Ausztria
Az Ilzben található 3D nyomtatási szakcég, az M&H CNC elsősorban a repülőgépiparban és az autóiparban, valamint az autósportban tevékenykedik - a Forma-1-es csapatok a kelet-stájerországi vállalat könnyű precíziós alkatrészeit is használják.
3D-s nyomtató. Fotó: M&H CNC
Az old timer pótalkatrészek rekonstrukcióját eredetileg egy vállalkozásnak szánták, de termékeikre egy nagyobb az igény: az eladások növekedése az elmúlt öt évben 30% körüli volt, mondja az M&H ügyvezető igazgató Patrick Herzig. Úgy véli, közvetlenül a szezon kezdete előtt óriási az igény.
„Nem lehet csak úgy behajtani egy műhelybe egy klasszikus autóval, és azt mondani: Kérem, cserélje ki nekem ezt a pótalkatrészt, mert nincs több alkatrész hozzá. A 3D nyomtatással ezeket az alkatrészeket pontosan illeszthetjük, beolvashatjuk és helyreállíthatjuk - és ezt a lehető legrövidebb idő alatt ”. Kiváló minőségű anyagokból mondja Herzig: „Alumíniumötvözetekkel megvalósíthatjuk az egészet ott, ahol nagy alkatrészeket gyárthatunk. De titán, rozsdamentes acél vagy olyan új anyagokkal, mint a Scalmalloy is, amelynek sűrűsége megegyezik az alumíniuméval és ugyanolyan könnyű, de kétszer nagyobb szilárdságot és optimális felületkezelést biztosít. "
A klasszikus autóalkatrész reprodukálásához Patrick Herzig szerint egy régi alkatrésznek legalább részben jelen kell lennie, "amelyet aztán 3D szkennerrel beolvasunk, és hiányzó felületeket adunk hozzá
Európai szintű érdeklődés
A kelet-stájer cég ötlete elterjedt egész Európában: Jelenleg többek között Németország, Hollandia, Belgium és Luxemburg a legnagyobb megrendelő. De Ausztriában is nagy a piac és az érdeklődés, mivel ebben az országban mintegy 257.000 klasszikus autót tartanak nyilván - írja az osztrák honlap.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!