WRC
A havas-jeges Svéd-rali után Mexikóban a hőséggel és a ritka, magaslati levegővel kell megküzdenie a rali világbajnokság mezőnyének. A legmagasabb hőmérséklet 31 fok, a legmagasabb tengerszint feletti magasság 2750 méter volt pénteken. Az első két pénteki gyorsasági után Andreas Mikkelsen állt az élen a Hyundai-jal, de a norvégnak sajnos fel kellett adnia a küzdelmet a negyedik szakaszon, amikor egy hatalmas, út közepén lévő kő megrongálta az i20 WRC felfüggesztését.
Ekkor állt az élre a Citroënnel Sébastien Ogier, és meg is tartotta a vezetést a nap végéig. Mikkelsen kiesése után a norvég csapattársa, Dani Sordo üldözte közelről a franciát, a hátránya kevesebb mint 2 másodperc volt a nap felénél. A spanyol tempója azért is volt meglepő, mert a tavalyi Spanyol-rali óta először vett rész vb-futamon, bár az utolsó rajtpozíció kedvezett neki, ugyanis a többiek takarították a pályákat előtte. Sajnos Sordót is utolérte a balszerencse, a Hyundai i20 generátor problémája miatt volt kénytelen feladni a pénteki napot.
Ogier tehát szép lassan minden kihívójától megszabadult, de délután egy kis pechje neki is volt, mivel lassú defektes lett a Citroën C3 egyik kereke, de ezzel nem vesztett sok időt. „Ez egy szinte tökéletes nap volt, de nem nevezném könnyűnek. Nem volt ideális harmadikként rajtolni, az első futások alkalmával nagyon csúszósak voltak a pályák. Holnap viszont a legjobb rajtpozíciónk lesz, de ettől még ügyelnünk kell arra, hogy ne keveredjünk bajba” – nyilatkozta a nap végén az elégedett francia.
A két Hyundai kiesésével Elfyn Evans találta magát a második helyen az egyetlen állva maradt Ford Fiestával (csapattársa, Teemu Suninen már az első szakaszon kiesett, miután egy sziklával ütközött). A brit versenyző remek időket futott és kiegyensúlyozottan vezetett, akárcsak a 6,3 másodpercre mögötte lévő Kris Meeke, aki a legjobb toyotás jelenleg. Meeke azzal küzdött, hogy a por valahogy bejutott a Yaris WRC utasterébe, de így is harmadik helyen áll.
Csapattársa, Ott Tänak a negyedik. A világbajnokságot vezető, az előző versenyt fölényesen nyerő észt sztár azért van ennyire hátul, mert elsőként kellett rajtolnia, és takarítania kellett a pályát a többiek előtt. Délelőtt minden szakaszon időt vesztett, de délután, a tisztább pályákon már összejött számára két szakaszgyőzelem is, és elkezdett visszakapaszkodni.
Ötödik helyen áll Ogier citroënes csapattársa, Esapekka Lappi. Volt egy meleg pillanata, amikor fával ütközött, és megpördült. De szerencsére tovább tudott menni, és a C3 WRC sem sérült meg, viszont az önbizalma utána nem volt a régi.
Jari-Matti Latvala egész nap nem találta a ritmust, a kegyelemdöfést pedig számára is egy generátorhiba hozta meg, ami után fel kellett adni a küzdelmet. Thierry Neuville a pénteki első gyorsaságin eltalált egy sziklát, és defektet kapott, amivel 45 másodpercet vesztett. De utána sem ment neki, hiába erőlködött, nem tudta tartani az élmezőny tempóját, amire nem tudta a magyarázatot.
Szombaton lesz a verseny leghosszabb napja, összesen 138 kilométer száguldás vár a mezőnyre és nyolc gyorsasági.
Az állás az első teljes nap után:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
1h18m33.8s |
2 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
14.8s |
3 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
21.1s |
4 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
37.1s |
5 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
39.1s |
6 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m00.7s |
7 |
Marco Bulacia Wilkinson, F.Cretu |
Marco Bulacia Wilkinson |
Skoda |
5m16.1s |
8 |
Benito Guerra, J.Zapata |
Benito Guerra jr. |
Skoda |
5m25.9s |
9 |
Alberto Heller, J.L.Diaz |
Alberto Heller |
Ford |
6m31.5s |
10 |
Ricardo Trivino, M.Marti |
Ricardo Trivino |
Skoda |
9m07.2s |