WRC
Elképesztő hőségben is hideg fejjel versenyzett Sébastien Ogier a Mexikó-rali pénteki napján. A hatszoros világbajnok francia nem hibázott és a japán technika is bírta alatta, így a nap végén 13,2 másodperces előnnyel áll az élen a Toyota Yarisszal. Bár a csütörtöki, városi nézőcsalogató szakaszokat és a pénteki nyitót a tavalyi világbajnok, Ott Tanak nyerte, Ogier a negyedik szakaszon az élre állt, és azután fokozatosan növelte előnyét.
„Elégedett vagyok a napommal – természetesen az első helyen állni mindig jó. Tudtam, hogy előnyt jelent majd nekem, hogy harmadikként kell mennem a pályákon, így esélyem lesz jó időket futni. Reggel nem voltak rosszak a futott időim, de az önbizalmam még nem volt 100 százalékos. Aztán délutánra kicsit változtattunk az autó beállításain, és én is hozzászoktam a körülményekhez, amitől rögtön kényelmesebben éreztem magam. Mindenkinek meg kellett küzdeni az olyan kihívásokkal, mint a csúszós utak, a meleg, vagy a sok elkerülendő szikla, tehát nem volt könnyű itt vezetni, de ennek ellenére élveztem. Az első napnak vége, de még nagyon sok kilométer vár ránk, de legalább szombaton a miénk lesz a legjobb rajtpozíció, megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle” – nyilatkozta Ogier péntek este.
A második helyen meglepetésre a finn Teemu Suninen áll, aki még csak egyszer (tavaly Szardínián) fejezett be ilyen előkelő helyen versenyt. Sajnos az M-Sport csapat öröme így sem volt teljes, mivel a másik állandó pilótájuknak, Esapekka Lappinak az autója viszont porig égett az El Chocolate szakasz második körében.
„A stop vonalnál Janne, a navigátorom kinyitotta az ajtót, és mondta, hogy ég az autó. Nem tudtam, hogy mekkora volt a tűz, ezért megpróbáltam tovább menni. Szerencsére mi rendben vagyunk, de nem tudom, mi okozhatta a tüzet. A gyorsaságin minden rendben ment” – nyilatkozta Lappi a szerencsétlen eset után.
Ogier toyotás csapattársa, a világbajnoki pontversenyt vezető Elfyn Evans áll a harmadik helyen, miután a nap utolsó gyorsaságiján sikerült Ott Tänak elé kerülnie. A brit versenyző reggel szenvedett, mert elsőként rajtolva neki kellett takarítania a pályákat, ezért a Yaris WRC-jének a tapadása gyenge volt. Több mint fél perc hátrányt szedett össze Ogier-val szemben, ami valószínűleg azt jelenti, hogy a győzelemre már nincs reális esélye.
Tänak a pénteki első gyorsaságit még fölényesen, 10 másodperccel nyerte Ogier előtt, a másodikon azonban hibázott, megsérült a Hyundai i20 hátsó futóműve, ami 46 másodperc hátrányt okozott. A nap hátralévő részében, a szerviz után az észtek világbajnoka keményen dolgozott azon, hogy felzárkózzon, a Las Minas 2-es gyorsaságit például megnyerte, és csak ezen a gyorsaságin négy hellyel lépett előrébb az összetettben. A nap végén csak 0,2 másodperc választja el Evanstől, tehát még bőven van esélye a dobogóra.
Tänak feltámadása részben annak is volt köszönhető, hogy csapattársa és egyben nagy ellenfele, a csütörtöki városi szakaszok győztese, Thierry Neuville kiesett a versenyből. A belga sztár a legjobb háromban autózott, amikor a Hyundai i20 elektronikai hiba miatt megállt alatta a 9. gyorsaságin. A Hyundai harmadik autója hasonlóan pórul járt, Dani Sordo i20-asában egy hűtőcső mondta fel a szolgálatot.
A Mexikó-rali ötödik helyén a Toyota tinédzser pilótája, Kalle Rovanperä áll, akinek pénteken egy lassú defekt nehezítette a dolgát, de így is csak 2,3 másodperccel áll Tänak mögött. A hatodik helyen a lassú, de legalább nem sokat hibázó Gus Greensmith áll a harmadik számú Ford Fiestával, a hátránya 41,1 másodperc Rovanperä mögött.
Szombaton kétszer három rendes murvás gyorsasági, két Autodromo gyorsasági, és a nap végén a városi, macskaköves gyorsasági vár a mezőnyre.
Az összetett állás péntek este:
1 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) 1h23m09.2s
2 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +13.2s
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +33.2s
4 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +33.4s
5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +35.7s
6 Gus Greensmith/Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) +1m16.8s
7 Pontus Tidemand/Patrik Barth (Škoda Fabia R5) +4m16.7s
8 Nikolay Gryazin/Yaroslav Fedorov (Hyundai i20 R5) +5m07.8s
9 Marco Bulacia/Giovanni Bernacchini (Citroën C3 R5) +5m54.3s
10 Emilio Fernández/Ruben Garcia (Škoda Fabia R5) +8m39.8s