Peugeot

Peugeot 208 Pikes Peak az AMTS kiállításon

2014.03.07.

A miskolci származású formatervező, Bocsi Attila több mint tíz éve már a Peugeot design központjában tervezi a szebbnél szebb oroszlános modelleket. A limuzinok tervezése mellett viszont van egy szenvedélye: az autósport. Tehetségére a Peugeot Sport vezetősége is felfigyelt, így számos projektben megcsillogtatta már tudását. Nevéhez fűződik a 208 R5 rali autó, és a Peugeot márka csúcsmodellje, a 208 T16 Pikes Peak fenevad, amit most a magyar közönség is testközelből láthat.

Március 21-én nyitja meg kapuit hazánk legnagyobb évkezdő autós-motoros rendezvénye, az Autó, Motor és Tuning Show. A kiállítás D pavilonjában, az Autós Nagykoalíció Magyarok a világ járműgyártásában témakörben rendezett standján kiállítják a tavaly világrekordot felállító Peugeot 208 T16 Pikes Peak versenyautót.

Az autózás történelmének egyik kimagasló teljesítményét nyújtó Peugeot 208 T16 Pikes Peak modellt személyesen a tervező, Bocsi Attila fogja bemutatni, aki erre az eseményre, Magyarországra látogat. „Nagy álmom teljesül, hiszen személyesen mutathatom meg a magyar közönségnek az eddigi csúcsmunkámat.”

A bemutató időpontja: 2014. március 21. 13h30 – D pavilon

Peugeot 208 Pikes Peak

875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedót készítsen.

Huszonöt évvel azután, hogy Ari Vatanen a Peugeot 405 T 16-tal győzelmet aratott a legendás amerikai versenyen, 2013-ban a 208 T16 Pikes Peak, a 208 legújabb versenyváltozata (3,2 literes biturbó V6, 875 LE 875 kg-ra, 1’’8 alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára…) kormányánál Sébastien Loeb 8’ 13’’ 878 alatt zúzta porrá a 20 km-es hegyi felfutás rekordját. Rendkívüli emberi és műszaki teljesítmény ez, amely remekül illusztrálja a márka vonzódását a tökéletességhez.

A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…

Bocsi Attila, a versenyautó magyar formatervezője, erről így nyilatkozott:

„A lelke mélyén minden tervezőt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnökök és tervezők álmaiban mindig ott van.”

Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! Elég csak kiejteni a verseny nevét és a legendás «Unlimited» kategóriáét, és azonnal felragyog a tervezők szeme: «Ez valóban remek lehetőség arra, hogy szabadon engedjük a fantáziánkat» – erősíti meg Jean-Christophe Pallier, aki a 208 T16 projektfelelőse a Peugeot Sportnál.

A szédületes magasságokba vezető Pikes Peak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állította a tervezőket, ez pedig a motorok folyamatos és maximális oxigénellátásának a megoldása. «Ilyen magasságban felfelé haladva százméterenként 1 százalékkal csökken a motor teljesítménye» – avat be a részletekbe Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. Ez az érték sok mindent elárul erről a rendkívüli versenyről, amely 2865 méteren indul, és 4301 méteren fejeződik be! A motorok egy része már a majd háromezer méteres rajt magasságában eleve 30%-kal kisebb teljesítményt ad le. Be kellett hát vetni minden technikai eszközt, hogy ez a veszteség ne okozzon hátrányt.

A Peugeot 208 T16 Pikes Peak március 21-23. között megtekinthető az Autó Motor és Tuning Show-n D pavilon, Magyarok a világ járműgyártásában standján.

A Peugeot 208 T16 Pikes Peak kiállításában közreműködtek:

Autós Nagykoalíció

Tuning Show

Peugeot Hungária

Autós Nagykoalíció Peugeot márkakereskedői tagok

 

BOCSI ATTILA

 

ÖNÉLETRAJZ

 

 

 

 

 

 

Iskolák :

1996 – 1997

• Art Center College of Design (Pasadena, USA)

1994 – 1995

• Art Center College of Design (La Tour de Peilz, Svájc)

 

Bachelor of Science in Transportation Design 

 

Munkahelyek :

2001 –

• Peugeot PSA - Senior Tervező

 

1998 – 2000

• Protoscar SA -Tervező

 

1997

• BMW Designworks USA – Szabadúszó Tervező

 

1996

• Opel -Gyakorlat

 

Munkák:

 

 

 

 

 

 

 

 

Díjak :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2013 Karosszéria terv – 208 T16 Pikes Peak
  • 2012 Karosszéria terv – 208 R5 raliautó
  • 2011 Karosszeria terv - Peugeot 508 RXH
  • 2010 Nemzetközi tervpályázat elnyerese a Peugeot által
  • 2010 Karosszeria terv - 5 by Peugeot (Showcar)
  • 2010 Karosszeria terv - Peugeot 107 facelift
  • 2006 Karosszeria terv - Peugeot Expert

 

 

 

1994

• Nemzetközi ösztöndíj pályázat 1. hely (43 ország 136 palyazó)

 Art Center College of Design (La Tour de Peilz, Svájc)

 

1992

• 2. helyezés “Tervezzünk Opelt” design pályázat, Budapest

 

1990

• 6. helyezés Magyar  ORB 2.osztály

 

 

 

Nyelvek :

• Angol, Francia, Magyar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..