Bemutató

Porsche Pajun – 2 évvel később érkezik?

2014.07.16.

A stuttgarti leányvállalat a wolfsburgi anyacég prioritása szerint áttervezte a középtávú modell offenziváját.

A jövőbeni termék stratégiai tervek felülvizsgálata után úgy tűnik jégre teszik egy időre a bébi Panamera projektet Stuttgartban. A 2017-re tervezett megjelenés a dolgok jelenlegi állása szerint két évvel későbbre tevődik, de akár el is tűnhet a tervezőasztal fiókjában, mint ahogy ez megtörtént a közelmúltban (Párizs, 2012) bemutatott Panamera Sport Turismoval is. Egyébként az Panamera 2009-es megjelenése óta a Macan az egyetlen koncepció, ami testet öltött a tervező asztalon készült rajzokat követően. Ettől függetlenül létezik egy négy éves terv, amiben 7 újdonság szerepel, ezek között sportautók, SUV-k és akár a középkategóriás szedánok (E-classe, Audi A6, BMW 5, Maserati Ghibli) és azok sportkombi verzióját kihívó Porsche emblémás autók várnak a menetparancsra.

A Pajun elnevezés egy mozaikszó, melyet a Panamera és Junior szavakból hoztak létre jelezve, hogy amiképp a Macan a Cayanne kistestvére, úgy a Pajun a Panameraé. Az ötajtós kupé a napvilágot látott formatervek alapján jó eséllyel viszi tovább a nagytesó hagyatékát, ugyanis a Porsche márka eladásainak robbanás-szerű növekedését nagymértékben a nagytestvérnek, azaz a Panameranak köszönheti. 2014 első félévi mérlege szerint 8 százalékkal több ( több, mint 87 ezer darab) Porsche-t adtak el világszerte, mint az előző év hasonló időszakában. Természetesen a frissített négyajtós a bestsellere ennek a volumennek (28 százalék) és minden tizedik modell egy E-Hybrid verzió volt az eddigi adatok szerint.

Motorok terén várható néhány csemege a stuttgarti istállóból, mivel a tervezett háromliteres, V6 dízel megújulása mellett a benzines paletta is bővülni fog. Előbbinél 260 és 320 lóerős teljesítményt irányoztak elő, utóbbi esetében 600 lóerő feletti csúcsteljesítményre számíthatunk, amit négy turbó alkalmazásával abszolválnak a mérnökök. A Pajun esetében nagy valószínűséggel az Audikból is ismert és továbbfejlesztett V6 TDI motorok kerülnek beépítésre, a 4.0 literes, négyturbós motor debütálására pedig a 988-ban kerül sor.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....