Porsche 911 GT3 Cup

Porsche 911 GT3 Cup - a 2017-es szezon üdvöskéje

2016.10.16.

Bár a laikus szemek talán elsőre észre sem veszik a versenyautó változását, a módosítások valóban mélyrehatóak voltak. Furcsán hangozhat, ám egy versenyautó esetében is ugyanúgy fontos a hatékonyság, mint az utcára szánt típusok esetében. Sőt, a karbantartási költségek minimalizálása is nagyon fontos. A Porsche mind a két területen javított a 911 GT Cup esetében, mindezt úgy, hogy közben még a motor teljesítményét is növelte.

És akkor térjünk is ki az erőforrásra picit bővebben, hiszen lecserélték a 3,6 literes boxert. A hat henger és a boxer elrendezés persze azért maradt, ám a lökettérfogat immár négy liter. A közvetlen befecskendezéses szívómotor szokás szerint igencsak kompakt méretű, emellett 485 lóerős teljesítménnyel szolgálja a versenyzőket. Többek között módosították a szelepvezérlést, merevebbre szabták a szelephimbákat, illetve egy központi olajadagolót szereltek be, mi több egy olajcentrifugát is hadrendbe állítottak, amelynek feladata a motorolaj habzásának visszaszorítása.

Küllemében kevésbé változott a versenyautó. Maradt a látványos hátsó légterelő a maga 184 centiméteres szélességével és a kerékmérethez sem nyúltak. Továbbra is 18 colos, kimondottan a versenycélokat szolgáló könnyűfém keréktárcsákat kap az autó, természetesen központi kerékcsavarokkal. Elöl 270 milliméter széles Michelin versenyabroncsokkal, hátul pedig ugyanezek 310 milliméteres változatával.

Az alumínium-acél kompozit karosszériának köszönhetően csak 1200 kilogrammot nyom a mérlegen a 911 GT3 Cup, amely szintén rendkívül fontos tényező egy vérbeli versenyautó esetében. Ugyanakkor a biztonság terén sem spóroltak a mérnökök, masszív bukókeret védi a versenyzőt, aki innovatív kagylóülésben ülve vezethet. Sokan nem tudják, de az FIA szabályzata előírja egy tetőnyílás meglétét is, amelyen keresztül könnyebben kimenthető a balesetbe keveredett pilóta, ha helyzete úgy kívánja.

 A 911 GT3 Cup egyébként ugyanazon a gyártósoron készül, mint a többi 911 Zuffenhausenben, ám a végső finomhangolást a weissachi motorsport központban végzik, ahol egy profi autóversenyző gondosan teszteli a terméket, mielőtt az a megrendelőhöz kerül. Belőlük pedig rengeteget összeszámolhatunk, hiszen az egyik legnépszerűbb versenyautó alap a 911 GT3 Cup. 1998-as első színrelépése óta 3031 darabot gyártottak, amely egyben azt is jelenti, hogy a világ legkelendőbb GT versenyautója!

 Az új versenyautó először a 2017-es Porsche Mobil 1 Supercup csapataihoz jut el, akik a Formula 1 versenyhétvégéin lépnek pályára, betétfutamként. Utána érkezik meg a német Porsche Carrera Cup, majd az észak-amerikai márkakupa csapataihoz, végül 2018-bán már világszerte elérhetővé válik. A kereslet biztosan nem csökken, hiszen a Porsche világszerte 20 márkakupát szervez, amelyben kizárólag a GT3 Cup versenyautókat használják. Egy rövid videós ízelítőt is tudunk mutatni az új versenyautóról:

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....
2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..