WRC

Ogier megtartotta a vezetést, de Tänak még befoghatja

2018.01.27.

Izgalmas napon van túl a rali-vb mezőnye a Monte-Carlo-ralin, a szombat ugyanis havas pályákon kezdődött, és szedte is az áldozatokat az élmezőnyből.

Sébastien Ogier 15 másodperces előnnyel kezdte meg a Monte-Carlo rali szombati napját, a nap végén pedig megkétszereződött a különbség közte, és a második helyen álló Ott Tanak között. Közben persze rengeteg esemény történt, volt, amikor egy percnél is jobban vezetett.

Az ötszörös világbajnok ismét bebizonyította, hogy a havas, jeges aszfalton remekül tud menni, mivel a nap első gyorsaságiját (Agnières-en-Dévoluy – Corps), amit az éjszakai havazás miatt még több centis hó borított, elképesztő fölénnyel nyert meg. Ez után az előnye több mint egy perccel hízott a Toyotával versenyző észt üldözője előtt, aki lengéscsillapító-problémával küzdött.

De Tänak nem adta fel, a következő két gyorsaságit is megnyerte, utóbbit ráadásul úgy, hogy egyszer lecsúszott az útról, amivel időt vesztett. Délután is gyorsabb volt a biztonságra törekvő ötszörös világbajnoknál, így a nap végére a hátrányát 33,5 másodpercre csökkentette, így még maradt esélye a győzelemre is.

„Reggel nagyon nehéz volt, nem túl nagy élmény ilyen körülmények között vezetni. Volt pár meleg pillanatunk, elkaptuk a pálya melletti töltést is egyszer, amitől eltört a bal hátsó felnink, de túléltük. Biztos vagyok benne, hogy mindenki más is küszködött a havas pályán, mert rengeteg nyomot láttam mindenfelé” - nyilatkozta szombat délután Ogier.

Sébastien Ogier

„Amikor az ember végigmegy egy ilyen pályán, mint amilyen a kilences gyorsasági volt, akkor fogalma sincs arról, hogy az ideje jó vagy rossz-e. Szerencsére a miénk jó volt, és jelentősen növelni tudtuk az előnyünket, de egy ilyen versenyen soha nem lehet hátradőlni. Aztán hat másodpercet vesztettem a mai utolsó, 13. gyorsaságin, de ennyit engedélyeztem magamnak, mert az volt a célom, hogy legalább fél perces előnnyel várjam a vasárnapot, és ez sikerült is. Talán nem volt teljesen jó választás a lágy gumikat feltenni az utolsó gyorsaságira, mert nagyon csúszós volt a felhordott sártól, és egy kicsit a határon autóztunk, de végülis rendben volt minden.” – tette hozzá a világbajnok.

Tänak csapattársa, Jari-Matti Latvala a 9. gyorson mutatott remek teljesítménye után egy ideig a második helyre is esélyesnek tűnt, de aztán a nap végére több mint egy másodpercre nőtt a hátránya, úgyhogy megelégedett a harmadik hellyel, és csak annak az őrzésére törekedett. A harmadik helyet annak is köszönhette, hogy a korábbi harmadik, Dani Sordo becsúszott egy árokba az első, havas gyorsaságin, és nem is tudott kijönni belőle.

Remekül ment a Toyota harmadik pilótája, a fiatal Esapekka Lappi is, végig a dobogó közelében haladt, amíg a 11. gyorsaságin meg nem kellett állnia kereket cserélni egy defekt miatt. Ekkor visszaesett az ötödik helyre Kris Meeke mögé, de a nap végére 1,6 másodperccel visszaelőzte a Citroën első számú versenyzőjét, aki a csúszós pályákon csak küszködött a C3 WRC volánja mögött, de a délutáni száraz aszfalton már jól ment.

Elfyn Evans áll a hatodik helyen a Forddal, a walesi versenyző az első napi balszerencse miatt szerzett hátrányát folyamatosan csökkenti, akárcsak a legjobb Hyundai versenyző, Thierry Neuville, aki a 12. és a 13. szakasz meg is nyerte.

A Ford beugró versenyzője Bryan Bouffier még mindig csak ismerkedik a Fiesta WRC-vel, ezért a nyolcadik helye nem meglepő, ő a biztos célba érkezést szem előtt tartva, biztonságos tempóban vezetett. Mögötte áll Craig Breen a másik Citroënnel, az ír versenyző az első gyorsaságin szedett össze jelentős hátrányt, mivel első indulóként neki kellett „takarítania” a havas pályát a többiek előtt.

A vasárnapi befejező napon kétszer két gyorsasági, és összesen 63,7 kilométernyi száguldás vár a mezőnyre, szerviz nélkül. Az első, a La Bollène-Vésubie – Peïra-Cava nevű pálya magában foglalja a legendás Col de Turini hágót, a második La Cabanette – Col de Braus pálya pedig a power stage lesz, amelyen extra pontokért hajthatnak a pilóták.

Az összetett állás 13 gyorsasági után:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

3h30m30.9s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

33.5s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m32.7s

4

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

4m38.5s

5

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

4m40.1s

6

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

5m00.2s

7

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

5m33.6s

8

Bryan Bouffier, X.Panseri

M-Sport Ford WRT

Ford

5m43.4s

9

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

8m49.0s

10

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport II

Skoda

14m04.4s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..