Merceds-Benz C-osztály
A Mercedes-Benz Hungária idén júliusban tartja NTE2021 elnevezésű, kéthetes kereskedelmi hálózati oktatási programját, melynek „nulladik” napján az újságírókat látták vendégül Zalakaroson.
Reinhard Münster úr, a Mercedes-Benz Hungária Kft ügyvezető igazgatója köszöntötte a megjelenteket. Rövid beszédében elmonda, hogy – bár még nem végleges számokat lát – a vállalat első félévi értékesítései a cég történetének legeredményesebb szemesztere volt, benne márciussal, amikor 561 db járművet értékesítettek.
Éppen befutott T-modell is
A sajtónap apropója eredetileg az új C-osztály hazai debütálása lett volna, de ezt sikerült jó néhány extrával is tetézni. A sajtónapra éppen határidőben futott be 2021-es C-osztály kombi változata, vagyis a T-modell, ráadásul elhozták a frissített CLS-osztályt és a tesztflottába állítottak 2 db S400d-t, amelyeket még nem is szerepeltek a hazai újságírók által tesztelhető autók között. A S-osztályok majdnem el is lopták a show-t, de csak majdnem.
Tengernyi újdonság a C-osztályban
A 190-es Mercedes modell, mint a később C-osztály nevet kapó kategória első darabja 1982-ben gurult le a gyártósorról. Azóta több, mint 10 millió ilyen autó adtak el, amelyből jelentős mennyiség kombi kivitelű.
Az új W206 (T-változatban S206) modellszámú kivitelre az érzéki tisztaság jellemző. Az autón nem találunk egyetlen egy éles vonalat sem, minden letisztult, lekerekített.
A C-osztályról szóló előadásban kevesebb idő és szerep jutott a motoroknak, a főszerepet az infotainment szolgáltatások kapták. Hogy előbbiről is szó essen, a benzinmotorok 1,5 (C180: 170 LE, C200: 204 LE) és 2 literes (C300: 258 LE) változatokban készülnek. A dízelflotta a jól ismert 1.993 köbcentis, turbós erőforrás három változatával gazdálkodik: C200d: 164 LE, C220d: 200 LE és C300d 265 LE. A 206-os sorozattól minden modell EQ Power kiegészítést is kap, a 48V-os rendszer elektromos gépe 20 LE-vel segíti haladást.
Lesz PHEV verzió is, amelyben a 95 kW-os, 440 Nm csúcsnyomatékú villamos gépet egy 25,4 kWh-ás akkumuláor látja majd el energiával. Ezekben a kivitelekben változik a Dynamic Select kapcsoló szerepe, itt majd a Battery Hold, Electric, Hybrid, Sport, vagyis az akkumulátor kímélő, tisztán elektromos, hibrid és sport módozatok között lehet majd választani. Az autó egyenáramú tölthetősége 55 kW lesz.
Négykerék kormányzás már a C-osztályban is
A Mercedes úgy gondolja, hogy minden autónak meg kell tudnia fordulni a legkisebb modelljük, vagyis az A-osztály fordulókörén. Ehhez az S-osztályban alapverzióban 4.5, opcionálisan 10 fokban elfordítható hátsó kerekekre volt szükség, az C-osztályban, a rövidebb tengelytávolság miatt 2,5 fok is elég.
A légrugóktól viszont el kellett búcsúzni, mert hiába volt a szegmensben egyedülálló opció, annyira kevesen éltek a lehetőséggel, hogy nem érte meg a kínálatban tartani az Airmatic-et.
IT minden mennyiségben
Ami a kezelhetőséget illeti, a C-osztályból szinte teljesen száműzték a hagyományos nyomógombokat. A legtöbb fedélzeti feladatot a középkonzolra került, a vezető felé pontosan 6 fokkal elfordított LCD érintőpanelen tudjuk elvégezni.
Ezen a képernyőn jelenik meg természetesen a navigáció is, amely a HERE térképszolgáltató adataival működik és valós forgalmi adatok alapján navigál, ráadásul az Augmented Reality, vagyis a kiterjesztett valóság névre hallgató navigációs mód is elérhető, amely az előre néző kamera képére valós időben vetíti rá a navigációs utasításokat.
A jármű a Mercedes Me nevű szolgáltatásban regisztált fiókkal is teljesen személyre szabható. Az autóban működő állandó internetkapcsolat révén, a legkisebb részletekig ízlésünkre szabhatjuk a beállításokat. Nem csak az ülés- és tükörpozíciókra, vagy a hangulatvilágítás színére kell gondolni, hozza a kedvenc zenéinket, a klímabeállításokat és még sok minden mást.
Az új modellben vezeték nélkül működik az AppleCarPlay és az AndroidAuto szolgáltatás, de őszintén szólva nem nagyon tudok olyan funkciót említeni, amit ne tudnánk enélkül is élvezni az új C-osztályos Mercedes-ben.
S és CLS
A képek mellé ízelítőül talán elég ennyi az új C-osztályról, bővebben majd a teszt során írunk róla. A cég azonban a debütáló modell mellé elhozott még két vadi új, hosszú tengelytávú S-osztályt is, mindkettőt a „sorhatos” 400d motorral, amely 330 lóerő és 700 Nm-es nyomaték leadására képes.
A kollégákkal nem is nagyon találtunk szavakat arra a kényelemre és kompromisszumok nélküli élményre, amit az S-osztály nyújt. Az a fajta megtapasztalás ez, amikor az ember elismerően csettint miközben megállapítja, nem szeretne tovább autót keresni, ez az, amire szüksége van.
Szintén bemutatkozott a CLS-osztály ráncfelvarrott változata. Az autónak igazából csak az eleje változott és természetesen frissült az infotaintment rendszer is. Ezen egy új smaragdzöld szín került a kínálatba.
További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!