MÁV-Start

Ötven hibrid villamos motorvonatot tervez beszerezni a MÁV-Start

2020.05.13.

A MÁV-Start ötven darab hibrid villamos motorvonat beszerzésére indított közbeszerzési eljárást, a tervek szerint a vásárlást hitelből finanszírozzák - közölte a vasúttársaság

A honlapon közzétett tájékoztatás szerint a MÁV-Start húsz darab 200 és harminc darab 150 ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid - áramról és akkumulátorról is működő - villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást. A tervek szerint az ötven jármű ütemezéssel érkezne, 2023-2024-ben húsz 200 ülőhelyes, 2024-2029 között pedig további harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik meg.

Hangsúlyozzák, a MÁV-START elkötelezett a rendkívül költséges és környezetszennyező dízelvontatás érdemi hányadának kiváltása mellett zéró emissziós villamos motorvonatokkal. A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országos szinten is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje. A rendkívül elöregedett távolsági-regionális és interregionális hálózaton közlekedő eszközpark is megújulna.

A számítások szerint jelentős, évi 3,6 milliárd - járművenként átlagosan 73 millió - forint közvetlen költségmegtakarításra is számítani lehet - közölte a MÁV. A közleményben Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta: a tavalyi év legnagyobb hosszban megvalósult vasúti fejlesztésével, a több mint 46 kilométeres Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz korszerűsítésével a hazai villamosított vonalszakaszok teljes hálózathoz viszonyított aránya 41 százalékra nőtt.

Azon dolgoznak, hogy a következő uniós ciklusban ez az arány mielőbb megközelítse az 50 százalékot. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a kettős üzemű motorvonatok alkalmazási helye erősen függ attól, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. villamosítási tervei hogyan valósulnak meg. Amíg a Balaton északi partján futó vonal csak Balatonfüredig van villamosítva, az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele itt közlekedne.

A másik kezdőprojekt a Budapest-Lajosmizsei vonal lehetne. Itt komplex rekonstrukció történhetne, több ütemre tagolt villamosítással, azaz már akkor korszerű hibrid járművek közlekedhetnének ott, amikor még csak a pálya egy szakaszán lenne felsővezeték. A további terveinkben a Győr-Szombathely, a Miskolc-Ózd, az Esztergom-Komárom, a Győr-Keszthely-Kaposvár-Pécs és a Szolnok-Hatvan-Somoskőújfalu vonalak szerepelnek - írják a közleményben.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
A Széchenyi István Egyetem kiemelt szereplője a budapesti Educatio Kiállításnak, hiszen az idei....
2025.01.13
A szlovákiai utakon hamarosan megjelenhetnek a radarok legújabb generációja - írja a parameter.sk. ..
2025.01.13
Járatainak több mint felét törli a Brussels Airlines belga légitársaság hétfőn a tervezett....
2025.01.13
Egy magyar szállítmányozó cég kamionsofőrjét navigációs rendszere egy árvízvédelmi gátra terelte....
2025.01.12
Az összetettben éllovas dél-afrikai Henk Lategan előnye mindössze 21 másodpercre csökkent a Szaúd-....
2025.01.12
Vannak fétistárgyak, melyek láttán erősebben ver az autóbuzik szíve, ilyen a Bilstein gátló, a....
2025.01.12
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Magyar vágyálom. ..
2025.01.12
Nyolchengeres ellendugattyús motort készül piacra dobni a Great Wall Motor kínai járműgyártó....
2025.01.12
Az éves viszonylatban növekvő átlagár ellenére is egyre többen keresnek autót. ..
2025.01.12
Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó....