e-töltés
A Nyobolt további részleteket közölt az elektromos autó-projektjéről, ahol azt bizonyították be, hogy a jármű kevesebb, mint 5 perc alatt képes 10 százalékról 80 százalékra feltölteni. A független tesztek pedig azt is kimutatták, hogy az akkumulátor több, mint 4000 töltési ciklusra képes, az eredeti kapacitás nagyjából 80 százalékának megőrzésével.
De most jön a fekete leves: a Nyobolt akkumulátorának névleges teljesítménye mindössze 35 kWh. Száz százalékos feltöltéssel az autó kb. 250 kilométert tud megtenni, ami azt jelenti, hogy 80 százalékkal, 200 kilométerre képes a jármű.
Összehasonlításképp a Porsche Taycan Turbónak, 97 kWh-ás akkumulátora van és 18 perc alatt képes 10 százalékról, 80-ra feltöltődni, ami 443 kilométeres hatótávolsággal ruházza fel a Taycant.
Ennek ellenére a tesztelési szakaszban 4 perc 37 másodperc alatt teljesítette a referenciatöltést az autó, miközben egy 350 kW-os töltőre csatlakoztatták, ami igen impresszívnek mondható.
A Nyobolt társalapítója és vezérigazgatója, Dr. Sai Shivareddy viszont elmondta, hogy a töltés ideje alatt csak kevés ideig tudja tartani ezt a csúcssebességű töltést az autó.
A márka azzal is próbál vonzóvá válni az elektromos autók piacán, hogy a kisebb alkatrészek jóval élvezhetőbb vezetési élményt nyújtanak a felhasználóknak. Ezt a Nyobolt 1250 kilogrammos súlya is alátámasztja, amelynek köszönhetően a jármű szinte rakétaként tud viselkedni az utakon - 250 kilométeren keresztül...
Habár jelenleg nem tervezik a Nyobolt elektromos autóját piacra dobni, a vállalat azt állítja, hogy az akkumulátor összeszerelési célokat úgy alakították ki, hogy kis mennyiségben gyártanák az akksikat, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor a cég akár évi 1000 darabot is legyárthat 2025-re.