Mazda

Ötmillió dollárra perelte be a Mazdát, mert „magas” volt start-stop rendszer

2024.10.02.

Ötmillió dollárra perelte be a Mazdát egy amerikai férfi, mert nem egyértelmű szerinte, hogyan kell kezelni a start-stop rendszert.

A pennsylvaniai férfi, egy bizonyos Joshua M. azért perelte be a japán vállalatot ötmillió dollárra, mert a lánya a start-stoppos indítás után nekiment egy fának a vadonatúj CX-50-esével. Átszámítva 1,7 milliárd forint a követelt kártérítés összege, vagyis az autó értékének közel százszorosa, ami eleve abszurdnak hangzik.

Mint ahogyan abszurd maga a kereset is. A felperes váltig azt állítja, hogy a legújabb Mazdáknak  potenciálisan veszélyes hibájuk van, amely indításnál jelentkezik. Szerinte az autó nem jól kommunikálja a vezető felé, hogy mit hogyan kell tenni indulásnál. Jelesül a „Nyomja be a féket az induláshoz” gomb túlságosan zavaró, rendeltetése homályos.

Joshua M. lányával a vadonatúj autó vásárlása után két héttel történt a baleset. Az édesapa elmondta neki, mit hogyan kell tenni indulásnál, s ő meghallgatta az apai tanácsokat, de szemlátomást kissé félreérthette a dolgot.

„Megnyomta a Stop-Start gombot. A kijelző ezt követően a következőt közölte vele: Nyomja be a féket a jármű indításához! Ezután benyomta a féket, és a járművet a parkoló módból drive-ba tette. A jármű azonnal elkezdett hátrafelé gurulni. Megpróbálta irányítani a járművet, nyomta a féket is, de sem a szervofék, sem a szervokormány nem reagált” – olvasható a keresetben.

A márkakereskedés és a Mazda amerikai képviselete természetesen azt mondja, hogy az autónak nem volt semmi baja. A nyugati szakportálok megpróbálják saját elképzelésük szerint feltárni az igazságot, és általában élcelődve teszik ezt, feltételezve például, hogy a nő nem D-be, hanem N-be vagy esetleg R-be, vagyis üresbe vagy hátramenetbe tehette az autót, majd nem nyomta a féket, legalábbis nem kellőképpen, és a kormányt sem úgy kezelte, ahogy kéne ilyen éles helyzetben.

Mások a kormány- és fékrásegítő szerkezetek, vagyis a szervók említését találják furcsának a keresetben. Azt a következtetést vonják le ebből, hogy ha a szervók nem is, de a fékek működtek, csak nem volt elég erő a nő lábában, hogy rásegítés nélkül megállítsa a CX-50-est. Vagy egyszerűen lányos zavarában kiugrott az autóból, s hagyta a fának gurulni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..