WRC

Ogier győzött a Portugál-ralin

2017.05.21.

A négyszeres világbajnok idei második, és a pályafutása negyvenedik elsőségét szerezte meg.

Sébastien Ogier utoljára négy hónapja a Monte-Carlo-rali után tudott győzni, de Portugáliában ismét elsőként ért célba a Red Bull festésű Ford Fiestával. Élete első győzelmét is itt szerezte meg, még a Citroen C4 WRC-vel 2010-ben.

”Egy olyan küzdelmes verseny után, mint amilyen az előző, Argentín-rali volt, nagyon jó a dobogó legfelső fokán visszatérni. Új autót kaptam Monte-Carlóban és nyertem, új autót kaptam most is, és megint nyertem. Nem tudom, hogy a csapat megengedheti-e magának, de talán új autót kellene kapnom minden versenyre” – viccelődött az elégedett győztes vasárnap a célban.

A francia versenyző a második nap közepén vette át a vezetést, és már ki sem engedte a kezéből a vasárnapi utolsó, 19. gyorsasági szakaszig. Az utolsó nap csak egy másodpercet tudott hozni rajta Thierry Neuville, így a végén 15,6 másodperc előnnyel zárta az összetett versenyt.

A Hyundai belga versenyzője a verseny elején még küszködött azzal, hogy a pályák nem feküdtek a vezetési stílusának, de aztán elkezdett többet menni keresztben, ami Portugáliában szükséges a jó idők eléréséhez. Második helye az jelenti, hogy a pontversenyben is feljött másodiknak, a hátránya 22 pont Ogier-hez képest. Csapattársa, az i20 ERC vezethetőségével küszködő Dani Sordo pénteken sokáig csak a hetedik helyen haladt, de az első nap végére már feljött második helyre, végül harmadik lett.

A szombaton még élen álló Ott Tänak lecsúszott a dobogóról egy vezetői hiba miatt, aminek köszönhetően kitört a bal hátsó futómű a Ford Fiestán. Miután a szerelők megjavították az autót, egyenletes tempót diktált, de már nem tudott visszakapaszkodni a dobogóra. Azzal vigasztalhatja magát az észt, hogy a plusz pontokért zajló utolsó gyorsaságit, a Power Stage-et megnyerte.

Craig Breen idén már negyedik alkalommal lett ötödik a Citroën C3 WRC-vel, ezzel a francia gyári csapat legjobb helyezését érte el ezúttal is. Mögötte Elfyn Evans végzett, akit a versenyen két defekt lassított le, amit vezetési hibáknak köszönhetett.

Ezúttal nem Evans volt az egyetlen, aki Dmack gumikkal versenyzett, ugyanis az utolsó pillanatban Mads Ostberg is úgy döntött, hogy az angol gumikkal szerelteti fel privát Ford Fiestáját. A norvég versenyző is kapott defektet a versenyen, így a nyolcadik helyen zárta a Portugál-ralit.

A két Dmack gumis Ford közé Juho Hänninen Toyota Yarisa furakodott be a hetedik helyen. Ez volt az első futam, ahol a japán gyártó csapata három autót indított. Minden autó pontot szerzett, de a betegsége miatt a szombat éjjelt kórházban töltő Jari-Matti Latvala a pénteki borulása miatt csak a kilencedik, az első WRC futamán indult Esapekka Lappi pedig a tizedik lett.

Igaz, utóbbi finn meglepetésre szerzett pontokat a Power Stage-en is. Lappi előrébb is végezhetett volna a tempója alapján, de a kilyukadt autójában a töltőlevegő-hűtő, aztán egy lefulladás és egy futóműsérülés is visszavetette.

Kris Meeke, Hayden Paddon és Stéphane Lefebvre egyaránt a tabella végén tartózkodott a Portugál-rali nagy részében, miután mind a hárman komoly hátrányt szedtek össze pénteken, és csak a Rally2 szabály szerint állhattak rajthoz szombaton.

A WRC2-kategóriát ezúttal is fölényesen, három perccel vezette Andreas Mikkelsen egészen az utolsó gyorsaságiig. A tavaly még a Volkswagen gyári versenyzőjeként indult norvég ezzel is jó ajánlólevelet írt magának, köztudott ugyanis, hogy minden vágya, hogy valamelyik új WRC autóba beülhessen hamarosan, amire a képességei alapján tényleg méltó lenne. Ezen az sem változtat, hogy a cél előtt pár kilométerrel felborította a Skoda Fabia R5-öst, és feladta a küzdelmet. A WRC2 kategória első helye így csapattársa, a szerencsés Pontus Tidemand ölébe hullott.

A rali-világbajnokság Szardínián folytatódik június közepén.

 

Portugál-rali, végeredmény:

1 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) 3h42m55.7s

2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +15.6s

3 Dani Sordo/Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m01.7s

4 Ott Tanak/Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) 1m30.2s

5 Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +1m57.4s

6 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +3m10.6s

7 Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) +3m48.6s

8 Mads Ostberg/Ola Floene (Ford Fiesta WRC) +5m29.7s

9 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +5m43.6s

10 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +8m13.3s

 

Az egyéni világbajnokság állása:

1 Sebastien Ogier 128 pont

2 Thierry Neuville 106

3 Jari-Matti Latvala 88

4 Ott Tanak 83

5 Dani Sordo 66

6 Elfyn Evans 53

7 Craig Breen 43

8 Hayden Paddon 33

9 Kris Meeke 27

10 Juho Hänninen 21

17 Esapekka Lappi 3

 

A konstruktőri világbajnokság állása:

1 M-Sport World Rally Team 199 pont

2 Hyundai Motorsport 173

3 TOYOTA GAZOO Racing WRT 113

4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 85

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....