WRC
Tänak meggyőző, 46 másodperces előnnyel várhatja az olasz vb-futam utolsó napját, miután szombaton hibátlan teljesítményt nyújtva az élre állt és elhúzott az üldözőktől. A 2017-es Szardínia-rali győztes akkor vette át a vezetést, amikor Esapekka Lappi a szombati első szakaszon, egy szűk részen, egy landolás után nekiment egy út szélén lévő kisebb sziklának a Toyotával, ettől átpattant a másik oldalra, ahol további sérüléseket szenvedett autójának futóműve. Végül kitört a bal hátsó kerék, és teljesen harcképtelen lett a Yaris. Két versennyel ezelőtt, a Horvát-ralin szintén azért esett ki Lappi, mert nekiment egy sziklának.
„Nehéz elfogadni, hogy ez történt. Igazán úgy éreztem, hogy nem vállalunk felesleges kockázatot azon a szakaszon. Talán kevesebbet kellett volna fékeznem abban a kanyarban, mert volt egy kő az út közepén, amely elkapta a kartervédőnket, és emiatt lecsúsztunk az útról. Ha nem fékeztem volna akkorát, akkor a kocsi orra nem került volna ilyen közel a talajhoz, és akkor talán megúsztuk volna” – nyilatkozta a csalódott finn.
Lappi hibájának is köszönhetően Tänak öllébe hullott az első hely, persze az észt tempóját látva ez valószínűleg anélkül is meglett volna neki, mivel hat szakaszt nyert meg a szombati hétből annak ellenére, hogy nem kellett sietnie, és küszködött a Hyundai-motor vezethetőségével. Bár a világbajnoki pontversenyben jelentős a hátránya, egy győzelem nagyon sokat jelentene a 2019-es világbajnoknak, mivel tavaly február, az Arctic Rally óta nem tudott nyerni.
„Remek napunk volt, jó érzés volt vezetni az autót. Az utak nem mentek tönkre délutánra, ezért élveztük a versenyzést. A nap első gyorsaságiján, amikor Esapekka még versenyben volt, keményen nyomtuk a gázt, utána viszont visszavettünk a tempóból, de még így is jó időket sikerült autózni. Amikor az ember jó passzban van, akkor így mennek a dolgok” – nyilatkozta szombat este Tänak. „Régen már voltunk ilyen helyzetben, ismerjük ezt a szituációt. Persze semmi sincs garantálva, amíg nem érünk el a célig, ezért jobb, ha egyelőre nem gondolunk a győzelemre” – tette hozzá.
Tänakon kívül csak a második helyen álló Craig Breen tudott szakaszt nyerni szombaton. A Ford ír versenyzője még harmadikként kezdte meg a napot, de már az első gyorsaságin átvette a második helyet, amikor csapattársa, Pierre-Louis Loubet defektet kapott. Breent Dani Sordo szorongatta hátulról, de a nap végére a Hyundai spanyolja 20,8 másodpercre leszakadt mögötte, többek között egy rosszul vett vizesárok miatt, amikor vizet szívott és rövid időre lefulladt motor a Hyundai-ban. Szintén időt vesztett, amikor az egyik szakaszon félig felnyílt a motorháztető, és alig látott ki tőle.
Loubet karrierje legjobb eredményét érheti el, ha vasárnap is megtartja a negyedik helyet, igazából nagy veszélyt nem jelenthet számára az ötödik helyen álló Kalle Rovanperä, mivel 51 másodperccel van mögötte. A bajnokságot vezető toyotás finn akkor lépett fel ötödiknek, amikor Adrien Fourmaux balesetet szenvedett a nap utolsó gyorsaságiján. A francia egy könnyű részen nekiment a Ford Puma jobb oldalával az út szélén álló fáknak, amitől az autó megpördült fennakadt az útpadkán. Mivel önerőből nem tudott továbbmenni, és eltorlaszolta az utat, törölték a szakaszt.
Kacuta Takamoto négy perccel van lemaradva a hatodik helyen, a japán egész nap óvatosan hajtott, mert sérült volt a Toyota hűtője, és csak a nap végén lehetett a csapatoknak szervizelni az autókat.
A Hyundai-jal versenyző Thierry Neuville a pénteki erőátviteli probléma miatt elszenvedett időhátrányát próbálta ledolgozni, de a szombati harmadik szakaszon felborult, és fel kellett adnia a napot. Elfyn Evans a pénteki kiesést követően szombaton jelentős büntetéssel újra indult tesztelési céllal, de ezúttal sem ért el a nap végéig, mert a bal hátsó futóműve kitört a Toyotának.
Vasárnap már csak négy szakasz vár a mezőnyre, a verseny szokás szerint a tengerparti Power Stage-dzsel zárul. A győztes valószínűleg ezúttal is a tengerbe ugorva fog ünnepelni.
Az állás szombat este:
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) 2h43m35.6s
2 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +46.0s
3 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +1m06.8s
4 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Ford Puma Rally1) +1m31.8s
5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +2m23.2s
6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +3m52.3s
7 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +5m03.3s
8 Nikolay Gryazin/Konstantin Alexandrov (Škoda Fabia Rally2 evo) +6m09.2s
9 Jan Solans/Rodrigo Sanjuan (Citroën C3 Rally2) +6m54.1s
10 Chris Ingram/Craig Drew (Škoda Fabia Rally2 evo) +7m09.4s