Toyota Motor Company

Osztálykirándulás a világ végére: Toyota Coaster Beach Master

2019.10.01.

Nem kell, hogy a tereptúrázás magányos műfaj legyen: egy ausztrál vállalkozás kőkemény terepjáróvá építi át a Toyota midibuszát!

A Toyota Coaster a délkelet-ázsiai és óceániai térség kedvelt modellje, ha csoportok szállításáról van szó. Az immár ötven éve gyártott, 17-30 személyes kivitelű típus kezdetben a Dyna alapjaira épült, és az évtizedek során a Toyota egyik legfontosabb alaptípusává vált a régióban. A modellváltozatok sokasága zavarba ejtő: készült belőle hibrid verzió, a hongkongi piac kedvéért gyártották autógázra átalakítva, és létezett belőle légrugós kivitel is. A legszélsőségesebb variáns kétségtelenül a BB58-as típus volt, amelyet gyárilag a Toyota katonai terepjárójának, a Megacruisernek a portálhidas összkerékhajtási rendszerével szereltek fel. Ez utóbbi kiemelkedő terepalkalmassággal ruházta fel a nagykapacitású utasszállítót, ám ritka volt, drága és bonyolult, így 2003-ban, egy évtized után fel is hagytak a gyártásával. Az összkerékhajtású minibusz iránti igény azonban megmaradt, a lyukat pedig egy magánvállalkozás, a 4x4 TourBus foltozta be.

Ha ismerősen cseng a név, nem véletlenül: az ő testvércégük, a Bus 4x4 építi be a Land Cruiser hajtásláncát a Hiace alá. Voltaképpen itt is ugyanazt az elvet követték, mint a furgon átalakítása során, egy fontos különbséggel: míg a hosszú tengelytávú Hiace Commuterbe a Land Cruiser Prado hajtáslánca kerül, a Coaster a keményvonalas Land Cruiser haszonjármű kivitelének, a 70-es szériának a felezővel szerelt, állandó összkerékhajtási rendszerét kapta meg.

Ezzel azonban még nincs vége a beavatkozásnak. Független konstrukcióra cserélik a Coaster első felfüggesztését, elöl-hátul megemelik a futóművet, valamint a hajtott első tengely miatt lecserélik a fékrendszert. Opcióként rendelhető nagyobb kapacitású üzemanyagtartály, illetve a felhasználás tervezett módjától függően akár ivóvíztartállyal is felszerelhető a jármű. A kis átmérőjű dupla hátsó kerekeket kiváltó, speciális terepabroncsokkal szerelt szimpla kerekekkel brutális 295 milliméterre növelhető a hasmagasság – egyébként arra is lehetőség van, hogy az ügyfél csak futóműemelést kérjen, a hajtáslánc bolygatása nélkül.

A 4x4 TourBus egyébként a jármű padló fölötti elemeinek, azaz a karosszériának az átalakításától sem riad vissza. Számos lakóautót építettek már, többek között egy olyan típust is, amely a táborhelyen oldalra kitolható modul, úgynevezett slide-out segítségével tehető jóval tágasabbá. Eddigi leglátványosabb munkájuk egy ügyfél kérésére készült. A Coaster utasterének a hátsó felét leválasztva hatalmas platót alakítottak ki. Erre egy komplett szabadtéri konyhát, valamint egy másodlagos, felnyitható rakfelületet telepítettek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....