járműgyártás
A MÁV kék-szürke-sárga színezésű Flirt-je. A Stadler nálunk gyártotta és itt tartja karban
A svájci Stadler-csoport mindkét magyarországi cége, a Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó Kft. és a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. is nyereséggel zárta a múlt évet, ami a cég illetékese szerint részben annak köszönhető, hogy mostanra térültek meg az eddigi beruházásaik - írta a Világgazdaság.
A szolnoki érdekeltség 12,6 milliárd forintos árbevétel mellett 24 millió forint adózás utáni nyereséget ért el, szemben a megelőző év 225 millió forintos veszteségével, míg a pusztaszabolcsi karbantartó kft. 5,6 milliárd forintos - a 2013-as dupláját elérő - árbevétel mellett 65 millió forint adózott nyereséget ért el, szemben a korábbi év 176 millió forintos veszteségével.
Dunai Zoltán, a Stadler-csoport magyarországi országigazgatója az idén a tavalyi eredmények megismétlését várja. A pusztaszabolcsi egységnél 6 milliárd forintos árbevételre számítanak, míg a szolnokiban 12,5 milliárd forintra.
A Stadler 2005-ben megnyerte a MÁV elővárosi villamos motorvonat tenderét. A Szolnokon létesített alumínium kocsitest üzeme mintegy 10 milliárd forintba került, majd további 4 milliárdba az, hogy 2013-ban CNC és hegesztő berendezéseket telepítettek ide. A pusztaszabolcsi bázis a MÁV járműjavító alapjain épült, az itt létesített forgóvázüzem 3,5 milliárd forintba került. (MTI)