e-mobilitás
„Az elektromobilitás és a Porsche tökéletesen illenek egymáshoz: nem csupán a kimagasló hatékonyság okán, de sportos karakter tekintetében is,” magyarázta Oliver Blume, a Porsche AG vezetőségének elnöke. „2022-re már több mint hatmilliárd eurót fektetünk az elektromos mobilitásba, és 2025-re az összes új Porsche gépjármű fele elérhető lesz elektromos hajtáslánccal. Továbbá a következő tíz évben a még tovább optimalizált benzinmotorokra, a konnektoros hibrid modellekre és a tisztán elektromos sportautókra egyaránt koncentrálunk. Célunk, hogy technológiai értelemben úttörő szerepet vállaljunk magunkra, és ennek érdekében folyamatosan a jövő mobilitásának irányába haladjunk vállalatunkkal.”
A Porsche lipcsei gyára
A döntés, miszerint a Macan következő generációjának gyártása a vállalat lipcsei gyárában készül, múlt év júliusában született meg. Az elektromobilitásba való befektetés a lipcsei gyárban lehetővé teszi, hogy a jövőben a jelenlegi gyártószalagon teljesen elektromos gépjárművek készüljenek.
A Macan következő generációja a villanyautózás számára padlógázas előrelépést hoz el. A Taycan-hoz hasonlóan az új kompakt SUV is 800 V-os technológiát használ majd, és a Porsche Audi AG-vel közösen fejlesztett PPE (Premium Platform Electric) platformjára alapul. Az új modell gyártásával a lipcsei gyár bizonyítja jövőbeli fenntarthatóságát, a beruházás pedig tovább fokozza a termelés rugalmasságát és hatékonyságát.
A Porsche Leipzig GmbH a Cayenne SUV sorozatgyártását 2002-ben csupán 259 alkalmazottal kezdte meg. Azóta a gyár folyamatos továbbfejlesztésével az autóipar egyik legfejlettebb és legjobb fenntarthatósággal rendelkező termelői egysége lett. A Macan modell gyártása forradalmat hozott 2011-ben, igazi sikertörténetet írva: bemutatásakor a lipcsei helyszín „teljes értékű gyárrá” bővült, amely magában foglalta a karosszéria- és a fényezési műhelyt. 2014 februárjában a kompakt SUV termelését évi 40.000 példányra állították be – mára a gyár már évente 90.000-et készít a globális autópiac számára. A legutóbbi kibővítési fázis két évvel ezelőtt kezdődött, és lehetővé tette, hogy a Panamera modellsorozat is teljes mértékben Lipcsében készüljön, 4000 fölé növelve az alkalmazottak számára. A 2000 februárjában történt alapkőletétel óta a Porsche már több mint 1,3 milliárd eurót fektetett be a lipcsei gyár fejlesztésébe.