piac

Óriási meglepetés az európai villanyautó-piacon

2021.09.25.
A negyedévvégi hajtásnak köszönhetően - hogy szép kerek legyen a profit - a Tesla Model 3 csúcsot döntött: minden ötödik elektromosautó-vásárló az amerikai modell mellett döntött júniusban. Nyugat-Európában.
 

 

A Tesla Model 3-ból 25 ezer 713-at vettek júniusban Nyugat-Európában. Ha a trend így folytatódik, a Tesla Model 3 lesz az egyik legnépszerűbb autó idén Európában. Az amerikai sikerszériája rosszul jön a Volkswagennek: a wolfsburgiak a tavaly szeptemberben bevezett ID.3 villanyautóval és idén érkezett nagyobb testvérével sem tudnak ilyen eladásokat elérni, sőt, a Tesla nyomába sem ér a Volkswagen. Iparági elemzők szerint (a Schmidt autóipari piackutató 18 nyugat-európai ország autóeladásait vizsgálta. Ezekben az országokban értékesítik az európai villanyautók 90 százalékát.
 
Magyarország nincs benne a vizsgálatban.) míg a Tesla Model 3-ból 65 ezer 976 példányt vettek az első félévben, addig az Év Zöldautója 2021 díjas ID.3-ból csak 30 ezer 292 autó fogyott. Tompítja a Volkswagen fájdalmát, hogy az új, Év Zöldautója 2022 díjra jelölt ID.4 kelendő, az első hat hónapban 24 ezer 204 ilyen villanyautót vettek. A nyugat-európai toplista harmadik helyére a Renault Zoe futott be (30 ezer 126 eladott autó), amelyről a napokban derült ki, hogy utód nélkül fut majd ki a piacról. 
 
 
Villanyautó-eladások Nyugat-Európában (2021. első félév)
1. Tesla Model 3 -- 65 976 autó
2. VW ID.3 -- 30 292 autó
3. Renault Zoe -- 30 126 autó
4. VW ID.4 -- 24 204 autó
5. Hyundai Kona EV -- 22 234 autó
6. Kia e-Niro -- 20 941 autó
7. Peugeot e-208 -- 20 194 autó
8. Fiat 500e -- 18 828 autó
9. VW e-Up -- 17 838 autó
10. Nissan Leaf -- 15 640 autó
Forrás: Schmidt Automotive Research/Automotive News
 
A régióban összesen 483 ezer 304 villanyautót értékesítettek, ami 124 százalékkal haladta meg a tavalyi első félév értékesítési számait. Konnektoros hibridekből 201 százalékkal többet, összesen 527 ezer 742-őt vettek. A piackutató egy kalap alá számolta a Volkswagennekkel a kínai SAIC által forgalmazott MG villanyautókat is, mivel a két vállalalt közös uniós emissziós csapatban játszik... A Volkswagen mindent megtesz, hogy csökkentse kibocsátását és elkerülje a horribilis büntetést. Az a tény, hogy az első félévben a VW ID.3 és ID.4 eladásai összesítve sem érték el a Tesla Model 3 értékesítési darabszámait azt mutatja a Schmidt összegzése szerint, hogy az ID.3 eladásai elérték a csúcsot, a német nagyvállalat várhatóan az újabb, fejlettebb modellekre tereli a fókuszt. A júniusi hajrában a Tesla 25 ezer 713 Model 3-ast adott el, míg a Renault 8202 Zoét, a Volkswagen pedig csak 6960 ID.3-ast és 6383 ID.4-est. 
 
Az első félévben a vizsgált 18 ország autópiacán a villamosított személy- és kishaszonjárművek 17,2 százalékot hasítottak ki az autópaci tortából. 8,2 százalékot tettek ki a villanyautók, 9 százalékot a konnektoros hibridek. A plug-in hibridek versenyében a Ford Kuga vezet Nyugat-Európában 5 százalékos piaci részesedéssel. A modellből az első félévben 26 ezer 259 fogyott, második legnépszerűbb PHEV-modell a Volvo XC40 (23 ezer 791 autó), harmadik a peugeot 3008 (20 ezer 751 autó), negyedik a BMW 330e (19 ezer 328 autó), ötödik a Renault Captur (16 ezer 477 autó). A Schmidt úgy véli, 2021-ben meghaladja a kétmilliót az akkumulátoros villanyautók és plug-in hibridek nyugat-európai értékesítése, amivel ez a hajtástípus a teljes piac 16,7 százalékát teszi ki (júniusban a Tesla eredményének köszönhetően a szegmens részesedése elérte a 20,1 százalékot). A piackutató szerint az EV-piac részesedése 2024-re eléri a 13 százalékot, 2022-re 10 százalékot jósol.
A vállalatcsoportok rangsorában vezet a Volkswagen (25,4 százalék piaci részesedéssel), a Stellantis (15,9 százalék részesedés) és a Tesla előtt (14 százalék). Negyedik a Renault-Nissan szövetség 12,4 százalék részedéssel. Németország maradt a legnagyobb EV-piac Európában, ahol az első félévben 148 ezer 716 villamosított autót adtak el, ami 10,7 százalékos piacrészt jelent. Nagy-Britanniában 73 ezer 894 ilyen autót adtak el (8,1 százalék piacrész), Franciaországban 72 ezer 512-őt (7,9 százalék piacrész), Norvégiában 48 ezer 59-et (57 százalék piacrész). 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....
2021.12.01
Elindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti....
2021.12.01
A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel....
2021.12.01
A romló járványhelyzet miatt a szervezők lemondták a januárra tervezett kiállítást. 2023-ban....
2021.12.01
Egy személy veszítette életét Sátoraljaújhely belterületén, amikor egy autó villanyoszlopnak....
2021.11.30
A közelmúltban bemutatott tisztán elektromos modelljével minden eddiginél magasabbra emeli a lécet....
2021.11.30
Az ipar igényeinek megfelelő, maximális színvonalú, korszerű szolgáltatást kínál a BME új....
2021.11.30
A Debreceni Rendőrkapitányság befejezte az ügy vizsgálatát – írta a police.hu ..