Norvégia
Augusztusban az új autók norvég piacán újabb rekord született: a teljesen elektromos járművek aránya elérte a 71,9 százalékot, a konnektoros hibridek pedig a 15,8 százalékot. Így a hónap során eladott 16 427 autó 87,7 százaléka jutott a villamosított modellekre. Az értékesítési struktúra kiegyensúlyozatlanságát a magas vásárlóerő és kormány politikája magyarázza - például az elektromos autók tulajdonosai mentesülnek számos adófizetési kötelezettség alól.
Az InsideEVs adatai szerint a múlt hónapban 16 427 új járművet regisztráltak Norvégiában, ebből 14 410 elektromos autó és PHEV hibrid. Együtt rekord arányú, 87,7 százalékos piaci részesedést szereztek, és folyamatosan szorítják ki mind a benzin-, mind a dízelüzemű autókat, valamint a hagyományos hibrideket. A legkelendőbb modellek a Tesla Model Y (1309), a Ford Mustang Mach-E (907), a Volkswagen ID.4 (861), a Tesla Model 3 (774) és a Volkswagen ID.3 (649) voltak.
Az ok egyszerű: a támogatások miatt egyszerűen nem gazdaságos a belső égésű motorral szerelt autók vásárlása Norvégiában. Az olcsó áram is a villanyosok kezére játszik (a megújuló források részesedése 98 százalék a skandináv országban). A harmadik érv: van rá pénzük.
A statisztikák szerint 2012 óta az elektromos autók átlagára Európában 33 292 euróról 42 568 euróra nőtt. Az Egyesült Királyságban az akkumulátoros autók 52 százalékkal drágábbak, mint az üzemanyag –fogyasztásúak, Hollandiában pedig 54 százalékkal. Norvégiában az elektromos és a belső égésű motorral ellátott autók ára közötti különbség átlagosan 8500 euró, azaz kb. 3 millió forint.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!