WRC

Ogier vezet a Monte-Carlo-ralin

2019.01.26.

Úgy tűnik, a Citroën hatszoros világbajnokától csak Thierry Neuville veheti el a győzelmet, de messze még a vége.

Két csütörtök éjszakai és öt péntek nappali szakasz után Sébastien Ogier (Citroën) mindössze 2 másodperccel vezet Thierry Neuville (Hyundai) előtt a szezonnyitó Monte-Carlo-ralin. A hatszoros világbajnok francia úgy az első, hogy ez a legelső versenye a C3 WRC volánjánál.

Ogier és Neuville egész nap eltérő gumitaktikával versenyzett a hol hóval, hol jéggel borított, hol csontszáraz aszfaltutakon a francia Alpokban. A pénteki első gyorsaságit a fegyelmezetlen nézők miatt eltörölték, ami szintén fontos esemény volt taktikai szempontból, mert több versenyző, köztük Ogier pont azért választott több szöges gumit, mert az ottani jégre készült. Neuville kihasználta a lehetőséget, és a negyedik-ötödik gyorsaságin után az élre állt. Azonban a belgát is utolérte a balszerencse, amikor a hatodik gyorsasági legelején elvétett egy kanyart, és közel 20 másodpercet vesztett a helyes irány megtalálásával.

Ennek a hibának is köszönhetően Ogier újra az élre állt, és 14 másodperc előnyt autózott ki a pénteki utolsó előtti szakasz végére, de aztán Neuville a napi utolsó gyorson magára talált, és az összetettben 2 másodpercre megközelítette vetélytársát.

„Csak én és Thierry vagyunk tisztán az élen, de itt Monte-Carlóban a dolgok gyorsan változhatnak. Fontos, hogy szombaton a határon tudjunk autózni, ezen a ralin biztonságosabb ezt megtenni, mint máshol. Tudok még egy kicsit gyorsabban menni, de a Montén általában az a kifizetődő stratégia, ha az ember óvatosabban megy annál, ahogy tudna” – nyilatkozta Ogier.

„Természetesen örülök annak, hogy az első helyen fejeztem be ezt a nehéz napot, amelynek körülményeiben nagy változásoknak lehettünk tanúi, a ritmus is gyorsaságiról gyorsaságira változott. Talán nem volt ideális a délutáni gumiválasztásunk, de megoldottuk a helyzetet. A C3 WRC-t magabiztosan tudom vezetni, a taktikánk is működött eddig, és hibát sem vétettünk. A holnapi gyorsaságik ismét nagyon trükkösek lesznek, nem lazíthatunk” – tette hozzá a hatszoros világbajnok.

Kisebb meglepetésre Andreas Mikkelsen (Hyundai) áll a harmadik helyen, de a norvég szoros csatában áll Jari-Matti Latvalával (Toyota) és Sébastien Loebbel. A kilencszeres világbajnok az első versenyét futja új csapatával, a Hyundai-jal, és úgy tűnik, sikerült összebarátkoznia az i20 WRC-vel, mivel két gyorsaságit is meg tudott nyerni annak ellenére, hogy a rossz rajtpozíciója miatt a többiek által felhordott hóval, sárral is meg kellett birkóznia. Igaz, a többi pályára nem sikerült jól a gumiválasztása, de legalább hiba nélkül teljesítette ezeket a szakaszokat, persze volt, ahol 30-40 másodpercet kapott Ogier-től.

Elfyn Evans a legjobb fordosként a hatodik helyen áll a Fiesta WRC-vel, megelőzve a meglehetősen bosszús Ott Tänakot, aki a péntek reggelt az első helyről várhatta. Az észt azonban pénteken az egyik levágásnál megrongálta a bal első felnit a Toyota Yarison, ezért kénytelen volt megállni kereket cserélni, amivel több mint két percet bukott. Csapattársa, Kris Meeke hasonlóan járt, de ő közel négy percet vesztett a kerékcserével az utolsó előtti szakaszon, így csak a nyolcadik helyen áll.

Még náluk is rosszabbul járt Esapekka Lappi, aki pénteken megütötte a Citroën bal első futóművét, és kiállni kényszerült, mert a féltengely és a lengőkar is eltört. Hasonlóan járt Pontus Tidemand a Forddal. Csapattársa, Teemu Suninen már csütörtök este árokba csúszott, ezért pénteken már csak a Super Rally szabályoknak megfelelően, jelentős időbüntetéssel rajtolhatott el.

Szombaton és vasárnap még négy-négy gyorsasági vár a mezőnyre, még semmi sem dőlt el.

Az állás a pénteki nap után:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

1h37m17.3s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2.0s

3

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m17.7s

4

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m25.1s

5

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m25.9s

6

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

1m47.5s

7

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m34.9s

8

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

5m33.0s

9

Gus Greensmith, E.Edmondson

M-Sport Ford WRT

Ford

7m00.1s

10

Yoann Bonato, B.Boulloud

Citroen Total

Citroen

7m06.7s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....