Porsche

A Porsche elkészítette az első kombiját

2017.03.02.

A normál Panameránál praktikusabb Sport Turismo a Genfi Autószalonon mutatkozik be.

A tavaly érkezett második generációs Panamera második karosszériaváltozata a Sport Turismo, amely egy sportos kombi. Ez a kocsi azért készülhetett el, mert a 2012-es Sport Turismo tanulmányautó annak idején nagyon pozitív fogadtatásban részesült.

A karosszériát a Mission E tanulmányt is jegyző formatervező, Mitja Borkert tervezte meg, ő azóta már egyébként elhagyta a Porschét, és a Lamborghini dizájnigazgatójaként dolgozik, persze továbbra is a Volkswagen-konszern kötelékében.

Csak a B-oszlop mögötti rész különbözik a normál Panamerához képest, a Sport Turismo teteje később kezd esésbe, akkor viszont meredekebb szögben folytatódik a csomagtérfedél. Módosultak a hátsó ajtók, a sárvédők és a természetesen a D-oszlop is. Nagyban növeli a használati értéket, hogy a csomagtartó nyílása nagyobb lett, a rakodóperem pedig mélyebbre került, mint a normál Panamerában. Az 520 literes csomagtartó 20 literrel nagyobb, mint az ötajtós modellé, és ebben már sínek, rögzítőpontok és hálók is megkönnyítik a rakodást. Lehajtott ülésekkel a csomagtartó 1390 literes.

A sebesség függvényében kinyíló hátsó szárny a hátsó szélvédő aljáról a tetejére költözött. Amikor nyitva van, 50 kilóval növeli a hátsó tengelyre ható leszorítóerő nagyságát. Normál esetben 170 km/h felett nyílik ki (1 fokos szögben), de ha a vezető Sport üzemmódra kapcsol, akkor már 90 km/h-nál kibújik a fedél alól. Ha az autóban tetőablak is van, és azt kinyitják, akkor a szpojler 26 fokos szögbe vált, hogy csökkentse a szélzajt.

Az 5,05 méter hosszú, 1,94 méter széles, 1,43 méter magas sportkombi 5 mm-rel magasabb a normál Panameránál, a 2,95 méteres tengelytáv változatlan. Ez az első Panamera, amelyben akár hárman is ülhetnek hátul, igaz, a középső ülés csak gyerekeknek elég nagy, azt viszont a szélen ülő felnőttek is értékelni fogják, hogy nőtt a fejtér.

A nyári piaci bevezetéskor a Sport Turismo öt motorral lesz kapható, a teljesítményskála 330-tól 550 lóerőig terjed. A Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid és a Panamera Turbo változatokhoz később csatlakozik majd a 680 lóerős Turbo S E-Hybrid csúcsváltozat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....
2025.01.18
A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best....
2025.01.18
A hazai autóvásárlók leginkább Skoda Octaviát és szedánokat szeretnének, de a pénztárcaméret....
2025.01.18
Január 19-én, vasárnap nyílt napot tart a Gyermekvasút a széchenyihegyi végállomáson. 10 és 16 óra....
2025.01.18
Az egyik legészszerűbb szabadidő-autót a Skoda kínálja a magyar autópiacon. A Skoda Kamiq szerény,....