Nissan

Nissan Micra 2013 facelift – békakirály akar lenni

2013.10.02.

Első ránézésre nagyon is jót tett a 2010-ben bemutatkozott negyedik generációs Micrának a ráncfelvarrás. Mivel az akkor megjelent karaktergyilkos formaterv nagymértékben visszavetette az eladásokat, nem csoda, hogy kevesebb, mint három év elteltével plasztikázás mellett döntött a gyár.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Ha a magyarországi viszonyokat vesszük alapul, elég jól kirajzolódott, hogy a Micra tulajdonosok száma 2003 és 2010 között ugrott meg a legnagyobb mértékben elsősorban a K12 egyediségének köszönhetően, másod- és harmadsorban pedig a megbízhatósága és egyszerűsége miatt. A recesszió az értékesítési darabszámokat szó szerint megtizedelte – hiszen egy nagyon is árérzékeny klienskörről beszélünk – viszont a 2010-ben megjelent modell ezt még tovább felezte. Így a 2010 előtti évi harmincdarabos értékesítési volumenből 10-12 darab eladására estek vissza a számok.

A krómháromszögbe ágyazott ködlámpák is a ráncfelvarrás gyümölcsei

Szerencsére a Nissan termékpalettájának további modelljeinél (Note, Juke és Qashqai) lassú, de biztos ütemű volt a növekedés. Viszonylag gyorsan, már 2012-ben belátták, hogy a 30 éves jubileumot megélt új Micra értékesítések fellendítéséhez semmi másra nincs szükség, csak a merészebb, egyedibb külső visszatérésére és ennek megfelelően léptek is. A jelenlegi formavilág megszületésében tehát a vásárlói igények határozott megnyilvánulása és az egységes arculatba simulás játszotta a legnagyobb szerepet.

Egyszerű, viszont az esti fények mellett nagyon látványos 

A módosításokat csak avatott szemek szúrják ki első blikkre, laikusok számára a legszembetűnőbb változásokat az új színek és a több króm díszítés megjelenése jelentheti. Átszabták a motorháztetőt, a sárvédőket és egy markánsabb tekintetet kapott a szögletesebb formájú lámpatesteknek és a nagyobb hűtőmaszknak köszönhetően. Ez utóbbi része az autónak az új X-Trail, Juke és Qashqai vonásait hordozza, amiben a Nissan embléma már nem a motorháztető alatti lökhárítóperemre került, hanem a felső légbeömlőn elhelyezett U-alakú, krómozott motívumba.

 Egyszerű és informatív a Nissan Connect 2.0

Hátul a LED-es lámpák és a lökhárító is megújult, viszont formavilága továbbra is a modern és retro stílusok ötvözete maradt. Belül a minőségérzet javítása érdekében új színek használatára került sor, valamint a navigációs és kommunikációs rendszer (Nissan Connect 2.0) továbbfejlesztett változatának elérhetőségével remélik az elpártolt vevők visszahódítását. Tapintásra továbbra sem érezhető, hogy finomodtak volna a műanyag burkolatok, viszont a kárpitozásra használt anyagokkal és az ülésekkel a korábbi modellhez képest egy szinttel feljebb léptek.

Javult az ülések oldaltartása és  ülőlapjuk is hosszabb lett

A műszerfal középső része zongoralakk bevonatot kapott, a légbefúvó nyílások pedig szögletesek és krómkarikásak lettek. Ízlések és pofonok különbözősége alapján ítélje meg ezek szükségességét és szépségét mindenki, egy biztos, ebben a kategóriában nagy eltérések nincsenek. Amiben viszont nagyot domborít a kisautó az a - már említett Nissan Connect 2.0 - navigációs és kommunikációs rendszerhez kapcsolódó szolgáltatások fejlettsége. Ebben lehetőség van gazdaságos útvonaltervezésre, a sofőr gazdaságos vezetési stílusának meghatározására (pontszámok alapján), valamint a régióban még nem elérhető Google Send-To-Car funkcióra. A rendszer egy otthon, irodában, vagy táblagépen megtervezett és az autónak továbbított útvonal alkalmazására ad lehetőséget, kiegészítve azt többek között az időjárás előjelzéssel, üzemanyagárakkal és az érvényben lévő sebességkorlátozások megjelenítésével valamint egy parkolóhely-felmérő rendszerrel. A korábbi öthüvelykes érintőképernyős kijelzőt egy 5,8-as váltotta fel.

 Az 5,8 colos "kisokos"

Motorkínálatban nincs változás, továbbra is csak benzines, háromhengeres egykettesekkel kapható a Micra. Ezen belül pedig 80 lóerős szívó és 98 lóerős kompresszoros kivitel közül választhat a leendő tulajdonos, manuális 5 fokozatú vagy CVT váltót társítva ezekhez. A nagyobb teljesítményű esetében a szivattyúzás, súrlódás és hőleadás terén alkalmazott technológiai modernizációnak köszönhetően jelentős energiaveszteség-csökkenést és hatásfoknövelést értek el.

Szükség pótkerékkel 265 literes

Tesztautónkban a kisebb teljesítményű motor duruzsolt, ötfokozatú, manuális váltóval párosítva, kárpótlásként viszont belül a legmagasabb (Tekna) felszereltséget kapta. Az átvétel pillanatában a megtett kilométerek száma még csak 300 körül volt. A tesztnapok alatt csakis városi és elővárosi forgalomban használtuk, talán nem túlzás, hogy minden tekintetben erre is teremtették. Jól körbelátható, könnyen manőverezhető és parkolható, valamint fogyasztása a betondzsungelben konvojgás és bejáratós mivolta ellenére sem ment 7 liter fölé. Ha beltérkínálat és felhasználási környezet alapján nem lőttünk mellé, ilyen viszonyok között teljes megelégedéssel birtokolhatunk egy ismét karakteres külsejű, számtalan egyedi igény szerint konfigurálható autót. Viszont ha már gyarapszik a szállítandó személyek száma, és időnként nagypakkos országjárást is tervezünk, mindenképp érdeklődjünk Note-ok és Qashqai-ok iránt is, mert Tekna áron már nagyságrendekkel jobb menetkomfortot és térkínálatot kapunk utóbbiak esetében. Fentiekben burkolt utalást tettem arra, hogy az autópályás használatot csak elkerülhetetlen esetben vállaljuk a kis Mikrobival. Kicsit hangos a motorja, kicsit túl sok a beszűrődő menetzaj és hosszútávon nem annyira kényelmesek az ülései. Rövidebb helyi és helyközi viszonylatban azonban abszolút versenyképes a Nissan legkisebbje, sőt!

 A Pure Drive minősítést 120 g/km alatti szén-dioxid kibocsátású erőforrások kapják

A mellette szóló érvek sorát kezdjük talán az alapfelszereltséggel: (a teljesség igénye nélkül) vezető- és utasoldali légzsákok, oldallégzsák és függönylégzsák mellett ESP, ABS és fékasszisztens is része a szériának. Továbbá magasságban állítható, elektromos szervó kormány, elöl elektromos ablakemelők és 14”-os acélfelnik dísztárcsával is részei a felsorolásnak, a végösszeg pedig 2 millió 770 ezer forint. Olyan versenytársak, mint például a Toyota Yaris, Suzuki Swift, Hyundai i20, Fiat 500, Skoda Fabia vagy Citroen C3 belépő modelljeik listaáron 8-17 százalékkal többe kerülnek. Ráadásul még az ADAC által dokumentált meghibásodások száma is a Micra malmára hajthatja a vizet. A Tekna felszereltség esetében már más a helyzet, mivel a felsoroltak ott kiegészülnek még automata klímával és esőérzékelős ablaktörlővel, automata fényszórókapcsolással és a Nissan Connect 2.0-val, aminek része a magyar nyelvű navigáció, USB, Bluetooth, MP3 és iPod csatlakozó és a 6 hangszóró, valamint a parkolóhely-felmérő rendszer és a hátsó parkoló radar. Ezt a kivitelt 70 ezer forint híján 4 millió forintért vihetjük haza, ami a márka többi modelljének árához viszonyítva már megfontolandóvá teszi a vételt.

 Felül a fedélzetin megjelenő infókat kezeljük, középen a vezetés biztonságára felügyelő kütyüket kapcsolhatjuk ki-be

Fenti okfejtésem végkövetkeztetéseként megkockáztatom azt a kijelentést, hogy a Micra legnagyobb konkurenciáját a házon belüli kategóriatársak jelentik (Juke és az új Note, valamint a nem kategóriatárs Qashqai): egy jobban felszerelt kisautó árából könnyen átpártolhat a potenciális vevő az abszolút egyedi Juke-hoz, vagy a családi igényeket is maximálisan kielégítő új Note-hoz. Ettől függetlenül örüljünk annak, hogy az új formavilág ismét karakteres autóvá varázsolta a korábban egyeduralkodó kisbékát és árképzésével (belépő modell esetében listaáron 300-500 ezerrel olcsóbb) a piac egyik legjobb ár/érték arányú modelljének számít. A célcsoportot továbbra is a világ legerősebb és legnagyobb csoportja jelenti a Micra számára: a városi, fiatal nők! Talán sokak számára már nem meglepő, hogy a fogyasztási cikkek vásárlói 80 százalékban nők, sőt, Nyugat-Európában az autók és számítógépek 50 százalékát is nők vásárolják. Ezért érdemes rájuk odafigyelni és egy valóban királlyá váló kisbékát kínálni nekik a mindennapokra.

Utóirat: Uraim, a fenti statisztikai adatok tükrében, feleségük nélkül ne menjenek autót venni!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..