Bemutató
A jövőbeni termék stratégiai tervek felülvizsgálata után úgy tűnik jégre teszik egy időre a bébi Panamera projektet Stuttgartban. A 2017-re tervezett megjelenés a dolgok jelenlegi állása szerint két évvel későbbre tevődik, de akár el is tűnhet a tervezőasztal fiókjában, mint ahogy ez megtörtént a közelmúltban (Párizs, 2012) bemutatott Panamera Sport Turismoval is. Egyébként az Panamera 2009-es megjelenése óta a Macan az egyetlen koncepció, ami testet öltött a tervező asztalon készült rajzokat követően. Ettől függetlenül létezik egy négy éves terv, amiben 7 újdonság szerepel, ezek között sportautók, SUV-k és akár a középkategóriás szedánok (E-classe, Audi A6, BMW 5, Maserati Ghibli) és azok sportkombi verzióját kihívó Porsche emblémás autók várnak a menetparancsra.
A Pajun elnevezés egy mozaikszó, melyet a Panamera és Junior szavakból hoztak létre jelezve, hogy amiképp a Macan a Cayanne kistestvére, úgy a Pajun a Panameraé. Az ötajtós kupé a napvilágot látott formatervek alapján jó eséllyel viszi tovább a nagytesó hagyatékát, ugyanis a Porsche márka eladásainak robbanás-szerű növekedését nagymértékben a nagytestvérnek, azaz a Panameranak köszönheti. 2014 első félévi mérlege szerint 8 százalékkal több ( több, mint 87 ezer darab) Porsche-t adtak el világszerte, mint az előző év hasonló időszakában. Természetesen a frissített négyajtós a bestsellere ennek a volumennek (28 százalék) és minden tizedik modell egy E-Hybrid verzió volt az eddigi adatok szerint.
Motorok terén várható néhány csemege a stuttgarti istállóból, mivel a tervezett háromliteres, V6 dízel megújulása mellett a benzines paletta is bővülni fog. Előbbinél 260 és 320 lóerős teljesítményt irányoztak elő, utóbbi esetében 600 lóerő feletti csúcsteljesítményre számíthatunk, amit négy turbó alkalmazásával abszolválnak a mérnökök. A Pajun esetében nagy valószínűséggel az Audikból is ismert és továbbfejlesztett V6 TDI motorok kerülnek beépítésre, a 4.0 literes, négyturbós motor debütálására pedig a 988-ban kerül sor.