járműértékesítés
Júliusban az egy évvel korábbinál 6,8 százalékkal több, 270 ezer 249 személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban. Az év eleje óta eltelt hét hónap alatt éves összevetésben 3,0 százalékos volt a növekedés. A júliusban forgalomba helyezett személygépkocsik 38,2 százaléka került magántulajdonba. A forgalomba helyezett autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása 2,4 százalékkal csökkent az előző havihoz képest júliusban. Az összesnek 1,6 százaléka rendelkezett alternatív hajtással, ezen belül 2196 hibrid, és 597 villamos hajtással. A benzinmotoros autók részaránya 49,5 százalék volt. A német márkák kétszámjegyű százalékos növekedést értek el, a Porsche 40,8, az Audi 12,1, a BMW 11,6, a VW pedig 10,4 százalékosat.
A német autógyárak márkái közül a Mini és a Smart fogalomba helyezése csökkent, 1,4, illetve 0,2 százalékkal. Az import márkák közül a legnagyobb részesedést a Skoda hasította ki magának, 5,5 százalékosat, sarkában egyaránt 3,1 százalékkal a Renault és a Seat. A forgalomba helyezések számában a legnagyobb növekedést a Jeep, a Land Rover és a Volvo érte el sorrendben 65,5, 38,8 és 35,3 százalékkal. Kategóriák szerint a legnagyobb növekedés a prémium márkáknál volt a forgalomba helyezett járművek számában, 27,9 százalékos, amit a terepjárók 22,7 százalékkal és a SUV járművek 21,3 százalékkal követtek. Egyterűekből 13,6 százalékkal, sportkocsikból pedig 9,2 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba júliusban Németországban, mint egy évvel korábban.
Forrás: MTI