Nissan

Nissan-mérföldkő az önjáró autók fejlesztésében

2013.10.06.

A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn átvette az első olyan japán rendszámtáblát, amelyet fejlett vezetéstámogató rendszerrel ellátott autó számára állítottak ki. Ezzel Japánban zöld utat kapott a vezetéstámogató rendszerrel ellátott Nissan LEAF közúti tesztelése.

A kutatóprogram eredményei nagyban hozzájárulnak az önjáró autók kifejlesztéséhez elengedhetetlen technológiák gyorsabb kidolgozásához. Az autót vezérlő rendszereket úgy alakították ki, hogy a vezető bármikor átvehesse az autó irányítását.

A rendszámban szerepel a 2020-as szám, amely a Nissan célkitűzését jelzi: 2020-ra a Nissan a kereskedelmi forgalomban kapható, önjáró járművet szeretne piacra dobni.

„Bár ez a rendszámtábla teljesen hétköznapi, az autó, amelyre felkerül, egyáltalán nem az" - mondta Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója. „Egy hónapja tettük közhírré, hogy 2020-ra önjáró szériaautókkal szeretnénk előállni. Az e célt megalapozó technológiák közúti tesztelése sarkalatos pontja vezető szerepünk megőrzésének, és igen hálásak vagyunk a japán kormánynak az ebben nyújtott támogatásáért."

A tesztelt Nissan LEAF számos műveletet képes önállóan elvégezni, többek között a következőket: sávtartás, automatikus lehajtás, automatikus sávváltás, a lassabb vagy álló járművek automatikus előzése, automatikus lassítás a torlódások előtt az autópályán, automatikus megállás a piros lámpáknál.

A Nissan az önjáró autók kifejlesztésével nullára szeretné csökkenteni a halálos balesetek számát. A zéró emisszió elérése mellett ez a Nissannál végzett kutatás-fejlesztés másik alappillére. Az önjáró autó a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs továbbfejlesztése, amely már most is 360 fokban figyeli az autó környezetét, figyelmezteti a veszélyekre a sofőrt és szükség esetén beavatkozik. A Nissan oppamai üzemében már folyamatban van a külön az önjáró autók tesztelésére szolgáló próbapálya építése.

A Nissan kutatás-fejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke Mitsuhiko Yamashita a következőket mondta: „Az önjáró autó megvalósítása egyik legfontosabb célunk, mivel a Nissan kutatás-fejlesztési részlegének legmagasabb prioritású célkitűzése a zéró emisszió mellett a halálos balesetek számának nullára csökkentése. A közúti tesztelés nagyon fontos lépés a technológia biztonságának, hatékonyságának és megbízhatóságának javítása felé."

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....