Nissan Ariya
A Nissan bemutatta holdjárója prototípusát. A fejlesztésben a Japán Űrkutatási Ügynökség (JAXA) is részt vett. A Nissan sajtószolgálata szerint a jármű olyan motorvezérlési technológiát használt, amelyet a sorozatgyártású elektromos járműveknél, például a Leafnél alkalmaznak.
A terepjáró az e-4ORCE összkerékhajtás-vezérlési technológiát a "zöld" Ariya crossovertől kölcsönözte. Ez a rendszer rendkívüli mértékben javítja a holdjáró teljesítményét nehéz terepen.
„A holdjárónak képesnek kell lennie a Hold poros, sziklás és egyenetlen felszínén való navigálásra, emellett energiahatékonynak kell lennie, hisz korlátozottak az energiatartalékok a járművek űrben történő üzemeltetéséhez” – közölte a Nissan.
A japánok kifejezetten a holdjáróhoz készítettek egy kipörgésgátló rendszert, amely minimálisra csökkenti a kerékcsúszást, a felület állapotától függően. Ez megakadályozza, hogy a gép megakadjon a laza felületeken.
Jövőre a Nissan megkezdi az Ariya crossover világszerte történő értékesítését, amely új elektromos platformra épül, független hátsó felfüggesztéssel, valamint elektromos motorok beszerelésével az első és a hátsó tengelyre. Az újdonság a módosítástól függően 63 vagy 87 kWh-s akkumulátorcsomaggal, valamint egy vagy két villanymotorral lesz felszerelve. Teljesítménye 218-305 lóerő között mozog. A crossover teljesítménytartaléka változattól függően 360 és 500 kilométer között alakul.
Nem a Nissan az egyetlen cég, amely holdjárót fejleszt. Hasonló eszközökön dolgozik a Toyota és az Audi is. Még 2017-ben egy Lunar Quattro nevű német holdjáró részt vett az Alien: Covenant című film forgatásán.
Korábban az amerikai National Aeronautics and Space Administration (NASA) felkérte az autógyártó cégeket, hogy csatlakozzanak egy új holdjáró fejlesztéséhez. A koncepció szerint az új holdjárónak nyitott pilótafülkével, fejlett technológiával és külső kezelőeszközökkel kell rendelkeznie, hogy alkalmazkodjon az ergonómiai igényekhez.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!