Opel
Karl-Thomas Neumann
2014. július 1-jétől az Opel Group (Opel Csoport) felelős a General Motors európai tevékenységéért, beleértve Oroszországot is. Az új entitás igazgatótanácsa szinte teljesen megegyezik az Adam Opel AG igazgatótanácsával, a vezető is Karl-Thomas Neumann maradt, a központ pedig továbbra is a németországi Rüsselsheimben lesz.
„Ma már többek vagyunk, mint az Opel/Vauxhall. Mi vagyunk az Opel Csoport, mi fogjuk össze a szervezetünk struktúráját és üzleti működését Európában” – nyilatkozta Neumann. „Az átszervezés egy fontos lépés a DRIVE! 2022 nevű üzleti tervünk megvalósítása szempontjából, és egy újabb jele annak a bizalomnak, amit anyavállalatunk, a General Motors mutat felénk” – tette hozzá a vezérigazgató. a DRIVE! 2022 terv kimondja, hogy az Opel 2022-re 8 százalékos piaci részesedést szeretne elérni Európában.
Ebben nagy szerepet szánnak annak a tervnek, amely értelmében az Európából tavaly kivont Chevrolet helyére egy még olcsóbb márkát szeretnének bevezetni, amellyel Európa leggyorsabban növekvő márkájával, a Daciával versenyeznének a vevőkért. „A Dacia egy remek dolog. A GM természetesen nem ilyen autókat készít, de az olcsó szegmense a piacnak minket is nagyon érdekel. Csodáljuk őket, és tanulmányozzuk a szegmenst”– nyilatkozta Neumann a Financial Times-nak. „Nekünk itt volt a Chevrolet, ami ugyan olcsó márkának tűnt, de valójában nem az volt. Úgy hisszük, hogy az Opelnek van arra lehetősége, hogy kihozzon néhány alapszintű modellt, különösen most, hogy a Chevrolet már nincs a piacon” – tette hozzá. Az Opel vezére azt is elárulta, hogy első körben egy kis szabadidő-autót és egy kompakt ferdehátút szeretnének készíteni, amikkel a Dacia Dusternek és a Dacia Sanderónak állítanának konkurenciát.