Porsche
A jogszerűség és a versenyképesség megőrzése érdekében jött létre a megállapodás – kommentálta a német lapnak Uwe Hück, az üzemi tanács vezetője.
A megállapodás értelmében napi egy órával többet dolgoznak a zuffenhauseni telephelyen a dolgozók. A 34 órás hetet 2013-ban december elsején vezették be, most azonban ismét visszatérnek a 35 órás héthez.
Porsche Mission E: Sokba kerül az elektromos autó gyártásának beindítésa, ezért vezetik be a takarékossági csomagot. Fotó: Porsche
Jelenleg napi 200 911-es Porsche hagyja el a gyárat, néhány éve a darabszám alig érte el a napi százötvenet – ez szintén indokolja a napi egyórás többletmunkaidőt.
Miközben Zuffenhausenban 34-ről 35-re emelkedik a heti munkaidő, Lipcsében a Porsche-gyárban heti 38 órát dolgoznak a munkások. Az üzemi tanács szerette volna elérni, hogy heti 37 órára csökkenjen, ezt azonban nem sikerült keresztülvinni.
Bizonyos területeken negyed, másokon pedig fél százaléknyi törvényes fizetésemelésükről is lemondanak a Porsche dolgozói 2016 és 2025 között, amelynek révén több száz milliós megtakarításra számít a vállalat.
Korlátozzák a prémiumok összegét is. Az új belépők az évente egyszer fizetett nyereségrészesedést az első évben nem kapják meg teljes egészében. Az első évben 25 százalékot, a másodikban 50 százalékot kaphatnak, s csak a negyedik évtől számíthatnak teljes prémiumra.
Tavaly ez dolgozónként 8200 eurónyi külön pénzt jelentett dolgozónként, ugyanez a Daimlernél 4350 euró volt – írja az automobilwoche.