Toyota Motor Company

Okosabb, erősebb lett az óriási hibrid SUV, a Highlander

2022.07.07.

Friss külsővel, egy digitális műszeregységgel, Toyota Smart Connect+ multimédiás rendszerrel és egyes piacokon egy új, 2,4 literes turbómotorral érkezik a 2023-as Highlander.

Az Európában 2021-ben bemutatott Highlander még jövőre is remek ajánlatnak számítana a jól kombinálható, hétüléses belterével és a remek teljesítményével, amelyhez akár intelligens AWD-i összkerékhajtás is társulhat. A 2023-as modellévtől viszont erre még egy lapáttal rátesz a japánok legnagyobb és legfényűzőbb európai SUV modellje: a vadonatúj Cypress Green metallic fényezése kiemeli markáns stílusjegyeit és robusztusságát, amelyet továbbemel a kivitel fekete, 20 colos könnyűfém felnije. Belterében a bézs vagy okker színvilág került be a választható árnyalatok közé - természetesen bőrkárpitozással társítva -, amely nem csak fokozza az autó prémiumérzetét, hanem tökéletes harmóniában is áll az új külső fényezéssel.

Szintén a Highlander prémium jellegét hangsúlyozza az új Toyota Smart Connect multimédiarendszer, amely egy kristálytiszta, nagyfelbontású, 12,3 colos központi érintőkijelzővel társul. Ezzel a rendszerrel olyan funkciók érhetők el, mint például a felhő alapú navigáció, amellyel valós időben értesülhetünk a forgalomról és az esetleges balesetekről is.

Ráadásul ez a rendszer okostelefon-csatlakozást sem igényel, a Highlander ugyanis az új modellévtől saját adatforgalomra is képes, amelyhez alapáron négy évig adatcsomaggal is szolgál a Toyota, ezzel a távoli szoftverfrissítéseket is lehetővé téve. A saját internethozzáférés ráadásul rengeteg távolról vezérelhető kényelmi funkció lehetőségét teremti meg. Távolról ellenőrizhető, hogy be van-e zárva az autó, és szükség esetén zárható vagy nyitható. A nagy mélygarázsokban rendszeres probléma, hogy nem tudjuk pontosan, hol áll az autónk. Az új Highlandernél távolról aktiválható a vészvillogó, annak érdekében, hogy könnyebben megtaláljuk az autót.

A magasabb felszereltségi szinteken ennek a rendszernek a helyébe lép a Toyota Smart Connect+, amely az előbb felsoroltak mellé teljes offline navigációt is ad, hogy a vadabb terepen, akár térerő nélkül is elérhető legyen a legtöbb funkció. Emellett a Toyota Smart Connect+ rendszerrel a látványos épületek háromdimenziós modelljei is segítik a tájékozódást, a táblafelismerő rendszer és a telepített sebességmérőket előre jelző értesítés pedig biztosítja a gondtalan utazást.

Természetesen nem csak a távoli funkciókhoz használható az okostelefon, az autóban kábeles kapcsolat nélkül működik az Apple Carplay, míg az Android-felhasználóknak vezetékes csatlakozáson keresztül érhető el a telefontükrözés a központi kijelzőre. Amihez viszont a preferált rendszertől függetlenül szükségtelen a kábel, az a töltés: a Highlander alapáras felszereltségéhez tartozik ugyanis a vezeték nélküli töltő, amelyet minden korábbinál könnyebben elérhető helyre pozicionáltak a Toyota mérnökei. A digitális műszeregységet is átdolgozta a Toyota, a friss Highlanderben az infotainment kijelzőhöz hasonlóan 12,3 col méretben jól látható és olvasható, egyértelműen rendezett információcsomagot kap a sofőr maga elé. Ráadásul az akár háromdimenziós hatást keltő dizájn testre szabható a vezető igényeinek megfelelően, négy egyéni téma - a Casual, a Smart, a Tough és a Sport - segítségével.

Európában a Highlander továbbra is a 248 lóerős hibridváltozatban lesz elérhető, amelynek WLTP szerinti, kilométerenként 149 grammos szén-dioxid-kibocsátása a szegmens legjobb értéke a jármű tömegéhez viszonyítva. Új motorváltozatok is elérhetőek lesznek egyes piacokon.

A korábbi, 3,5 literes V6-os kivitel helyett egy 2,4 literes, turbófeltöltővel szerelt benzinmotor kap majd helyet az amerikai és a kelet-európai kínálatban, ezzel hasonló teljesítmény mellett lényegesen kisebb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással autózhatnak majd az újdonsült Highlander-tulajdonosok. Ez az erőforrás 269 lóerős csúcsteljesítményre képes, mellé villámgyors, szinte azonnali gázreakciót és széles fordulattartományban határozottan érkező nyomatékot kínál, így visszakapcsolás nélkül, akár alacsonyabb fordulatszámról is élénk megindulásokra képes. A legtöbb piacon már a frissített változat rendelhető, az első megrendelések kiszállítása pedig az idei év végén várható.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....