e-mobilitás

A Porsche Macan következő generációja elektromos lesz

2019.03.03.

A Porsche elhozza az elektromos mobilitást a szászországi gyárába: a Porsche AG vezetői bizottsága úgy döntött, hogy a Macan következő generációja teljesen elektromos modellként kerül sorozatgyártásba. Ez lesz az első teljesen elektromos kompakt Porsche SUV, és gyártása a tervek szerint a következő évtized elején kezdődik majd. A fejlesztés a Porsche modellkínálatát az elektromobilitás jegyében még tovább bővíti: a Taycan – az első tisztán elektromosan hajtott Porsche sportautó – piaci bevezetése 2019 végén kezdődik, amelyet szorosan követ majd a modell alternatív változata, a Taycan Cross Turismo.

„Az elektromobilitás és a Porsche tökéletesen illenek egymáshoz: nem csupán a kimagasló hatékonyság okán, de sportos karakter tekintetében is,” magyarázta Oliver Blume, a Porsche AG vezetőségének elnöke. „2022-re már több mint hatmilliárd eurót fektetünk az elektromos mobilitásba, és 2025-re az összes új Porsche gépjármű fele elérhető lesz elektromos hajtáslánccal. Továbbá a következő tíz évben a még tovább optimalizált benzinmotorokra, a konnektoros hibrid modellekre és a tisztán elektromos sportautókra egyaránt koncentrálunk. Célunk, hogy technológiai értelemben úttörő szerepet vállaljunk magunkra, és ennek érdekében folyamatosan a jövő mobilitásának irányába haladjunk vállalatunkkal.”

A Porsche lipcsei gyára



A döntés, miszerint a Macan következő generációjának gyártása a vállalat lipcsei gyárában készül, múlt év júliusában született meg. Az elektromobilitásba való befektetés a lipcsei gyárban lehetővé teszi, hogy a jövőben a jelenlegi gyártószalagon teljesen elektromos gépjárművek készüljenek.



A Macan következő generációja a villanyautózás számára padlógázas előrelépést hoz el. A Taycan-hoz hasonlóan az új kompakt SUV is 800 V-os technológiát használ majd, és a Porsche Audi AG-vel közösen fejlesztett PPE (Premium Platform Electric) platformjára alapul. Az új modell gyártásával a lipcsei gyár bizonyítja jövőbeli fenntarthatóságát, a beruházás pedig tovább fokozza a termelés rugalmasságát és hatékonyságát.



A Porsche Leipzig GmbH a Cayenne SUV sorozatgyártását 2002-ben csupán 259 alkalmazottal kezdte meg. Azóta a gyár folyamatos továbbfejlesztésével az autóipar egyik legfejlettebb és legjobb fenntarthatósággal rendelkező termelői egysége lett. A Macan modell gyártása forradalmat hozott 2011-ben, igazi sikertörténetet írva: bemutatásakor a lipcsei helyszín „teljes értékű gyárrá” bővült, amely magában foglalta a karosszéria- és a fényezési műhelyt. 2014 februárjában a kompakt SUV termelését évi 40.000 példányra állították be – mára a gyár már évente 90.000-et készít a globális autópiac számára. A legutóbbi kibővítési fázis két évvel ezelőtt kezdődött, és lehetővé tette, hogy a Panamera modellsorozat is teljes mértékben Lipcsében készüljön, 4000 fölé növelve az alkalmazottak számára. A 2000 februárjában történt alapkőletétel óta a Porsche már több mint 1,3 milliárd eurót fektetett be a lipcsei gyár fejlesztésébe.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.12
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzését, így a....
2025.04.12
Kétszer is kigyulladt, de már nem égő a közel kétezer lóerős Mjølner. ..
2025.04.12
Kubában megkezdődött az UAZ Patriot terepjárók összeszerelése. ..
2025.04.12
Budapesten három napon át három vonalon teszteli a BKV a Credobus Electronell buszcsalád szóló és....
2025.04.12
A horvát határon tartóztatták fel a lopott BMW XM-mel távozni próbáló sofőrt. ..
2025.04.12
Csokorba szedtük, milyen buszos rekordok érdekességek vannak a világon és Magyarországon.   ..
2025.04.12
A dobozos megjelenésű SUV a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be, mint a Cyber modellcsalád második....
2025.04.12
A rendőrség nyilvánosságra hozta az április 9-i Speedmarathon eredményeit. ..
2025.04.12
Az önjelölt kaszkadőr, aki ott segít, ahol tud. ..
2025.04.12
Egy olaszországi teszt során 941 kilométert tett meg egyetlen feltöltéssel egy Pro S verzió, ami....