fenntarthatóság

Polimer-újrahasznosító megoldást díjazott a Continental

2022.01.28.

A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra fókuszáló megoldásokat elismerő Continental Challenge verseny győztesét: az Egyesült Királyságban, Amershamban működő Low Sulphur Fuels (LSF) fiatal vállalkozás a világ minden részéről érkező, több mint 50 versenytársat utasított maga mögé. 

A zsűri elnöke, Dr. Jens Högermeier, a ContiTech üzleti terület Advanced Technology Development részlegének vezetője így értékeli a döntést: „A versenyt azért indítottuk, hogy olyan fenntartató anyagokkal kapcsolatos megoldásokat találjunk, amiket aztán ipari szinten is használni lehet. A Low Sulphur Fuels innovátorai egy olyan meggyőző folyamatot fejlesztettek ki, amely számos, korábban megválaszolatlan kérdésre nyújthat megoldást a műanyag és a gumi újrahasznosítása terén.”

Fotó: Continental

Az LSF győztes ötlete mechanikus módon válogatott műanyag anyagokat, élettartamuk végét elérő gumiabroncsokat és gumitermékeket, valamint használt olajat hasznosít újra egy ún. gyors elektrokémiai folyamat révén (Fast Electrochemical Process – FEP). Ebben a zártláncú oxidációs folyamatban a nyersanyagot először gázfázisúvá hevítik, majd egy saját fejlesztésű elektrolittal reagáltatják. A desztillátum ezután szétválasztásra és mosásra kerül, így alacsony kéntartalmú párlat, széles tartományú nafta és nyers korom keletkezik, amelyet ezután nyersanyagként használhatnak fel a vegyiparban, az autóiparban és más iparágakban. „Rendkívül nagy örömmel tölt el minket, hogy sikeresen megismertethettük az FEP-ben rejlő lehetőségeket a Continental anyagszakértőivel, és alig várjuk a fenntartható újrahasznosítási megoldásokkal kapcsolatos további együttműködést” – mondta Glenn Halliday, az LSF társalapítója és ügyvezető igazgatója a vállalat győzelme kapcsán.

Az egész világon figyelemmel követik a Continental Challenge versenyt

Összesen több mint 50 nemzetközi startup és egyetemi intézmény indult a második Continental Challenge kihíváson, ahol a hangsúly a kémiai polimer újrahasznosítására került, hogy az műszaki műanyagok létrehozására legyen alkalmas. Miután ezt a számot először 13 ötletre szűkítették, a Continental különböző üzleti egységeit képviselő értékelő bizottság alaposan megvizsgálta a benyújtott koncepciókat és folyamatokat, majd végül négy döntősre szűkítette a versenyben maradók körét. A négy jelölt pedig megkapta a lehetőséget arra, hogy egy online bemutatón ismertesse ötletét több mint 30 anyagszakértővel, beleértve Dr. Jens Högermeier-t, Dr. Daniel Biensfield-et (Innovation Field Sustainable Materials - igazgató) és Dr. Steffen Wietzke-t (Innovation Field Thermoplastics - igazgató).

A verseny lebonyolításában és a négy legígéretesebb koncepció kiválasztásában újfent az INAM Berlin volt a Continental partnere. „Izgalmas volt látni, hogy milyen sok érdekes pályázat érkezett be a világ minden részéről” – mondta Oliver Hasse, az INAM ügyvezető igazgatója a második Continentallal való együttműködésükről. „Meggyőződésünk, hogy azáltal, hogy lehetővé tesszük az innovátorok számára, hogy fejlett és forradalmi termékeiket piacképessé tegyék, lehetőség nyílik előttük arra, hogy korunk fenntarthatósági kihívásaira fókuszáló áttörő megoldásokat hozhassanak létre.”

Az újrahasznosítás elengedhetetlen a fenntartható anyagfejlesztés szempontjából

A Continental Challenge egyike azon számos kezdeményezésnek, amelyet a technológiai vállalat átfogó fenntarthatósági ütemtervének részeként indított. Döntése szerint a Continental az autóipari beszállító szektor egyik legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervét valósítja meg, amellyel egy új globális ipari mércét hoz létre, teljes klímasemlegességgel az értéklánc mentén. A száz százalékos klímasemlegesség, teljes mértékben kibocsátásmentes mobilitás és ipar, száz százalékban körkörös gazdaság és teljesen felelősségteljes értéklánc által fémjelzett fenntartható gazdaság legkésőbb 2050-ig való elérését megcélzó program nemcsak a vállalat saját termelésre, hanem a termékek upstream szakaszaira és az életciklus végén történő újrahasznosításra is összpontosít. „Ez az oka annak, hogy véleményünk szerint az LSF újrahasznosítási folyamata rendelkezik a leginkább holisztikus potenciállal az ipari környezetben történő felhasználás tekintetében” – foglalta össze Dr. Steffen Wietzke. 

A Continental Challenge versenyének fődíja mellett az LSF egy ipari szakértő partnerrel is gazdagodott. A Continental anyagszakértőivel együtt fogják megvizsgálni a lehetséges közös fejlesztés, valamint az esetleges ipari alkalmazás lehetőségeit.

A Low Sulphur Fuels-ről és megoldásairól további információ itt található.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.28
Elég télen a négyévszakos gumiabroncs? Van értelme ilyenkor lemosatni az autót? Milyen típusú....
2023.01.27
A Katasztrófavédelem jelenti péntek este:     ..
2023.01.27
Az új kezdeményezés hétről hétre több érdeklődőt vonz. ..
2023.01.27
Tavaly több mint 21 millió utast fogadtak a romániai repülőterek, ami mintegy 88 százalékos....
2023.01.27
És hogyan befolyásolja a fűtés az üzemanyag-fogyasztást?   ..
2023.01.27
Eddig tisztázatlan okból és körülmények között 2023. január 27-én nem sokkal éjfél után a 6-os....
2023.01.27
A Sony és a Honda által kifejlesztett új elektromos autó Afeela márkanév alatt kerül forgalomba, és....
2023.01.27
A BMW M GmbH modellpalettájára 2023-ban is érkeznek új különkiadások. Az új BMW M3 CS a prémium....
2023.01.27
A versenyhivatal jóváhagyását követően az AutoWallishoz került a Nelson csoport flottakezelési....
2023.01.27
A töltőállomásaival immár Magyarországon is jelenlevő PKN ORLEN 2023-ban az olasz Scuderia....