WRC
Az Ausztrál-rali első napja után úgy tűnik, hogy Sébastien Ogier megszerezheti sorozatban hatodik világbajnoki címét, a francia sztár ugyanis több mint fél perccel vezet legfőbb riválisa, Thierry Neuville előtt. Egy szakasszal a vége előtt csak 10 másodperc választotta el őket, de aztán a belga bajba került.
A Hyundai versenyzője a nap utolsó gyorsaságiján, a Sherwoodon ugyanis elfékezte magát egy szénabálákból kirakott sikán előtt, és lefullasztotta a Hyundai i20 WRC motorját. Azt a motort, amit a Hyundai eredetileg csak 2019-re szánt, de már most, az utolsó versenyen betette a bajnokaspiráns autójába, hogy növelje az esélyeit. Az 1,6-os turbómotor új hengerfejet kapott, amitől nőtt a teljesítménye és a nyomatéka is. Aztán Neuville még ugyanezen a pályán bal hátsó defektet is kapott egy hatalmas ugrató után, a szakadt gumi teljesen lebontotta az autó sárvédőjét.
Ogier és Neuville küszködött a nap elején, mivel első rajtolóként nekik kellett takarítania a poros pályákat a többiek előtt. A saját bevallása szerint egész nap a határon autózó francia végül a hetedik, a belga pedig a tizedik helyen áll a nap végén, a győzelemre már kevés az esélyük, de őket nem is ez, csak a vb-cím érdekli. Amúgy a vb tabellán Ogier előnye csak 3 pont. Neuville pechje, hogy a szabályok miatt holnap másodikként kell majd rajtolnia, így ismét takaríthat majd.
Az M-sport igazi csapatjátékot mutatott be: péntek délután Elfyn Evans és Teemu Suninen is direkt lelassított, hogy maga elé engedjék csapattársukat, Ogier-t, aki így jobb rajtpozíciót nyert szombatra (a második napon fordított sorrendben rajtolnak a versenyzők, vagyis a vezető páros rajtolhat utolsóként a gyorsaságikon).
A pénteki nap meglepetése a Citroën csapat remek szereplése, amihez persze a kedvező rajtpozíció is hozzájárult. Az ezúttal Loeb nélkül felálló francia csapat foglalja el az első két helyet, Mads Ostberg vezet, a fékproblémákkal küzdő Craig Breen 6,8 másodperccel van tőle lemaradva.
Jari-Matti Latvala csak 1,9 másodperccel áll Breen mögött, mögötte a legjobb Hyundai versenyzőként Hayden Paddon áll a negyedik helyen. A vb-címre még matematikai eséllyel rendelkező Ott Tänak az ötödik, az észt versenyző egyszer majdnem felborult, miután két kerékre állt a Toyotája egy kanyarban, aztán egy oszlop kissé lebontotta a Toyota bal hátulját, végül egy hatalmas pocsolyán történő átkelés közben elhagyta az első lökhárítóját, ami hátrányosan befolyásolta a Yaris WRC vezethetőségét.
Az ötödik az az Esapekka Lappi, aki a nap elején még vezetett is, de aztán ugyanabban a vízátfolyásban, ami Tänakot is megviccelte, vizet szívott a Yarisának a motorja, és az erőforrása ettől lefulladt. Elfyn Evans és Teemu Suninen a nyolcadik és a kilencedik, a tizedik helyen álló Neuville hátránya már közel 82 másodperc Ostberghez képest.
A nap egyetlen kiesője a verseny 2016-os győztese, Andreas Mikkelsen. A norvég felborult a Hyundai-jal, miután alig tudok kikerülni egy véletlenül a gyorsaságira keveredő óriási traktort. Rendkívül mérges volt a eset után, természetesen a szervezőket hibáztatta.
Szombaton 133 km gyorsasági vár a mezőnyre, még bármi megtörténhet, a világbajnoki csata még korántsem dőlt el.
Az állás a pénteki nap után:
1 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
53m37.4s |
2 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
6.8s |
3 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
8.7s |
4 |
Hayden Paddon, S.Marshall |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
12.5s |
5 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
16.9s |
6 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
28.3s |
7 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
38.2s |
8 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
45.2s |
9 |
Teemu Suninen, M.Markkula |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
47.2s |
10 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m11.9s |