e-mobilitás

Piëch GT e-sportkocsi: a legendás apa neve autómárka

2021.10.16.

Toni Piëch, a legendás Volskwagen vezérigazgató és felügyelőbizottsági elnök fia hamarosan piacra dobja Piëch GT elektromos sportkocsiját, ami 5 perc alatt feltölti az akkumulátort. Önmagában már ez is szenzáció lenne, amit még fokoz, hogy most már biztos, hogy a Piëch nevet immár egy autómárka is megőrzi, ha nem is az idő végezetéig, de sokáig.

Az autoszektor munkatársa is jelen volt a Genfi Autoszalonon 2019-ben, amikor bemutatkozott a Piëch Mark Zero, akkor így hívták az autót. Újságíró kollégák százai taposták egymás lábát a bemutatón, akkora volt az érdeklődés. Nagy örömünkre egy magyarral is találkoztunk a standon, Varga Lászlóval az autó designerével, akivel Genfben interjút is készítettünk, ezt ITT olvashatja el.

Fotók: www.piech.com

Azóta nagy volt a csend, amihez vastagon hozzájárult a koronavírus okozta felfordulás a világban. A német és osztrák lapokat most ismét elárasztották a hírek, jön az innovatív akkumulátorcellákkal rendelkező high-tech autó, megkezdték a hivatalos teszteléseket. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, a Rajnán és még sok folyón. Az apa, a legendás Ferdinand Piëch a bemutatót Genfben még megérte, nem sokkal azután azonban meghalt. Változott a név is, a Piëch Mark Zero időközben a Piëch GT nevet kapta.

Megkezdődött a próbafázis

A svájci Piëch Automotive AG most megkezdte az elektromos sportkocsi-projekt hivatalos tesztelési szakaszát.  „A globális COVID-19 világjárvány ellenére sikerült megbirkóznunk az ebből eredő késésekkel, és teljes mértékben a pályán tartani a projektünket. Az előző finanszírozási körök sikeresek voltak, most már magabiztosan folytathatjuk a piacra lépés útját ”-mondja Toni Piëch, a Piëch Automotive társalapítója és vezetője.





Mielőtt elkezdődhetett volna a tesztelés, újabb lépés volt a napirenden. A német fejlesztőcsapat augusztusban Münchenből Memmingenbe költözésével a Klaus Schmidt (a német csoportvállalat főfejlesztője és vezérigazgatója / műszaki igazgatója) körüli csapat most ideális feltételeket talál.  „Egy tesztpálya és a megfelelő logisztika áll a rendelkezésünkre, ami jelentős előrelépés a svájci sportkocsi fejlesztésében” - mondja boldogan Schmidt.

Gyors töltési idő

A Piëch GT akkumulátor- és akkumulátorcella technológiája jelentős innovációt élvez. "A kínai és európai partnerekkel folytatott szoros együttműködésnek köszönhetően olyan megoldást találtunk, amely kevesebb mint öt perc alatt lehetővé teszi a teljes feltöltést" - magyarázza Schmidt. Tekintettel a későbbi sorozatgyártásra és a töltőállomások rövidebb beszerzési útvonalaira, a Piëch úgy döntött, hogy német partnerekkel biztosítja a fejlesztést.  Az innovatív töltési koncepciónak köszönhetően a Piëch GT nyolc perc alatt 80 százalékra tölthető bármely CCS2 gyorstöltő állomáson.  Ez szinte szenzáció lenne. 

Ha az információk helyesek, még a jelenlegi 800 voltos e-autók sem tudnak lépést tartani, mint például a Porsche Taycan, az Audi e-tron GT, a Hyundai Ioniq 5. A kifejezetten a TGOOD által kifejlesztett gyorstöltőnek ezt az eljárást kevesebb mint öt perc alatt kell elvégeznie.  A  Piëch akkumulátorcellájának legújabb fejlesztési szakasza, amely kompakt és viszonylag könnyű tasakcellákon alapul, több mint ígéretesnek tűnik.  A hatótávolságnak el kell érnie az 500 km-t.

Teljesítmény és kezelés

Az 1800 kilogramm alatti önsúly lehetővé teszi, hogy a Piëch GT a 450 kW-os (611 LE) teljesítményével kombinálva nulláról 100 km / h-ra 3,0 másodperc alatt gyorsuljon.  A 200 km / h sebességet kilenc másodperc alatt éri el.  Rea Stark Rajcic, a Piëch Automotive másik társalapítója a premieren ígéretet tett arra, hogy egy klasszikus sportautó génjeit szállítja az elektromos korszakba. Az első tengelyen lévő villanymotor teljesítménye 150 kW, míg a hátsó tengelyen két, egyenként 150 kW -os villanymotor további tolóerőt biztosít.  Az akkumulátorok elrendezése (az egyik rész a középső alagútban, a többi a hátsó tengelyen helyezkedik el) hasonló tengelyterhelés eloszlást (40:60) és vezetési viselkedést tesz lehetővé, mint egy belső égésű motorral rendelkező sportkocsi.  Ennek az elrendezésnek az előnye a sportkocsikra jellemző alacsony üléspozíció, ami nem lehetséges olyan elektromos autóknál, amelyekben az akkumulátorok vannak a házban.

Dizájn, mint egy bemutató autó

A sorozatmodell későbbi kialakítása gyakran jelentősen eltér a kapcsolódó tanulmány vonalaitól. Most egyre több kivétel van. A Piëch GT szintén ezek közé tartozik.  „Olyan sportautót terveztünk, amely időtálló dizájnnal rendelkezik, és amelyről magunk is álmodnánk.  És sok rajongóval sokáig beszélgettünk arról, hogy mi hiányzik a piacon.  Az eredmény egy modern klasszikus volt, amely nem esik áldozatul semmilyen fogyasztási divatnak. Sportkocsink sofőrjének örülnie kell minden pillanatnak, amelyet az autónkban tölt ” - foglalja össze Rea Stark Rajcic a svájci elektromos sportkocsi termékkövetését. A nem túl futurisztikus megjelenésű kétüléses klasszikus arányokkal rendelkezik, 4,43 m hosszú, 1,99 m széles és 1,25 m magas.  Míg az első tengelyen 20 hüvelykes kerekek vannak felszerelve, a hátsó tengely 21 hüvelykes kerekeket használ.

A tesztelés a terv szerint zajlik

Klaus Schmidt abszolút szakértője a saját területének. A  Piëch jelenlegi fő fejlesztője több mint 30 évig vezette a BMW belső sportosztályát, az M GmbH -t.  Gazdag tapasztalatai segítik az indítást a műszaki alkatrészek fejlesztésében és minőségében. A  Piëch Automotive szerint az első tesztek rendkívül ígéretesek voltak. „A második prototípus jövő márciusig készül el, 2022-ben egy újabb, több prototípusból álló sorozatot fognak követni, amelyek vizsgálati eredményei alapján 2023 -ban újabb prototípus-sorozat készül.  A Piëch pontosan követi a német prémiumgyártók kipróbált tesztciklusait, valamint a hő- és porvizsgálatokat, a jég és hó fagyos hőmérsékletét, valamint az igényes utakat és versenypályákat, mint például a Nürburgring Nordschleife. Célunk, hogy a sorozatgyártás 2024-ben megkezdjük " - jelenti be Klaus Schmidt a csoport terveit.

Következtetés

Sok olyan induló vállalkozás volt, amely kiváló elektromos autókat ígért az elmúlt években. Valójában csak néhányan jutottak el a piacra lépésig. A  Piëch Automotive mindenesetre az egyik legígéretesebb újonc. A finanszírozás szilárd alapokon nyugszik, és csak szakemberek dolgoznak a fejlesztésben. Ha az ígéreteket és a kezdési dátumot betartják, a  Piëch GT valódi siker lehet (kis) célcsoportjában - összegzi véleményét az Österreich napilap újságírója. 

Felhasznált cikkek forrásai:

www.automobilwoche.de

www.oe24.at

www.piech.com

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.02
Az olasz autósok számára a parkolás központi kérdés, ami a modern mobilitási törekvések egyik....
2021.12.02
A baleset térségében forgalomkorlátozásra kell számítani - írja a Katasztrófavédelem honlapja. ..
2021.12.02
Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések....
2021.12.02
Jól jön a segítség. ..
2021.12.02
Az orosz fővárosban 26 elektromos oktatóbuszt állítottak forgalomba 2021-ben, hogy segítsék a....
2021.12.02
Az elektromos autókat gyártó kínai Nio stratégiai együttműködésre lépett a Shell-lel egy több....
2021.12.02
Állampolgári segítséget kérnek a dunakeszi rendőrök annak a sofőrnek az azonosításához, aki zebrán....
2021.12.02
Az UAZ autógyár – iparági szakértők szerint – indiai közvetítéssel hamarosan megkezdheti a Jeep CJ-....
2021.12.01
Lehet, szabad-e egymással összevetni Barcelona jelképét, a Sagrada Família templomot, a Chaos....
2021.12.01
- Olyan univerzális, újrafelhasználható űrhajót fog létrehozni Oroszország az új orbitális állomás....