WRC
Sébastien Ogier 15 másodperces előnnyel kezdte meg a Monte-Carlo rali szombati napját, a nap végén pedig megkétszereződött a különbség közte, és a második helyen álló Ott Tanak között. Közben persze rengeteg esemény történt, volt, amikor egy percnél is jobban vezetett.
Az ötszörös világbajnok ismét bebizonyította, hogy a havas, jeges aszfalton remekül tud menni, mivel a nap első gyorsaságiját (Agnières-en-Dévoluy – Corps), amit az éjszakai havazás miatt még több centis hó borított, elképesztő fölénnyel nyert meg. Ez után az előnye több mint egy perccel hízott a Toyotával versenyző észt üldözője előtt, aki lengéscsillapító-problémával küzdött.
De Tänak nem adta fel, a következő két gyorsaságit is megnyerte, utóbbit ráadásul úgy, hogy egyszer lecsúszott az útról, amivel időt vesztett. Délután is gyorsabb volt a biztonságra törekvő ötszörös világbajnoknál, így a nap végére a hátrányát 33,5 másodpercre csökkentette, így még maradt esélye a győzelemre is.
„Reggel nagyon nehéz volt, nem túl nagy élmény ilyen körülmények között vezetni. Volt pár meleg pillanatunk, elkaptuk a pálya melletti töltést is egyszer, amitől eltört a bal hátsó felnink, de túléltük. Biztos vagyok benne, hogy mindenki más is küszködött a havas pályán, mert rengeteg nyomot láttam mindenfelé” - nyilatkozta szombat délután Ogier.
Sébastien Ogier
„Amikor az ember végigmegy egy ilyen pályán, mint amilyen a kilences gyorsasági volt, akkor fogalma sincs arról, hogy az ideje jó vagy rossz-e. Szerencsére a miénk jó volt, és jelentősen növelni tudtuk az előnyünket, de egy ilyen versenyen soha nem lehet hátradőlni. Aztán hat másodpercet vesztettem a mai utolsó, 13. gyorsaságin, de ennyit engedélyeztem magamnak, mert az volt a célom, hogy legalább fél perces előnnyel várjam a vasárnapot, és ez sikerült is. Talán nem volt teljesen jó választás a lágy gumikat feltenni az utolsó gyorsaságira, mert nagyon csúszós volt a felhordott sártól, és egy kicsit a határon autóztunk, de végülis rendben volt minden.” – tette hozzá a világbajnok.
Tänak csapattársa, Jari-Matti Latvala a 9. gyorson mutatott remek teljesítménye után egy ideig a második helyre is esélyesnek tűnt, de aztán a nap végére több mint egy másodpercre nőtt a hátránya, úgyhogy megelégedett a harmadik hellyel, és csak annak az őrzésére törekedett. A harmadik helyet annak is köszönhette, hogy a korábbi harmadik, Dani Sordo becsúszott egy árokba az első, havas gyorsaságin, és nem is tudott kijönni belőle.
Remekül ment a Toyota harmadik pilótája, a fiatal Esapekka Lappi is, végig a dobogó közelében haladt, amíg a 11. gyorsaságin meg nem kellett állnia kereket cserélni egy defekt miatt. Ekkor visszaesett az ötödik helyre Kris Meeke mögé, de a nap végére 1,6 másodperccel visszaelőzte a Citroën első számú versenyzőjét, aki a csúszós pályákon csak küszködött a C3 WRC volánja mögött, de a délutáni száraz aszfalton már jól ment.
Elfyn Evans áll a hatodik helyen a Forddal, a walesi versenyző az első napi balszerencse miatt szerzett hátrányát folyamatosan csökkenti, akárcsak a legjobb Hyundai versenyző, Thierry Neuville, aki a 12. és a 13. szakasz meg is nyerte.
A Ford beugró versenyzője Bryan Bouffier még mindig csak ismerkedik a Fiesta WRC-vel, ezért a nyolcadik helye nem meglepő, ő a biztos célba érkezést szem előtt tartva, biztonságos tempóban vezetett. Mögötte áll Craig Breen a másik Citroënnel, az ír versenyző az első gyorsaságin szedett össze jelentős hátrányt, mivel első indulóként neki kellett „takarítania” a havas pályát a többiek előtt.
A vasárnapi befejező napon kétszer két gyorsasági, és összesen 63,7 kilométernyi száguldás vár a mezőnyre, szerviz nélkül. Az első, a La Bollène-Vésubie – Peïra-Cava nevű pálya magában foglalja a legendás Col de Turini hágót, a második La Cabanette – Col de Braus pálya pedig a power stage lesz, amelyen extra pontokért hajthatnak a pilóták.
Az összetett állás 13 gyorsasági után:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
3h30m30.9s |
2 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
33.5s |
3 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m32.7s |
4 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
4m38.5s |
5 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
4m40.1s |
6 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
5m00.2s |
7 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
5m33.6s |
8 |
Bryan Bouffier, X.Panseri |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
5m43.4s |
9 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
8m49.0s |
10 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport II |
Skoda |
14m04.4s |