járműtörténelem

Ötven éves a Toyota Corolla

2016.09.15.

Az idén 50 éves Toyota Corolla minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója: az elmúlt öt évtizedben a világ 150 országában több, mint 44 millió talált belőle gazdára.

A 2016-os év újabb fontos mérföldkövet jelent a Toyota Corolla útján, hiszen a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje idén ünnepli 50. születésnapját. Az első Toyota Corollát 1966-ban mutatták be Japánban. A kétféle (két- és négyajtós lépcsőshátú, illetve két-és négyajtós kombi) karosszériaváltozatban gyártott Corolla “népautónak” készült, ám ennek ellenére kiemelkedő gyártási minőségéről vált híressé, valamint gazdag felszereltségéről, amire addig csak a magasabb szegmensekben akadt példa. A padlóból kiemelkedő sebességváltó kar akkoriban szokatlannak számított. A különálló kagylóülések határozott párnázása kiválóan megtámasztotta az elöl ülők testét, a hátsó üléspad pedig olyan tágas és kényelmes volt, mint egy kanapé bármelyik családi ház nappalijában. Bár az autó a kompakt kategóriába tartozott, emelt tetőmagasságának köszönhetően az utastér kivételesen tágas volt.

A Corolla latinul virágkoszorút jelent. A Toyota azért választotta ezt a nevet, mert azt remélte, hogy ez az autó majd felvirágoztatja a céget, és pontosan így is történt: az első generációs Corolla három éven belül Japán legkelendőbb modellje lett, és az értékesítés a világ más országaiban is gyors ütemben növekedett. A Corolla minden egyes új generációjának fejlesztésekor alapvető fontosságú a vásárlók visszajelzéseinek részletes elemzése. Ennek köszönhető, hogy maga a Toyota is az első Corolla filozófiájára épült: kiemelkedő minőség, megbízhatóság és tartósság, ami messze túlszárnyalja a vásárlók elvárásait. Így született meg az új, 2016-os Corolla is – az autó, amely 50 évnyi Corolla-génállományt hordoz, és amely tökéletesen kielégíti a világ autóvásárlóinak egyre sokrétűbb elvárásait. Az autó külső megjelenése presztízst sugall, erős hangsúlyt kap az érzékelhető minőség, utastere tágas, és a jármű minden eddiginél magasabb szintű technológiát és biztonsági rendszereket kínál. Az új Corolla is a modellsorozat legendás génjeit örökölte, miközben minősége mind a dizájn, mind a tervezés szempontból tovább javult, és továbbra is meggyőző ár-érték arányt képvisel – méghozzá a világ valamennyi piacán.

Az első Corolla-generáció (1966-1970)

A Corolla, azaz a ‘virágkoszorú’ 1966-ban született. Az autó dizájnerei Tatsuo Hasegawa vezetésével arra törekedtek, hogy a Corolla első pillantásra meghódítsa a nagyközönséget. 

A második Corolla-generáció (1970-1974)

Az új autó abban az évben készült el, amikor az egymilliomodik Corolla gazdára talált.

A harmadik Corolla-generáció (1974-1979)

E tisztább és takarékosabb Corolla nevéhez más modern technológiák is kötődnek – például a szélcsatornás tervezés –, így ez a modellgeneráció már láthatóan áramvonalasabb lett.

A negyedik Corolla-generáció (1979-1983)

A tekercsrugós futómű érezhetően javította az autó rugózását és menetstabilitását, és a piaci elvárásoknak megfelelően megjelent a kínálatban egy új 1,8 literes dízelmotor is.

Az ötödik Corolla-generáció (1983-1987)

A számos pályaversenyen és rallyn sikert arató modell arról is híres, hogy általa jött divatba a driftelés; nem csoda hát, hogy a Toyota modern történelmében ez a leghíresebb és legnagyobb becsben tartott modell.

A hatodik Corolla-generáció (1987-1991)

Hosszú időn át ezt a modellt tartották a legjobb minőségű Corollának.

A hetedik Corolla-generáció (1991-1995)

Az autó vonzerejét és egyéniségét három fontos összetevő alkotta: a stílusos dizájn, a biztonsággal kombinált menetteljesítmény és a megbízhatóság.

 A nyolcadik Corolla-generáció (1995-2000)

Japán gazdasága lassulóban volt, és a fejlesztő csapat a vásárlók elvárásaihoz formálta az új modellt: azokéhoz, akik szerettek volna kevesebb terhet róni környezetükre.

A kilencedik Corolla-generáció (2000-2006)

Az új modell sok tekintetben szakított a múlttal, és már a 21. század ígéretét és technológiáit hordozta.

A tizedik Corolla-generáció (2006-2013)

Az autó menetdinamikája Európa legjobbjai közé tartozott, ugyanakkor könnyű kezelhetősége és térkínálata az észak-amerikai vásárlók számára is vonzó volt. A fejlesztés során a mérnökök tartották magukat az ‘ötperces szabályhoz’, ami szerint a vásárlóknak már az első út alkalmával öt percen belül meg kell érezniük az új modell minőségét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.31
Vadat gázolt egy kisteherautó és egy személygépkocsi a 8-as főúton, Hosszúperesztegnél lezárták az....
2025.01.31
Olasz stílus, német pontosság és szlovén agy szüleménye a legújabb ezer lóerős, autó, ami nem....
2025.01.31
A baleset miatt tűzoltókra és mentőkre is szükség volt – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.01.31
A cikk cím, amit jó eséllyel nem láttál jönni. Mégis mi köti össze a két, egymástól látszólag....
2025.01.31
2025-re továbbfejlesztett kivitelt kap az európai autóvásárlók kedvenc Toyotája, az Európában is....
2025.01.31
Január második felében befejeződtek a szakmai tanulmányi versenyek Csongrád-Csanád vármegyei....
2025.01.31
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írta a Veszprém....
2025.01.31
Na, de hogy jön ez az autózáshoz? ..
2025.01.31
Egyre hatékonyabbá válnak az alternatív hajtásláncú járművek, a Waberer’s Csoport pedig már....
2025.01.31
A DS Automobiles a Rétromobile 2025 adta kivételes lehetőséget kihasználva ünnepli meg a legendás....