elekromos autók
A márka hagyományainak megfelelően az Utopia egy középmotoros V12-es.
A Pagani olasz sportkocsimárka az Utopia révén a Zonda és a Huayra után a cég történetének harmadik modellsorozatát mutatta be. Az olaszok az elődökhöz hasonlóan középmotoros elrendezést választottak, amelynek monocoque magja könnyű karbonból készült. Mint korábban, most is az AMG biturbó V12-es motorja gondoskodik a meghajtásról.
A 635 kW /864 LE teljesítményével és akár 1100 newtonméteres nyomatékával az Utopia a Pagani történetének legerősebb modellje. A hatliteres motor a teljesítményt elektromechanikus differenciálművel felszerelt hátsó tengelyre továbbítja, egy automatizált hétfokozatú kézi sebességváltón keresztül, vagy egy hétfokozatú kézi váltóval. Az 1,3 tonnás autóról még nem közöltek teljesítményadatokat, de a márka korábbi modelljeihez hasonlóan a 100 km/órás gyorsulás várhatóan 3 másodperc körül lesz, a végsebesség pedig valószínűleg jóval meghaladja majd a 350 km/órát.
A Zondához hasonlóan a négy kipufogócsőből álló titán kipufogórendszert ismét egy turbinaszerű kör keretezi.
Az Utopia futóműve esetében a Pagani elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókra támaszkodik a kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel. A karbon-kerámia féktárcsákat - amelyek elöl 410, hátul 390 milliméteresek - 6 és 4 dugattyús féknyergek fogják meg.
Optikailag az Utopia sok hasonlóságot mutat a Zondával és a Huayrával, ugyanakkor a burkolat számos részletében modernizált, kifinomult aero dizájnnal rendelkezik. Ugyanakkor van néhány 50-es évekbeli vonása az olasz dizájn ikonjaitól, mint például a Vespatól vagy a Riva hajóktól.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.