WRC

Ogier magabiztosan nyerte a Monte-Carlo-ralit

2018.01.28.

Az ötszörös világbajnok ötödik alkalommal nyerte meg ezt a versenyt, az utolsó napon majdnem megduplázta az előnyét Ott Tänak előtt.

Sébastien Ogier az elsőtől az utolsó szakaszik az élen állt a Rali-világbajnokság szezonnyitó versenyén a francia Alpokban. Vasárnap ugyanolyan lendületesen kezdett, mint egy nappal korábban, megnyerte a legendás, részben havas Col de Turini gyorsaságit, és a következő kettőn is jobb időt ment, mint legfőbb riválisa, Ott Tänak, így hazai pályán nem forgott veszélyben az elsősége.

"Rendkívül nehéz hétvége volt. Gyakran szembe kell nézni a kihívást jelentő körülményekkel Montén, de ezúttal tényleg rendkívül nehéz volt a dolgunk. Azt hiszem, soha nem volt ilyen komoly feladat a megfelelő gumikat kiválasztani, mint az idei versenyen. A végén nyertünk, ami nagyszerű, szuper boldog vagyok! Köszönöm a csapatnak! Egy újabb jó kezdés a szezonban, és nagyon elégedett vagyok. Biztos, hogy szoros lesz az idei világbajnokság is, mert Ott, Thierry, Jari-Matti és Kris is nagyon gyors"

Tänak hátránya a verseny végére közel egy perccel nőtt annak ellenére is, hogy Ogier az ideálisnál lágyabb és kopottabb abroncsokon teljesítette a verseny utolsó gyorsaságiját, a bónusz pontokért zajló power stage-et. Persze az észt pilóta a második hellyel is tökéletesen elégedett volt, hiszen még csak az első versenyét teljesítette a Toyota színeiben.

A dobogó harmadik fokára csapattársa, a rutinos Jari-Matti Latvala állhatott fel, aki már két napja a „senki földjén” autózott, vagyis előtte és mögötte is nagy időkülönbségek alakultak ki, ezért megfontoltan, nyugodtan vezethette a Yaris WRC-t, nem kellett nagyon sietnie.

A harmadik toyotás, a finn Esapekka Lappi viszont komoly csatát vívott a negyedik helyért a citroënes Kris Meeke-kel, az utolsó gyorsasági előtt már viszonylag megnyugtató, 18 másodperces volt az előnye, annak ellenére, hogy egyszer beleállt az autója a hófalba, és tolatással tudott kijönni onnan. De még ennél is több időt vesztett a power stage-en, amikor egy jobbkanyarban kisodródott a murvás felhordásokon megcsúszva, és csak tolatva, fél perc múlva tudott visszakecmeregni a pályára. Ezen az incidensen elment a negyedik helye, és végül csak hetedik lett.

Meeke-nek amilyen rosszul indult a versenye (csütörtökön másfél percet vesztett egy árokba csúszás miatt) olyan jól végződött, ugyanis megnyerte a power stage-et, amivel 5 bónusz pont ütötte a markát, ráadásul Lappi hibája miatt feljött az ötödikről a negyedik helyre. Ennek ellenére nem lehet nagyon elégedett, mert a nedves burkolatú aszfaltos pályákon nem tudta megközelíteni a legjobbak tempóját, és saját bevallása szerint az autóra sem érzett rá igazán.  

Vele ellentétben a tempóval egész hétvégén nem volt gondja a Hyundai versenyzőjének, Thierry Neuville-nek, viszont az első napon az árokban töltött négy percet, ezért nem tudott a dobogóért küzdeni. Pedig remekül vezetett, vasárnap is több gyorsaságit nyert meg, és a verseny végére a mezőny legvégéről feltornászta magát az ötödik pozícióba, úgy, hogy a power stage előtt még csak hetedik volt. Az utolsó szakaszon második lett, amivel még 4 bónusz pontot is bezsebelhetett.

Kellett ez a szépségtapasz a Hyundai számára, mert a csapat csalódást keltő versenyen van túl. Szombat reggel még nagyon jól álltak, aztán a harmadik helyen lévő Dani Sordo árokba csúszott, ahonnét nem tudott kijönni. Andreas Mikkelsennek pedig a generátor mondta fel a szolgálatot az i20 WRC-ben, így utána ő is már csak a power stage-re koncentrált, ahol harmadik lett.

Az utolsó szakaszon vesztette el az ötödik helyet a Ford versenyzője, Elfyn Evans, akit sok defekt és műszaki probléma hátráltatott a versenyen, de legalább szerzett pontokat. Nyolcadik lett a beugró Bryan Buffier szintén Forddal, a francia pilóta teljesítményén egész hétvégén látszott, hogy még csak ismerkedik a Fiesta WRC-vel. Kilencedik lett Craig Breen a Citroënnel, az ő versenyét a pénteki fékhiba pecsételte meg. Befért még a legjobb 10-be Jan Kopecky, aki a WRC2 kategóriát fölényesen nyerte meg a Skoda Fabia R5-össel.

Végeredmény:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

4h18m55.5s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

58.3s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m52.0s

4

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

4m43.1s

5

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4m53.8s

6

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

4m54.8s

7

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

4m57.5s

8

Bryan Bouffier, X.Panseri

M-Sport Ford WRT

Ford

7m39.5s

9

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

9m06.7s

10

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport II

Skoda

16m43.0s

 

A világbajnokság állása:

1

Sebastien Ogier

26

2

Ott Tanak

18

3

Jari-Matti Latvala

17

4

Kris Meeke

17

5

Thierry Neuville

14

6

Elfyn Evans

8

7

Esapekka Lappi

6

8

Bryan Bouffier

4

9

Andreas Mikkelsen

3

10

Craig Breen

2

11

Jan Kopecky

1

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....