abroncs
A francia vállalat kedden közölte: a június végéig tartó hat hónapban 624 millió eurós (192,2 milliárd forint) adózott nyereséget könyvelt el, ami elsősorban az alacsonyabb nyersanyagköltségeknek köszönhető. A Michelin egyúttal megerősítette várakozását az értékesítési volumen egész évre vonatkozó 3 százalékos növekedésre.
A vállalat értékesítésből származó nettó árbevétele 9,67 milliárd euróra esett vissza az első fél évben a tavalyi 10,16 milliárd euróról, annak ellenére, hogy az értékesített mennyiség 1,9 százalékkal nőtt. Ennek oka a vállalat egyes termékeinek árcsökkenése és a nagyobb méretű és drágább abroncsok iránti kereslet visszaesése volt. Elemzők 9,85 milliárd eurót vártak.
Bár kezd magához térni az autók iránti kereslet a hatéves lejtmenetből Európában, az árfolyamhatások (az amerikai dollár, a japán jen és az orosz rubel gyengülése az euróval szemben) csökkentik a Michelin tengerentúli eladásainak értékét.