Bemutató

Online premier: az ID-család óriásbébije

2021.11.18.

Folytatja elektromos offenzíváját a Volkswagen. Az ID.3 és az ID.4 után immár megszületett az ID.5 is, a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje. Online premierjén feltűnt Hansi Flick, a német nemzeti labadarúgó válogatott vezető edzője, jelezve, hogy a Volkswagennek nem csak a zéró emisszió, hanem a futball is kiemelt szerepet játszik.

Tíz percig tartott az ID.5 és az ID.5 GTX online premierje. Tania Higgins műsorvezető sorra faggatta a wolfsburgi konszern mérnökeit az új autóról, miközben a kocsi mesés tájakon haladt. A paradicsomi körülmények azt sugallták, aki ilyen autóval jár, megvédi a természetet.

Fotók: Volkswagen

Másodikként jelent meg a képernyőn Hansi Flick, a Bayern München egykori, a Nationalelf jelenlegi trénere, miután a csapat éppen Wolfsburgban készült meccset játszani a bemutató napjaiban. Az ID.3-at még elődje, Joachim Löw promotálta, ebből látszik, az edzők mennek-jönnek, az ID család azonban marad.

A tíz perces premier után a Volkswagen sajtó mappájában minden információt közzé tettek. Lássuk a részleteket.

Az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje, amely elődjeihez hasonlóan Zwickauban készül. Az elegáns,  de sportos E-SUV coupé a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel érkezik, amellyel más funkciók mellett javul a töltési teljesítmény és elérhetővé válik a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legújabb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megteszi a következő lépést.

Az új, 3.0-ás szoftvergeneráció lehetővé teszi a felhőből történő frissítéseket és további funkciók aktiválását, így az ID.5 sokáig naprakész tud maradni. Az innovatív segédrendszerek, mint például a Travel Assist a flottától kapott adatokkal kínálnak még nyugodtabb és prediktívebb vezetési élményt. Az új, opcionális, memória funkcióval rendelkező Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre.

A 4599 mm hosszú (ID.5 GTX: 4582 mm) Volkswagen e-SUV coupé 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID.5-öt hátul hajtja meg egy elektromos motor. A kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy e-motor hajtja meg.

„Az elektromos Vehicle Dynamics Manager a Volkswagen úttörő fejlesztése” – mondta Thomas Ulbrich, a technikai fejlesztési igazgatótanács tagja. „Hálózatba kötöttük más fontos vezérlőrendszerekkel, és integráltuk az összkerékvezérlő funkcióba is. Ezáltal a sportos vezetési élmény, a tapadás és a vezetési biztonság teljesen új szintjére léptünk.”

Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás.

Az új Volkswagen e-SUV coupé minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. A karakteres LED-technológia az (opcionális) első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem – így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID.4-től, amely elnyerte a Világ Év Autója címet. A kifejező coupé dizájn könnyen felismerhető. A nagyméretű légbeömlők, az intelligens távolsági fényű IQ.Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID.5 GTX-nek. A Vehicle Dynamics Manager összeköti a hajtás- és futóművezérlő rendszereket, míg az opcionális adaptív futómű-szabályozás gondoskodik az optimális vezetési dinamikáról. Az ID.5 és az ID.5 GTX D állásban vitorlázik, míg B állásban energiát nyer vissza.

ID.5 és ID.5 GTX

Az új karosszériastílus és a társalgószerű térkoncepció jelzik a Volkswagen és az ID. család innovatív erejét. A coupé forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv lehetővé teszi, hogy a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér űrmérete 549 liter, a járműben felhasznált anyagok és a gyártás pedig prémium minőségű. Az üléshuzat anyaga változó a belső térváltozattól függően. Az opcionális Top Sports üléseket a háttámasz felső részén lévő, perforált ID-logók teszik különlegessé.

Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót kínál. A műszerfal kijelzője és a nagyfelbontású multimédia-rendszer lélegzetelállítóan tiszta látványt nyújtanak. Az innovatív, kiterjesztett valósággal rendelkező szélvédő-kijelző (opcionális) további információkat jelenít meg a járművezető látóterében. Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magába foglal, például a természetes hangvezérlést („Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más.

A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körben található infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, így figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Az ID.Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel segíti a vezetőt.

A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, így folytatva elektromos térhódítását minden járműosztályban az ACCELERATE stratégia keretei között. Várakozásunk szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50%-a elektromos jármű legyen. E célok elérése érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy elektromos járművet fog kereskedelmi forgalomba hozni. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégia keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni.

Az új ID.5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek. A We Charge töltőrendszerrel a Volkswagen kínálja a legnagyobb ütemben növekedő, környezetbarát rendszert azoknak, akik a kényelmes, hálózatba kötött és fenntartható töltési lehetőségeket keresik. A hálózatnak mintegy 250 000 töltőpontja van szerte Európában. A szabványos Mode 3 kábel használatával az e-SUV coupé akár 11 kW-tal is tölthető váltakozó áramú (AC) berendezésről, akár távol otthonától is. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....
2025.12.26
Tizenegy gépkocsi ütközött pénteken Romániában, a Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi úton. A....
2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..