eredmények
Eppel János kifejtette: mindent összevetve az újautó-kereskedelmet 2018-ban pozitív piaci környezet jellemezte, ennek köszönhetően a magyarországi összpiac éves szinten 15-16 százalékkal bővül.
Eppel János
A Porsche Hungaria-hoz tartozó márkák együttes eladásai az idén 5-6 százalékkal emelkednek. Eppel János a hazai átlaghoz képest mérsékeltebb növekedés okai között említette, hogy az értékesítésre hátrányosan hatott a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó új tesztkódrendszerre (WLTP) átállás, valamint a dízelüzemű autókkal kapcsolatos kiegyensúlyozatlan kommunikáció következtében megjelenő fogyasztói fenntartások is.
Összességében a Porsche Hungaria márkái sikeresen tartották pozíciójukat a piacon az idén. A 30 magyarországi Volkswagen márkakereskedő 2018-ban az előzetes adatok szerint mintegy 15.200 személyautót értékesít. A márka vevőinek 40 százaléka magánszemély. Dalnoki Balázs márkaigazgató úgy fogalmazott, a VW új SUV-jánek sikereire alapozva az eladások jövőre megközelítik a 16.500 darabot.
Töretlen a Golf népszerűsége, legyen elektromos vagy belsőégésű motorral szerelt.
Az értékesített Volkswagenek közül 300-400 tisztán elektromos autó volt.
Jól szerepelt a Skoda is, eladásai 9,5 százalékkal bővültek, 13.800 darabot adott el a 38 márkakereskedés. A Skodánál a céges értékesítés kiugróan magas, eléri a 83 százalékot, a márka ugyanis népszerű a kisebb cégek, bt.-k, kft.-k körében is.
A Porsche Hungaria márkái közül a prémium szegmensbe tartozó Audi szenvedte meg a legjobban a WLTP következményeit, a 14 márkakereskedés mintegy 2400 kocsit adott el. A márka a jövő évben elektromos változattal, valamint több hibrid modellel erősít a piacon.
Tavasszal érkezik az Audi etron
Az Audi e-tron, amelyet két Győrben készült elektromotor hajt, várhatóan márciusban jelenik meg a magyar piacon, induló ára 27,5 millió forint lesz, s az első évben 80-100 darab értékesítésével számolnak – tudta meg portálunk.
Jól fogytak a SEAT-ok is, ebből 26 százalékkal adtak el többet, mint egy évvel korábban. A siker kulcsát a SUV szegmens jelentette. Nő a magánvásárlások aránya, már elérte a 40 százalékot az eladott 1900 darabból.
A VW haszonjármű üzletága az idén 2500 jármű eladásával számol. A használt autó üzletága 2018-ban 7600 járművet értékesített, ez csaknem 10 százalékos növekedés.
A Porsche Hungaria Kft. árbevétele az idén eléri a 330 milliárd forintot.
Eppel János kifejtette, a cég életében 2018-ban sok egyéb extra téma került napirendre. Ilyen volt a WLTP, a személyes adatok védelme, a dízelügy kezelése, az új kereskedői szerződések és új üzleti modellek kidolgozása.