Detroiti Autószalon
A Detroiti Autószalon egyik legfontosabb premierje a Kiánál volt, a koreai gyártó ugyanis a GT4 Stingerrel bizonyította, hogy a jövőben nem csak hagyományos családi- és szabadidő autókat, hanem izgalmas, valódi vezetési élményt adó sportkocsikat is gyártani akar. Egy ilyen modell nagyon sokat javíthat a cég imázsán az óceán mindkét oldalán, ahogy a Toyotával is történt a GT86 bevezetése után.
Nem véletlen az összehasonlítás, ugyanis a Kia pont a Toyota GT86-osnak, és testvérmodelljének, a Subaru BRZ-nek szeretne konkurenciát állítani a GT4 Stingerrel, ezért a tervezés során mindent a lehető legnagyobb vezetési élménynek rendeltek alá. A Kia amerikai értékesítési igazgatója, Tom Loveless Detroitban megerősítette, hogy pár éven belül gyártani fogják az autót.
A 4,31 méter hosszú, 2+2 üléses kupé meghajtásáról egy kétliteres, közvetlen befecskendezésű, 315 lóerős turbómotor gondoskodik, amely a hátsó kerekeket hajtja egy hatfokozatú, rövidre áttételezett kézi váltón keresztül. A hatalmas felnik 20 col átmérőjűek, a kormányzás áttétele állítólag nagyon közvetlen.
Közel semleges a súlyelosztás a hátratolt kabin miatt, az 1303 kilogrammos tömeg 52 százaléka jut az első, és 48 százaléka a hátsó tengelyre. A mostani széria Kiákkal az egyetlen hasonlóságot a tigrisszájra hasonlító hűtőmaszk jelenti, egyébiránt a GT4 Stinger teljesen más dizájn irányzatot képvisel a hosszú motorháztetejével, a függőlegesen álló LED-es fényszóróival, a kiszélesített kerékjárataival és az átlátszó A-oszlopaival. A luxus helyett funkcionalitást kínáló belső terét a puritán versenyautók inspirálták, még szőnyeg és rádió sincs benne.