emisszió

Padlóra küldi az autóipart az emissziós határértékek további csökkentése?

2020.09.16.

- A német autóipari vállalatok szakmai képviselete szerint meghaladná az autóipar teherbírását az emissziós határértékek további csökkentése. A környezetvédők viszont keveslik az EU Bizottságnál az értesülések szerint előkészületben lévő szigorítás mértékét. 

- A személygépkocsikra, kis-haszongépjárművekre és a nehéz haszongépjárművekre 2030-ra kitűzött emissziós cél tartása mellett állunk ki - jelentette ki a hétvégén a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a Verband der Automobilindustrie (VDA) szóvivője. Már ennek a megvalósítása is hatalmas költséggel jár - tette hozzá.
 
Az emissziós határértékek további csökkentése teljes mértékben figyelmen kívül hagyná az autóipari konjunktúra drámai mértékű visszaesését és a koronavírus-válság következményeit. Minden további szigorítás már meghaladná az európai autóipar teherbírását és munkahelyeket sodorna veszélybe jelentős klímavédelmi hozzájárulás nélkül. A VDA szóvivője az Európai Bizottságnak a dpa hírügynökség számára ismertté vált új terveire reagált nyilatkozatával.
 
A tervezetről a Süddeutsche Zeitung is beszámolt - az EU Bizottság nem kommentálta az értesüléseket. A hírek szerint a gépjárműforgalom károsanyag-kibocsátását 2021 és 2030 között 50 százalékkal tervezik csökkenteni. Eredetileg 2030-ig az emissziós értékeket 40 százalékkal csökkentették volna az 1990-eshez képest.
 
A környezetvédő szervezetek üdvözölték a gépjárműforgalmi emissziós értékek további csökkentéséről szóló elképzelést. A Bund für Umwelt und Naturschutz (BUND) szervezet közlekedési szakértője, Jens Hilgenberg a dpa hírügynökségnek adott hétvégi nyilatkozatában "klímapolitikai szempontból szükségesnek és egyúttal megvalósíthatónak is" nevezte az új autók kibocsátási határértékeinek 60 százalékos csökkentését 2030-ig. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.30
Leon de Borger Belgiumból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.09.30
Tempós pályák, felhordásos kanyarok nehezítették meg a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozatban....
2020.09.30
A CUPRA megkezdi az új Formentor gyártását. Az első, csak a márkának tervezett modell forgalmazása....
2020.09.30
A Magyar Suzuki a modern magyar autóipar leghosszabb sikertörténete. A japán gyökerű vállalat ötven....
2020.09.30
Új logisztikai központot épít a gumiabroncs nagykereskedelmi Marso Kft. Dunaharasztiban, a magyar....
2020.09.30
A Goodyear Tire és a Rubber Company nemrégiben több, mint 4 millió megtett km adatait elemezte az....
2020.09.30
Az Opel több üzemében 2021 végéig marad a Kurzarbeit.  Ezenkívül a gyártó azt állítja, hogy....
2020.09.30
A bíróság elrendelte annak a férfinak a letartóztatását, aki szombaton Csengele külterületén....
2020.09.30
Közös kutatási és ösztöndíjprogramok elindításában állapodott meg a Knorr-Bremse Budapest és a BME....
2020.09.30
A németországi Check24 elemzés szerint a francia Renault gyártó megelőzi versenytársait, a Teslát....