önvezető autó

A Nuróban már a vezetőülés helyén is burritók utaznak

2021.05.01.

A Nurót, a vezető nélküli elektromos járművet ételkiszállító robotautóként alkalmazzák majd az Egyesült Államokban. A Chipotle Mexican Grill étteremlánc úgy döntött, hogy anyagilag is beszáll az önvezető kocsit fejlesztő startupba.  A Nuro annyira vezető nélküli kocsi, hogy sem utastér, sem ülések nincsenek benne. Csak burritós rekeszek.

Hamarosan lejár a sofőrök kora a csomag- és ételkihordó cégeknél – írja a legnagyobb olasz napilap, a Corriere della Sera internetes kiadásának autós rovata.

 Az amerikai Chipotle Mexican Grill éttermi lánc  jelentős összeget fektet be a Nuro márkájú önvezető járművek kifejlesztésébe, hogy egy teljesen innovatív és forradalmi autót hozzon létre házhoz szállításhoz. "Mindig olyan innovatív lehetőségeket keresünk, amelyek új, kényelmesebb megoldásokat kínálnak vevőink jobb kiszolgálására - modja Curt Garner, a Chipotle technológiai igazgatója. „A Nuro megváltoztathatja a hagyományos kézbesítési modellt, és új korszakot nyithat meg az ételszállítás világában".

NURO – az első ételszállító robot

A Nuro az egyik legnépszerűbb önvezető járművekkel foglalkozó vállalat a nagy kereskedelmi márkák között. A startup úttörő szerepet játszik az Egyesült Államokban a "robotizált áruszállításban”: a jópofa, vezető nélküli járművet kifejezetten az automatizált házhoz szállításra tervezték. Így aztán olyan nagy kereskedelmi láncokkal alakítottak ki együttműködést, mint a Walmart , Kroger és CVS, melyek 2017 óta több mint egymilliárd dollárral finanszírozták a projektet.

Ahogy sok más, most induló, AV-t (Autonomous Vehicle) tervező cég, a Nuro is évek óta teszteli technológiáit. Ám ők előbb valós fejlesztéssel álltak elő, s csak utána léptek a nyilvánosság elé, finanszírozókat keresve termékükhöz.  Ez a stratégia meghozta gyümölcsét: az aprócska Nuro R2 lett az első autonóm autó, amelynek engedélyezték, hogy vezető nélkül is közlekedhessen Kalifornia, Arizona és Texas útjain.

Önvezető autó - burritós rekeszek a sofőrülés helyén

De miért dönt úgy egy mexikói ételeket forgalmazó vállalat, hogy egy robotikai cégbe fektet be? Azért, mert stratégiai módon gondolkodnak. Első körben úgy gondolják, hogy az ilyen szintű automatizálással tudják a leggyorsabban és leghatékonyabban eljuttatni ételeiket a fogyasztókhoz. A Chipotle technológiai vezérigazgatója szerint azonban a beruházásukat sokkal nagyobb léptékű megfontolások vezérlik.

A Chipotle nem csupán az első étteremlánc akar lenni a világon, amely szisztematikusan használná ételszállításra az önvezető technológiát, hanem utat kíván nyitni az alternatív szállítási módok előtt. 

A nagy lehetőség az olyan új generációs szállító járművek tervezése, amelyek megfelelnek a vállalkozók és a fogyasztók tényleges igényeinek. A Chipotle már együttműködik az Uber Eats, Postmates és Door Dash céggel az ételszállításban. A Nuro-val azonban szintet ugranának: autóikban már nem lennének sofőrök, amivel jelentős költségeket tudnának megtakarítani.

Nem átalakítják, hanem erre tervezik

De most még ennél is tovább mennek: "A legtöbb autonóm járművet úgy tervezték, hogy képes legyen egy sofőr befogadására, ezért már létező modellekbe szerelik be utólag az önvezető technológiát” - magyarázza a Chipotle technológiai igazgatója. "A Nuro tervezése azonban a nulláról indult. Vagyis nincsenek olyan technológiai-tervezési korlátok, mint a már létező autómárkák esetében. Ezért most meg tudjuk tenni, hogy a leendő szállítókocsiban nem lesz sem utastér, sem vezetőülés. Ez lehetővé teszi a Chipotle számára, hogy optimálisan, kizárólag az ételszállítás praktikus és gazdaságossági szempontjait figyelembe véve tudjuk kihasználni a Nuro teljes belső térkapacitását."

Ez nem azt jelenti, hogy egy Chipotle-Nuro járműben több burrito fér majd el. Hanem azt, hogy a több étel mellett több italt és más szállító rekeszt is el tudnak majd helyezni egy-egy autóban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....