törésteszt
A nemekkel kapcsolatos vélemények általában eltérőek lehetnek. De szó sincs arról, hogy az orvostudományban elhanyagolják a gender-specifikus kutatásokat. A nőket azonban a balesetkutatásban teljesen elhanyagolják.
A törésteszteken használt bábuk döntő része "férfi". Fotó: NCAP
Az ÖAMTC (Osztrák Autóklub) szerint a töréstesztek többnyire szinte kizárólag 95 százalékos ember próbababákat használnak. Ezek úgy vannak méretezve, hogy figyelembe vegyék vagy képviseljék a férfi testértékeket. Ennek eredményeképpen a férfiak többsége számára megfelelő biztonsági berendezéseket lehet kifejleszteni vagy adaptálni.
"A női anatómiára vonatkozó biztonsági intézkedések kidolgozásához azonban jelenleg csak 5 százaléknyi női próbababát használnak – 152 centiméter magas és 54 kilogrammos testtömegük miatt az összes nő mindössze öt százalékát teszik ki." fogalmaz az ÖAMTC.
A nőknek nagyobb védelemre van szükségük, mint korábban
„Nem lehet érvényes adatokat gyűjteni a balesetek fizikai hatásairól a közúti forgalomban részt vevő nők többségére. Annak érdekében, hogy konkrét és megbízható adatok állíthatók elő a nők járműbiztonságának reális optimalizálása érdekében, végre speciális „női próbababákat” kell kifejleszteni és használni, amelyek – a férfiakhoz hasonlóan – az összes nő 50 vagy 95 százalékának anatómiáját képviselik. , követeli Marion Seidenberger közlekedéspszichológus.
Meg kell teremteni a feltételeket annak érdekében, hogy mindkét nemhez tartozóknak azonos esélyük legyen a lehető legsértetlenebbül túlélni egy balesetet.