Porsche 911
Korábban már volt szó olyan különleges járműről – a Schuppan 962 CR P1-ről – amelynek alapjait szintén egy Porsche, egészen pontosan a 962 adta. Most pedig ismét olyan járművek következnek, amelyek egy másik legendás Porsche-modell átépítéséből születtek.
A Schuppan 962 különlegessége másban rejlett...
A 2009-ben, Kaliforniában alapított Singer ugyanis Porsche 911 modellek személyre szabott átalakításával foglalkozik, a tulajdonosokkal szorosan együttműködve, de semmilyen módon nem kapcsolódva a gyártóhoz. Ugyanakkor együttműködnek nagy múltú autóipari beszállítókkal, így például a Boschsal is.
A cég filozófiája röviden és tömören: kompromisszumok nélküli törekvés a tökéletességre. Ennek jegyében a Singer munkája során a személyre szabott megközelítést és a tökéletes kivitelezést tartja szem előtt. Közben pedig tiszteleg a világ egyik legikonikusabb sportkocsija előtt, a modern mérnöki és anyagtudományi ismeretek segítségével.
Nemrég négy, átalakított Porsche 911-et mutatott be a vállalat, amelyeket úgy varázsoltak újjá, hogy a tulajdonosok kéréseinek megfelelően egyéniségeket tükrözzenek.
Klasszikus erőforrás, modern alkatrészekkel feltámasztva
A felújított autókba az eredeti Mezger hathengeres motorok továbbfejlesztett változatai kerültek, de a változó geometriájú, levegő-víz hűtéssel ellátott kettős turbófeltöltőknek köszönhetően a teljesítményt jelentősen megnövelték. Az erőt hatfokozatú kézi sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekhez, a megzabolázásban pedig a Bosch által fejlesztett kipörgésgátló és elektronikus menetstabilizáló rendszer, valamint a Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok segítenek.
Mivel minden járművet a tulajdonos egyéni elképzelései, igényei és persze pénztárcája alapján alakítanak át, az autók karaktere is jelentősen eltérő.
Az átalakítás azzal kezdődik, hogy a járművet gondosan szétszerelik. A belső teret, a karosszériát és az összes mechanikus alkatrészt eltávolítják, amíg az acél utascella fel nem tárul. Ezt aprólékosan felmérik, megtisztítják, megerősítik és előkészítik, hogy optimális állapotban legyen a restaurálás következő szakaszaihoz.
Módosított szénszálas karosszériaelemeket használnak a tömegcsökkentés és a merevség érdekében. A szénszálas karosszéria formáját áramlástani (CFD) elemzés befolyásolja az aerodinamikai teljesítmény érdekében. A központi első légbeömlő és a gépháztető szellőzőnyílása optimalizálja a hűtési teljesítményt, míg a sárvédőbeömlők és a NACA-csatornák a fékek és a turbófeltöltő hűtését segítik.
A most elkészültek közül a Blood Orange színű autó tulajdonosa versenypályára optimalizált átalakításokat kért. Nagy leszorítóerőt biztosító hátsó légterelővel (amelynek felső eleme állítható), valamint pályaorientált első traktussal.
A Moet Blanc fantázianevű fényezést viselő autót tulajdonosa közúton szeretné használni, így ez a példány klasszikus hátsó kacsafarok légterelőt és légellenállás csökkentő első traktust kapott. Teljesen különböző egyéniségek születtek hasonló alapokra.
A Singer minden restaurálási és átalakítási szolgáltatásánál a kiindulópontot a motor jelenti. Az erőforrást a motortömbig szétszerelik, majd a teljesítmény optimalizálása érdekében nagy teljesítményű alkatrészek felhasználásával varázsolják újjá.
A Porsche 911 első változatait szívómotor hajtotta. Az 1970-es évek közepétől kezdve megjelent a 911 Turbo, amely komoly fejlődésen ment keresztül. Ebből született 1977-ben a 911 versenyváltozata, a 934/5, amely uralta a versenypályákat. Az SCCA Trans American sorozatban például a 8 futamból 6-ot megnyert, valamint az összetett bajnokságért járó trófeát is begyűjtötte abban az évben.
Ennek erőforrása ihleti a motorátalakítást a Singer műhelyében. Az újjászületett, egyedi, 3,8 literes, hengerenként négyszelepes, hathengeres Boxermotor két turbófeltöltőt használ, elektromos Wastegate-szelepekkel. A már említett levegő-víz hűtés és vízszintesen elhelyezett, elektromos hűtőventilátor gondoskodik az alkatrészek túlmelegedésének megelőzéséről. Az így kifejlesztett motor 700 lóerő feletti teljesítményt tesz lehetővé több mint 9000-es percenkénti fordulatszám mellett.
Persze a megnövelt teljesítményt kontrollálni is tudni kell, ezért erőteljes, karbon-kerámia féktárcsákat és könnyű, monoblokk féknyergeket szereltek be, amelyek közúti és versenypályán való használatra egyaránt alkalmasak.
A restaurálási és átalakítási szolgáltatásokat az teszi teljeskörűvé, hogy személyre szabott fényezés, bőr- és anyagkikészítés is a tulajdonosok rendelkezésére áll. Így szabhatják ízlésüknek teljesen megfelelőre autójuk külső és belső megjelenését.
Forrás: boschblog.hu
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!