WRC

Ogier vezet a Monte-Carlo-ralin

2018.01.26.

A hazai pályán versenyző ötszörös világbajnok többször is hibázott az első nyolc gyorsaságin, de így is közel 15 másodperc az előnye Ott Tänak előtt a két utolsó nap előtt.

A Monte-Carlo-rali csütörtök éjszaka két gyorsaságival vette kezdetét, és már rögtön az elsőn, a legendás Sisteron megfordított változatán jöttek az izgalmak, ugyanis a futamgyőzelemre is esélyesnek tartott Thierry Neuville és Kris Meeke is becsúszott egy kisebb árokba egy olyan szakaszon, ahol a tükörjég miatt csak lépésben lehetett haladni. Mindkét versenyzőt kitolták a nézők, de előbbi négy, utóbbi másfél percet vesztett.

Ezen a kritikus részen Sébastien Ogier is megpördült, de ő valahogy az úton tudott maradni, és minimális időveszteséggel folytatta a gyorsaságit, amelyet végül fölényesen nyert meg, nyilván a helyismerete miatt is. A francia aztán a csütörtöki második szakaszt is megnyerte, és magabiztosan vezette a versenyt két Hyundai-versenyző, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo előtt. A csütörtöki szakaszok után a három Toyota foglalta el a 4.-5.-7. helyet Lappi, Tänak és Latvala sorrendben, utóbbi azért maradt le, mert kétszer is megpördült a sötétben.        

Craig Breen remek tempót diktált a Citroënnel az első gyorson, sokáig az első helyen állt, de aztán lecsúszott az útról és 40 másodpercet vesztett, a másodikon pedig megpördült a rossz keréknyomás miatt, de így is hatodikként várhatta a folytatást. Bryan Buffier olyan óvatosan ment a számára ismeretlen Ford Fiestával, hogy két gyorsaságin közel két perc hátrányt szedett össze.

Pénteken már nappali fényben hat gyorsasági és összesen 144 kilométer várt a mezőnyre. Ogier biztonságosan és gyorsan vezetett (bár a gumiválasztást nem mindig találta el) egészen az utolsó előtti gyorsaságiig, amikor a nedves úton becsúszott az árokba egy hajtűkanyarban. 40 másodperces előnyét nagyrészt elvesztette a kaland miatt, de a szurkolók visszatolták a pályára, és szinte sértetlen autóval folytathatta a versenyt. Végül a nap végére 14,9 másodpercre olvadt az előnye, de így is elégedetten mehetett pihenni.

„Nehéz nap volt, de itt vagyunk, és még mindig vezetünk. Jó lett volna elkerülni ezt a megpördülést, mert akkor egy perc lenne az előnyünk. A holnapnak jobban kell alakulnia” – nyilatkozta Ogier, aki az ötödik győzelmére hajt a hercegségben.

Tänak a pénteki nap végére feljött másodiknak, ami azért is nagy szó, mert ez az első versenye a Toyotával. Az észt versenyző ma már kényelmesebben érezte magát a Yaris vezetőülésében, az alulkormányzottságra sem panaszkodott, két szakaszt megnyert, viszont a délutáni esővel meggyűlt a baja, nem tudta a saját tempóját menni.

A péntek reggelt még a második helyen kezdő Andreas Mikkelsen egyszer túlcsúszott egy kereszteződésen, és tolatnia kellett, de a sorsát végül az pecsételte meg, hogy elromlott a generátor a Hyundai i20 WRC-ben, és lemerült az akkumulátora. Csapattársa, Dani Sordo viszont tartja a harmadik helyet az összetettben, igaz, a hátránya közel egy perc Ogier-hez képest. Az aszfaltspecialista spanyol versenyző nem csak a versenytársakkal, hanem az intenzíven párásodó szélvédővel is megküzdött délután.

Két Toyota-versenyző, Esapekka Lappi és Jari-Matti Latvala áll a negyedik és az ötödik helyen, nem sokkal lemaradva a dobogótól.  Lappi óvatosan, de hiba nélkül vezetett élete első Monte Carlo-raliján, a rutinosabb csapattársa pedig alulkormányzottsággal küzdött délelőtt, de délután az új beállításokkal magára talált.

A hatodik helyen Kris Meeke áll a Citroënnel. A brit versenyző kihasználta a többiek problémáit, és szép felzárkózást mutatott be pénteken, de a hátránya így is másfél perc Latvala, és közel 3 perc Ogier mögött. A Ford beugró pilótája, a francia Bryan Bouffier áll a hetedik helyen csapattása, Elfyn Evans előtt. Utóbbi két gyorsaságit is megnyert pénteken, de így is csak ledolgozni tudott abból a hátrányából, amit csütörtökön egy defekt miatt szedett össze.

Thierry Neuville a négy perces csütörtöki időveszteség ellenére feljött péntek délután a kilencedik helyre, remek tempót diktálva, és több gyorsaságit is megnyerve. A belga azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a top5-be bekerüljön vasárnapra. Péntek délutánra a legjobb top10-be még Craig Breen fért be a második számú Citroënnel, az ír versenyzőt a mai napon egy beszorult kődarab miatt bekövetkezett fékhiba lassította.

Szombaton öt gyorsasági és 117 kilométer vár a mezőnyre.

Az összetett állás a pénteki nap végén:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

2h07m15.4s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

14.9s

3

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

59.7s

4

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m09.9s

5

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m10.1s

6

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2m45.5s

7

Bryan Bouffier, X.Panseri

M-Sport Ford WRT

Ford

3m34.6s

8

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

4m01.7s

9

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4m04.1s

10

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

5m06.6s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.12
Mit hallgattunk és mit mondunk ma az autózásról? ..
2022.08.12
Nem nyitnak ki a Független Benzinkutak Szövetségéhez (FBSZ) tartozó és támogató benzinkutak....
2022.08.12
Tagadhatatlanul a világ egyik legbrutálisabb profi átépítése Ryan Tuerck V10-motoros Toyota GR....
2022.08.12
A Magyarországgal szomszédos Burgenland tartományban pánikba estek az autósok, amikor a vonuló....
2022.08.12
Nézze meg a videót! ..
2022.08.12
Év végéig több mint 1000 kilométernyi szakaszt újíthat fel a Magyar Közút az általa kezelt, főként....
2022.08.12
Magyarország történetének eddigi legnagyobb beruházása valósul meg Debrecenben, ahol a kínai....
2022.08.12
Elképesztő pillanatokat rögzített néhány napja a Magyar Közút kamerája az M3-as autópályán. A....
2022.08.12
Balesetek miatt nagy a torlódás az M7-es autópályán mindkét irányban, egy-egy szakaszon péntek....
2022.08.12
Több mint 5.000 tonna öntvény előállításával Magyarország legnagyobb vasöntödéje szinte a teljes....