Genfi Autószalon

Olcsó szabadidő-autó a Citroëntől

2014.02.07.

A C4 Cactus szériaváltozata egy új korszakot jelez a francia gyártónál: az olcsó, praktikus, és innovációkban gazdag modellekét.


A Citroën alig változtatott valamin a szeptemberben bemutatott Cactus tanulmányautón, a C4 Cactusnak nevezett szériaváltozat szinte megszólalásig hasonlít az eredetire. Természetesen a végleges autónak már vannak oldalablakai, és belül is valamivel visszafogottabb lett, de még így is eléggé különbözik a márka többi autójától.

A tervezéskor az volt gyártó filozófiája, hogy a vásárlóknak a lehető legkevesebb stresszel járjon az autózás és az autófenntartás, ezért minden fölösleges dolgot kihagytak az autóból, amit csak lehetett. Ennek eredményeképp az alapfelszereltségű kivitel tömege csak 965 kilogramm, 200 kilogrammal kevesebb, mint a hasonló méretű C4-esé. Csak azon, hogy a hátsó ablakokat kibillenthetőre készítették lehúzható helyett, 11 kilogrammot spóroltak. A kocsi különlegességei és védjegyei az ajtókon és a lökhárítókon található, ellenálló műanyagból készülő légpárnák, amelyek a tipikus városi sérülésektől, a parkolásoktól és a bevásárlókocsik ütéseitől védik a karosszériát.

A 4,16 méter hosszú C4 Cactus a Peugeot 208-as padlólemezére épül, de ezt alaposan megnyújtották és kiszélesítették, hogy az alsó-középkategóriás modellnek is megfeleljen. Különleges az utastér, mivel az első ülések egy darabból álló kanapénak néznek ki (valójában két különálló ülés van), a műszerfal pedig annyira letisztult, amennyire csak lehetséges: csak 12 gomb és egy 7 colos érintőképernyő van rajta, a sebességet digitális kijelzőn lehet leolvasni.

Hogy a kesztyűtartó a lehető legnagyobb lehessen, az első utas légzsákját a tetőben helyezték el. A csomagtartó 358 literes, bővíteni az egyben dönthető hátsó üléstámlával lehetséges.

A kocsi motorpalettája egyliteres és 1,2 literes benzinmotorokból, és 1,6 literes dízelmotorokból fog állni. Nem volt szükség nagyteljesítményű erőforrásokra a kis tömeg miatt. A hangsúlyt inkább az üzemanyag-takarékosságra helyezték, a legtakarékosabb dízelmotoros változat fogyasztása mindössze 3,1 liter gázolaj száz kilométeren. Kizárólag elsőkerék-hajtással, kézi és robotizált automata váltókkal lehet majd megrendelni a Magyarországra 2014 őszén érkező újdonságot. A Citroën szerint a C4 Cactus nem lesz drágább a jelenlegi C4-esnél.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....