együttműködés
Az 1,6 milliárd dolláros Panasonic befektetés a gépjármű akkumulátorüzemet célozná, melyet a Teslával közösen üzemeltet Nevadában.
„Természetesen megfontolnánk a további befektetést, ha felkérnének rá" - közölte Yoshio Ito, a Panasonic jármű üzletágának vezetője.
A Panasonic első beruházása a gigaüzembe csaknem teljesen elkészült, és a japán elektronikai gyártó egyelőre nem döntött semmilyen további befektetésről – mondta Ito.
A kijelentés azt követően történt, hogy a Tesla az 5 ezer darab Model 3 elektromos szedán legyártásával elérte célkitűzését.
A Model 3 gyártását - mely tavaly júliusban kezdődött -, csapások sora sújtotta, köztük az automatizált akkumulátorgyártás szűk keresztmetszete.
Időközben az Egyesült Államokbeli cégnél hatalmas pénzeket emésztett fel a tömeggyártás rendszerének felszerelése, valamint az olyan projekt kidolgozása, mint a Model Y crossover sportkocsi.
A Tesla szabad chas flowja 1 milliárd dolláros negatívumot mutat a cég legutóbbi negyedéves beszámolója szerint, szemben a korábbi ilyen időszak 277 milliós negatívumával, ami nem tartalmazza szoláris üzletének rendszerköltségeit.
Musk szerint a Teslának nincs szüksége arra, hogy készpénzt hajtson fel 2018-ban, de Wall Street-i elemzők tőkeemelésre számítanak ebben az évben.
A Panasonic kizárólagos akkumulátorelem szállítója a Teslának a jelenlegi gyártási modellekhez, amelyeket Japánban és a nevadai üzemben is készít.
Ito a közelmúltban egy részvényes találkozón beszélt arról, hogy a Model 3 gyártásának felfutása esetenként az akkumulátorcellák hiányát okozza.
Fordítás: Lehőcz Rudolf