Stellantis-csoport

Lefizetett kereskedők? Piszkos játékot űznek az autógyártók a kárunkra

2024.11.09.

Szándékosan csökkentett termelés, üzembezárások, ránk kényszerített modellek, amikért súlyos árat fizetünk.

 

Az Európai Autógyártók Szövetségének (Acea) elemzése szerint szeptemberben 4,2%-kal csökkent az új autók regisztrációja Európában. A negatív rekorderek: Franciaország (-11,1%), Olaszország (-10,7%), Németország (-7%). A leginkább érintett a Stellantis, amely 26%-kal kevesebb autót értékesített, mint az előző hónapban. E számadatok és a színfalak mögött egy nagyon konkrét játék zajlik.

Az affaritaliani.it szerint ez rejlik a számok mögött: azért, hogy ne fizessenek bírságot, a gyártók direkt nem termelnek, hogy ne tudjanak belsőégésű motoros autókat értékesíteni és ezzel rákényszerítik a vásárlókat az elektromos modellekre. Ezzel próbálják kijátszani a szabályokat, melyek már a jövő év januárjától szigorodnak: a CO2 határértékeket le kell vinni a jelenlegi 114 gramm/km-ről 94-re, mintegy felkészülésként a 2035-ös zéró kibocsátásra. Ellenkező esetben, éves szinten milliárdos nagyságrendű (euróban értendő) szankciókra számíthatnak a gyártók. Ebbe beleroppanna az ágazat. Luca De Meo, a Renault vezérigazgatója arra szólítja fel az Uniót, hogy vizsgálja felül a korlátozásokat, tekintettel arra, hogy az autóipar még nem tart ott az elektromosításban, hogy ezek a szankciók elfogadhatóak lennének.

A Stellantis, úgy tűnik, megtalálta a módját, hogyan lehet kibújni a büntetés alól: csökkenti, jelentősen csökkenti a benzin- és dízelautók gyártását. Tehát nem csupán a megrendelések hiányára kell mutatnunk, hanem a szándékosan csökkentett termelésre. E teória megmagyarázná a csak endoterm járműveket gyártó Stellantis üzemek ideiglenes bezárását is."Ha nem fogy az elektromos, akkor kevesebb hőmotorost fogunk gyártani" - nyilatkozta a Párizsi Autószalonon Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo ex-vezérigazgatója, a Stellantis operatív részlegének frissen kinevezett vezetője.

Minden a CO2 hibája? Valószínű. A piacon lévő endoterm autók számának csökkentése automatikusan csökkentené a csoport kibocsátási átlagát. De sok ügyfél még nem áll készen arra, hogy elektromosra váltson és inkább vásárol használt autót, amelyek piacán jól látható a jelentős áremelkedés. Ráadásul az elektromos járművek gyártására való áttérés messze nem egyszerű: az új modellek gyártása időbe telik és a megrendeléstől számított leszállításuk akár hónapokba is telik.

A tét most nem csak az, hogy ki fog több nulla kibocsátású autót gyártani, hanem az is, hogy kinek sikerül csökkentenie a belső égésű járművek számát. A termelés csökkentésével időt lehet nyerni. És vannak olyanok is, akik azt állítják, hogy az elektromos autók értékesítésének ösztönzése érdekében a Stellantis bónuszokat kezdett kínálni a márkakereskedéseknek: 2000 euró minden eladott elektromos járműért, amelyből 600 euró közvetlenül az eladóhoz kerül. Ez nyilván egy pletyka, ami viszont tény, a versenyfutás az idővel és az EU-val, amely ravaszságot, rugalmasságot és kreatív megoldások megtalálásának képességét igényli, mint amilyet Tavares "kitalált". De a játéknak még messze nincs vége, igazából még csak az elején vagyunk.

Forrás: affaritaliani.it, finanza.lastampa.it

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....