Stellantis
Miközben mindenki árgus szemekkel figyeli a PSA és az FCA egyesüléséből létrejött Stellantis autóipari óriás vadiúj padlólemez családját, addig ők a háttérben húztak egy váratlan egy ötödik padlólemezzel. Az már köztudott, hogy a Stellantis alá tartozó 14 márka új modelljei szinte kivétel nélkül az új STLA padlólemez családra fognak épülni, így nagyon az elvárások vele szemben. Ezek között lesz Small, Medium, Large és Frame alváltozat, azonban a frissen bemutatott és Európába is érkező Citroen e-C3 mégis egy bizonyos Smart Car platformon csücsül.
Hogy miért? Ez ugyanis a PSA egykori low-budget, azaz olcsó építőkészlete, amit az olyan feltörekvő és árérzékeny piacokra szántak, mint például India vagy Kína. A Smart Car egyébként a PSA CMP platformjára épül, és ahogy az e-C3 formája is elárulja, az olyan megfizethető villanyautókkal szeretne versenybe szállni, mint a Dacia Spring. Most azt is megtudhattuk, hogy további hét modell érkezik erre az olcsó padlólemezre. A következő például az e-C3 nagyobb testvére lehet, és az sem kizárt, hogy a Fiat Panda következő generációja alá is ez kerülhet, amikor az befut 2024 közepén. Már az Opel is bejelentette, hogy érkezik egy villanyautója 25 ezer euró alatt, így erős a gyanú, hogy az alatt is Smart Car készlet lehet. Egyébként Szlovákiában, Trnavában már be is rendeztek egy gyártósort az olcsó villanyautók gyártására és hamarosan még egy gyár bejelentésére készülnek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!