Mlada Boleslav

Ötletes csomagszállító megoldások utazáshoz és szabadidős programokhoz a ŠKODA kínálatából

2020.08.03.

Már gyárilag is bőséges hellyel szolgálnak a ŠKODA modelljei utasaik és csomagjaik számára, a KODIAQ, a SUPERB COMBI, az OCTAVIA COMBI vagy épp a SCALA például egyaránt piaci kategóriája legnagyobb csomagtartóját kínálja. Ám ha még ez sem bizonyulna elegendőnek, a ŠKODA választékában számos lehetőség sorakozik például kerékpárok és más sporteszközök, illetve terjedelmes tárgyak elhelyezésére. A ŠKODA Eredeti Tartozékokkal kényelmesen szállítható a további poggyász akár a tetőn, a hátsó kiegészítő csomagtartón vagy éppen az utánfutón.

A továbbra sem szűnő COVID-19 világjárvány következtében sok család belföldre szervezi idei nyári vakációját, s jó tudni, hogy a ŠKODA számos csomagszállítási megoldást kínál az autó kapacitásának egyéni igények szerinti bővítéséhez. Legyen éppen szó kerékpárokról vagy más sporteszközökről, sátorról vagy grillkészletről – ha valami már nem férne a csomagtartóba, kényelmesen elhelyezhető akár a tetőn, a hátsó kiegészítő csomagtartón vagy éppen az utánfutón. Az igényes kialakítású és stabil csomagtartó-rendszerek és tetődobozok sokoldalúan használhatók ki és jóval kényelmesebbé teszik az utazást. A tartozékok kínálatában utánszerelhető vonófejek is szerepelnek, igény szerint rögzített, levehető vagy kihajtható kivitelben. Minden eredeti tartozékot kifejezetten a ŠKODA gépkocsikhoz fejlesztettek ki, illetve teszteltek, s az illesztési pontosság, a kezelhetőség, a tartósság és a biztonság terén egyaránt nem hagynak kívánnivalót maguk után.

Tetőcsomagtartók és tetődobozok minden modellhez

A tetőcsomagtartók minden tetősínnel felszerelt vagy anélküli ŠKODA modellhez rendelkezésre állnak, s olyan hosszú és terjedelmes tárgyak szállítására is használhatók, amelyek sem a csomagtartóban, sem pedig az utastérben nem férnének el. Használaton kívül az alap- és a kereszttartók tiszta körülmények között, egy tartózsákba helyezve tárolhatók. A tetőcsomagtartó különösen praktikus kiegészítői az egyszerűen felszerelhető, s akár 510 liter további tárolóhellyel szolgáló tetődobozok, amelyek a vakációs csomagok jelentős részét elnyelve még a mindössze 3,60 méter hosszú CITIGOe iV modellt is igazi „poggyászmesterré” avathatják. A ŠKODA tetődobozok zárhatók, vízállóak, s fekete, ezüst vagy fehér színben kaphatók. Aerodinamikailag optimalizált alakjuk nagyobb sebességeknél egyaránt kedvezően befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást és a menetstabilitást, emellett a szélzajokat is korlátozza.

Kerékpártartó a tetőre és a vonófejre

A kerékpárok szállítására a ŠKODA két praktikus és biztonságos megoldást kínál. A vonóhoroggal felszerelt járművek hátsó kerékpártartóval is kiegészíthetők, amelyen típustól függően akár három kerékpár is elfér. E zárható tartó egyszerű és biztonságos rögzítést tesz lehetővé és tekintélyes teherbírásával elektromos kerékpárok szállítására is alkalmas. Komplett kivitelben, hátsó lámpatestekkel és rendszámtábla-tartóval készül. Alternatív megoldásként a tetőre szerelhető és ugyancsak zárható kerékpártartó szerepel a kínálatban, amely az alap-tetőcsomagtartóra vagy a megfelelő kereszttartókkal a tetősínekre erősíthető és akár három kerékpár is biztonságosan elhelyezhető rajta. A téli sportok rajongói szintén megtalálhatják számításukat, a CITIGOe iV, az OCTAVIA és a SUPERB, valamint a KAMIQ, KAROQ és KODIAQ SUV-modellek számára ugyanis különleges tetőcsomagtartók is kaphatók, amelyek akár négy pár síléc vagy két snowboard szállítására is alkalmasak.

Utánszerelhető vonófejek

A legtöbb ŠKODA modell a ŠKODA Eredeti Tartozékok Programjából utólag is felszerelhető a vonóhoroggal. A rögzített vonófejek mellett, levehető vagy kihajtható változatok is rendelkezésre állnak, utóbbiak használaton kívül egyszerűen eltűnnek az autó alatt.

Tippek a pakoláshoz és a vezetéshez tetőcsomagtartóval, tetődobozzal és társaikkal

›              Általában érvényes: a súlyos poggyászt lehetőség szerint alulra kell a járműbe helyezni, mivel a magas tömegközéppont – különösen a kanyarban – jelentősen befolyásolhatja a menettulajdonságokat.

›              A poggyászt szilárdan a tetőcsomagtartóra kell erősíteni, mert a rosszul rögzített rakomány vészfékezéskor pillanatok alatt „lövedékké” válhat. Feltétlenül figyelembe kell venni a megengedett tetőterhelést is, ami a CITIGOe iV számára engedélyezett 50 kilogrammtól egészen a SUPERB 100 kilogrammos értékéig, a további ŠKODA-modellek esetében pedig legfeljebb 75 kilogrammig terjedhet.

›              A tetődobozokban elhelyezett hosszú és nehéz tárgyakat szintén gondosan rögzíteni kell. Az első részükbe pakolt puha tárgyak, például kabátok és hálózsákok, egyfajta csillapítópárnaként is szolgálhatnak. A fennmaradó üres tereket is kell tölteni, így menet közben sem csúszhat el semmi.

›              Parkolóházba behajtáskor ügyelni kell a jármű tetődobozzal együtt adódó teljes magasságára, az SUV-modellek, mint a KODIAQ és a KAROQ, gyorsan meghaladhatják a kétméteres határt.

›              Néhány kilométer megtételét követően, de legkésőbb az első pihenő alkalmával ellenőrizni kell a csomagok kellően szoros rögzítését, s szükség esetén meg kell igazítani őket.

›              Tetőcsomagtartóval vagy utánfutóval közlekedve általában érvényes: a magasabb tömegközéppont, a megnövekedett tömeg és a fokozott légellenállás befolyásolhatja a menettulajdonságokat és hosszabb fékutakat eredményezhet.

›              A vonófejre szerelt hátsó kiegészítő csomagtartó használatakor ügyelni kell a vonófej maximális függőleges terhelhetőségére. A vonatkozó adatok a járműdokumentációban találhatók.

›              Amennyiben nincs szükség a tetőcsomagtartóra és a tetődobozra, az üzemanyagtakarékosság érdekében célszerű leszerelni őket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....