Peugeot

Peugeot 208 Pikes Peak az AMTS kiállításon

2014.03.07.

A miskolci származású formatervező, Bocsi Attila több mint tíz éve már a Peugeot design központjában tervezi a szebbnél szebb oroszlános modelleket. A limuzinok tervezése mellett viszont van egy szenvedélye: az autósport. Tehetségére a Peugeot Sport vezetősége is felfigyelt, így számos projektben megcsillogtatta már tudását. Nevéhez fűződik a 208 R5 rali autó, és a Peugeot márka csúcsmodellje, a 208 T16 Pikes Peak fenevad, amit most a magyar közönség is testközelből láthat.

Március 21-én nyitja meg kapuit hazánk legnagyobb évkezdő autós-motoros rendezvénye, az Autó, Motor és Tuning Show. A kiállítás D pavilonjában, az Autós Nagykoalíció Magyarok a világ járműgyártásában témakörben rendezett standján kiállítják a tavaly világrekordot felállító Peugeot 208 T16 Pikes Peak versenyautót.

Az autózás történelmének egyik kimagasló teljesítményét nyújtó Peugeot 208 T16 Pikes Peak modellt személyesen a tervező, Bocsi Attila fogja bemutatni, aki erre az eseményre, Magyarországra látogat. „Nagy álmom teljesül, hiszen személyesen mutathatom meg a magyar közönségnek az eddigi csúcsmunkámat.”

A bemutató időpontja: 2014. március 21. 13h30 – D pavilon

Peugeot 208 Pikes Peak

875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedót készítsen.

Huszonöt évvel azután, hogy Ari Vatanen a Peugeot 405 T 16-tal győzelmet aratott a legendás amerikai versenyen, 2013-ban a 208 T16 Pikes Peak, a 208 legújabb versenyváltozata (3,2 literes biturbó V6, 875 LE 875 kg-ra, 1’’8 alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára…) kormányánál Sébastien Loeb 8’ 13’’ 878 alatt zúzta porrá a 20 km-es hegyi felfutás rekordját. Rendkívüli emberi és műszaki teljesítmény ez, amely remekül illusztrálja a márka vonzódását a tökéletességhez.

A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…

Bocsi Attila, a versenyautó magyar formatervezője, erről így nyilatkozott:

„A lelke mélyén minden tervezőt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnökök és tervezők álmaiban mindig ott van.”

Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! Elég csak kiejteni a verseny nevét és a legendás «Unlimited» kategóriáét, és azonnal felragyog a tervezők szeme: «Ez valóban remek lehetőség arra, hogy szabadon engedjük a fantáziánkat» – erősíti meg Jean-Christophe Pallier, aki a 208 T16 projektfelelőse a Peugeot Sportnál.

A szédületes magasságokba vezető Pikes Peak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állította a tervezőket, ez pedig a motorok folyamatos és maximális oxigénellátásának a megoldása. «Ilyen magasságban felfelé haladva százméterenként 1 százalékkal csökken a motor teljesítménye» – avat be a részletekbe Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. Ez az érték sok mindent elárul erről a rendkívüli versenyről, amely 2865 méteren indul, és 4301 méteren fejeződik be! A motorok egy része már a majd háromezer méteres rajt magasságában eleve 30%-kal kisebb teljesítményt ad le. Be kellett hát vetni minden technikai eszközt, hogy ez a veszteség ne okozzon hátrányt.

A Peugeot 208 T16 Pikes Peak március 21-23. között megtekinthető az Autó Motor és Tuning Show-n D pavilon, Magyarok a világ járműgyártásában standján.

A Peugeot 208 T16 Pikes Peak kiállításában közreműködtek:

Autós Nagykoalíció

Tuning Show

Peugeot Hungária

Autós Nagykoalíció Peugeot márkakereskedői tagok

 

BOCSI ATTILA

 

ÖNÉLETRAJZ

 

 

 

 

 

 

Iskolák :

1996 – 1997

• Art Center College of Design (Pasadena, USA)

1994 – 1995

• Art Center College of Design (La Tour de Peilz, Svájc)

 

Bachelor of Science in Transportation Design 

 

Munkahelyek :

2001 –

• Peugeot PSA - Senior Tervező

 

1998 – 2000

• Protoscar SA -Tervező

 

1997

• BMW Designworks USA – Szabadúszó Tervező

 

1996

• Opel -Gyakorlat

 

Munkák:

 

 

 

 

 

 

 

 

Díjak :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2013 Karosszéria terv – 208 T16 Pikes Peak
  • 2012 Karosszéria terv – 208 R5 raliautó
  • 2011 Karosszeria terv - Peugeot 508 RXH
  • 2010 Nemzetközi tervpályázat elnyerese a Peugeot által
  • 2010 Karosszeria terv - 5 by Peugeot (Showcar)
  • 2010 Karosszeria terv - Peugeot 107 facelift
  • 2006 Karosszeria terv - Peugeot Expert

 

 

 

1994

• Nemzetközi ösztöndíj pályázat 1. hely (43 ország 136 palyazó)

 Art Center College of Design (La Tour de Peilz, Svájc)

 

1992

• 2. helyezés “Tervezzünk Opelt” design pályázat, Budapest

 

1990

• 6. helyezés Magyar  ORB 2.osztály

 

 

 

Nyelvek :

• Angol, Francia, Magyar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....