MG

Örömautózás az MG4 XPowerrel - négy másodperc alatt katapultál százra

2024.08.17.

Nagy érdeklődés kísérte és sikeres volt a szegedi Linartech Autószalon Kft. MG4 XPower hétvégéje, ahol az országban egyetlen példányban guruló – száguldó – tisztán elektromos autót próbálhatták ki az érdeklődők, köztük portálunk, az autoszektor.hu oldal is.

Nem lehet nement mondani egy olyan invitálásra, amely arra kínál lehetőséget, hogy megfuttassunk egy 435 lóerős, 3,8 másodperces 0-100 gyorsulású autót. A megadott linken regisztrálva lényegében néhány percen belül felhívott időpont-egyeztetésre az MG márkakereskedés értékesítője és gyorsan arról is megegyeztünk, melyik félóra lenne jó a próbakörre. Mindenkinek ennyi jutott, visszaérkezésünkkor már várt bennünket a következő ügyfél: apa és fia együtt ült be az autóba.

A Kálvária sugárúti szalonból a Bajai úton indultunk el és repülőtéri körforgalomnál fordultunk balra. A kevésbé forgalmas külső elkerülő úton akadálytalanul próbálhattuk ki a gyorsulást, brutális volt. A végsebességet természetesen nem tudtuk tesztelni. A Szabadkai úti, viszonylag „néptelen” körforgalomban kipróbáltuk az autó stabilitását is, előtte azonban szóltam a jobb egyesben ülő értékesítőnek, hogy én most sodrósra venném a visszafordítót.

Három kört tudtam menni erőltetett tempóban, nem teljes „gázzal” merthogy az elektronika szépen elvette a nyomatékot a határon. Végig stabilnak és jól irányíthatónak tűnt a négykerék hajtású autó, amit akkor már csak részben vezettem én, sokkal inkább a számítógép felelt azért, hogy az úton maradjon az MG4 XPower. Némi gumihang is volt, nem zavaró, inkább csak figyelmeztető jelleggel, hogy a határon autózunk.

Már bánom, hogy nem néztem meg a gumik állapotát – utólag a fotókról ez nem igazán állapítható meg –, mert egy ilyen erős elektromos autó nagyon tudja zabálni az abroncsokat. Előtte jó néhány szakújságíró kollégánál járt már és nem mindenki bánik kesztyűs kézzel a tesztautóval. Plusz június 19-én Érden indult az MG4 XPower országos Roadshow, a szegedi már a 15. állomása volt a turnénak. A kocsi Kecskemétről érkezett, és Bajára ment tovább, hogy még további öt állomás után Mogyoródon, az I. Magyarországi új MG találkozón fejezze be nagy turnéját.

Visszafelé még ki tudtuk próbálni az aktív sávtartást, amivel elégedettek is voltunk, bár kissé hamar jött a hangjelzéssel is kísért figyelmeztetés. Közben persze az autó tette a dolgát, vagyis nem túl tolakodóan, de jól érzékelhetően belenyúlt a kormányba, hogy ne menjünk át a szembe sávba. Volt már szerencsém finomabb rendszerhez, de rosszabbhoz is. A fél önvezetés másik „összetevőjét” a távolságkövető tempomatot sem módunk, sem időn nem volt kipróbálni. És ami még elmaradt, az a rajtautomatika tesztelése, ezen a funkción valahogy átfutottam, mielőtt előzetesen felkészültem az MG4 XPowerből.

A beltér nekem rendben volt, mind az anyaghasználatot, mind az illesztéseket nézve, nálam hozzáértőbb kollégák közül többen egyszerűnek minősítették. Pontosabban úgy vélték, a belső eléggé hasonló az alap MG-hez. Nekem vezetőüléssel, pontosabban annak oldaltartásával sem volt gondom, akadt tesztelő, aki szerint ilyen erős, ekkora gyorsulásra képes autóban több oldaltartás kellene…

Egy kicsit meggyűlt a bajom a módválasztó koronggal – tárcsával – is, a szikrázó napsütésben nem láttam pontosan, hogy a D, a P, vagy az R világít a középkonzolon, de azért boldogultam vele. Biztos a műszerfalon is volt visszajelzése ennek, de odáig nem jutottam el.

A „normál” MG4 Electric-et egyébként tavaly márciusban az AMTS kiállításon megrendezett sajtótájékoztatón mutatták be a szakma képviselőinek és a nagyközönségnek. – Az alsó-középkategóriás modell a bemutatót követően elérhetővé vált az MG márkakereskedésekben, 12,9 milliós alapáron – írtuk akkor.

Ez volt az első MG modell, amely az anyavállalat, a SAIC Motor által kifejlesztett intelligens, új MSP (Modular Scalable Platform) platformra épült. A padlólemez szerves részét képezi a szintén a gyártó által kifejlesztett, fekvő akkumulátorcellák innovatív elrendezésének köszönhetően, az iparágon belül egyedülálló, mindössze 110 mm vastagságú akkumulátorrendszer..

A családi autó méretű elektromos hatchback biztonság tekintetében is kiemelkedőre sikerült, hiszen az Euro NCAP biztonsági tesztjein a legmagasabb, ötcsillagos minősítését kapta, mind az utas-, mind a gyalogosvédelem terén. A kiváló minősítéshez MG Pilot vezetéstámogató rendszer funkciói is nagyban hozzájárultak: az adaptív sebességtartó automatika (ACC), aktív vészfékező rendszer (AEB), intelligens távolsági fényszóró asszisztens (IHC), sebességtámogató rendszer (SAS), forgalmi dugó asszisztens (TJA), bizonytalan vezetésre figyelmeztetés (UDW), sávelhagyás figyelmeztetés (LDW) és sávtartó rendszer (LKA) minden modellváltozatban szériafelszereltség.

Az alap MG4 Electric értékesítése két felszereltségi szinttel indult a hazai piacon. A belépő modellváltozat az MG4 Electric Family, 51 kWh kapacitású akkumulátorral, a napi ingázásra alkalmas 350 km WLTP ciklus szerinti hatótávolsággal és 170 lóerős teljesítményű, hátsó tengelyt hajtó villanymotorral. A magasabb szint a 64 kWh-s lítium-ion akkumulátorral és 204 lóerős elektromotorral szerelt Comfort változat akár 450 km-es WLTP ciklus szerinti hatótávot is elérhet.

A bevezetést követő első fél év nemzetközi díjai után jöttek a magyar sikerek is, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett Év Magyar Autója 2023 versenyben, melyre 22 márka és két magyarországi autógyártó 39 gépkocsit nevezett, a szakmai zsűri döntése alapján két MG modell is kategóriagyőztes lett. Az MG ZS EV modell nyerte az Év Zöldautója 2023 díjat az elektromos városi autók kategóriában, az MG EHS pedig az Év Zöldautója 2023 díj nyertese a hibrid városi autók kategóriában.

Az általunk próbált MG4 hot hatch változatáról tavaly júliusban írt először portálunk azzal, hogy MG4 XPower elektromos, kompakt sportautó az 3,8 másodperc alatt van 100-on. Ehhez természetesen már dupla villanymotor és persze összkerékhajtás is dukál, valamint a tekintélyt parancsoló 429 lóerő és a 600 Nm-es nyomaték. És hogy a kanyarokban is jól teljesítsen, elektronikusan zárható differenciálművet is kapott.

Lehet, hogy a beltér kicsit hasonlít az alap MG4 Electric változathoz, ám 25%-kal merevebb a futóművet tettek az autó alá. Hozzányúltak a rugókhoz, a lengéscsillapítókhoz és a stabilizátorhoz is. – Ezzel együtt lehetne kicsit masszívabb is a futóműve – mondják a nálam profibb szakújságíró kollégák. Nagyobbak a fékek, erősebb a regeneratív fékhatás is. A kocsi megkapta a Racing Green árnyalatot, és az új 18-colos felnit is, rajtuk Bridgestone Turanza abroncsszettel, mögötte narancs féknyergekkel. Ez utóbbiban van egy kis optikai ámítás, amit látunk, az nem a féknyereg, hanem egy műanyag (védő)borítás. Mögötte a „vas” szerényebb méretű, szúrták ki a dőzsöltebbek.

– Lenyomta a Teslát is az MG4 XPower – írtuk idén májusban, a hangzatos cím mögött az állt, hogy az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban.

A román Motorsport Szövetség égisze alatt megrendezett eseményen a belsőégésű motoros és az elektromos autók izgalmas megmérettetését láthatták a nézők, és végül az MG4-et koronázták meg az elektromos járművek teljesítményének éllovasaként.

Történt, hogy Ciprian Cherciu, az MG4 XPower pilótája győzött az áhított „A nap legjobb ideje” címért folytatott küzdelemben. A neves versenytársakkal – köztük a Tesla Model 3 Performance-szal és a verseny leggyorsabb belsőégésű motoros autójával, egy Audi TT-vel – szemben Cherciu kivételes ügyességről és elszántságról tett tanúbizonyságot, és a Tesla M3P előtt 0,8 másodperces, az Audi TT előtt pedig 0,99 másodperces előnnyel szerezte meg a címet.

Az autó utolsó ismert ára 16 899 000 forint, ám ennyiért nem érhető el, a Kínát sújtó európai extra vámok miatt ezt újra kell kalkulálni...

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....