növekedését nagymértékben a nagytestvérnek, azaz a Panameranak köszönheti. 2014 első félévi mérlege szerint 8 százalékkal több ( több, mint 87 ezer darab) Porsche-t adtak el világszerte, mint az előző év hasonló időszakában. Természetesen a frissített négyajtós a bestsellere ennek a volumennek (28 százalék) és minden tizedik modell egy E-Hybrid verzió volt az eddigi adatok szerint.

Motorok terén várható néhány csemege a stuttgarti istállóból, mivel a tervezett háromliteres, V6 dízel megújulása mellett a benzines paletta is bővülni fog. Előbbinél 260 és 320 lóerős teljesítményt irányoztak elő, utóbbi esetében 600 lóerő feletti csúcsteljesítményre számíthatunk, amit négy turbó alkalmazásával abszolválnak a mérnökök. A Pajun esetében nagy valószínűséggel az Audikból is ismert és továbbfejlesztett V6 TDI motorok kerülnek beépítésre, a 4.0 literes, négyturbós motor debütálására pedig a 988-ban kerül sor.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....
2025.01.20
Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre....
2025.01.20
A mobilitási szolgáltató Ayvens-nél összegyűjtötték, szerintük melyik 10 új elektromos autót övezi....
2025.01.20
A 2024 második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-....
2025.01.20
A nagy teljesítményű „minden egyben” rendszer egyszerre képes kezelni több járműfunkciót, így....
2025.01.20
Újabb sikerrel indította 2025-öt a Budapesti Közlekedési Központ népszerű alkalmazása, a BudapestGO....
2025.01.20
Ónos eső veszélye miatt keddre másodfokú (narancs) figyelmeztetést adott ki Baranya, Bács-Kiskun,....
2025.01.20
A fővárosi rendőrök két éjszakán át fokozott közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Budán –....
2025.01.20
A Hödlmayr International egy Mercedes-Benz eAtros 300 teherautót használ a kész járművek....
2025.01.20
A Párizsi Autószalonon mutatkozott be először a nagyközönségnek a Twingo E-Tech elektromos....